Az 1.9 TDI tényleg örök: egymilliót futott a magyar oktatóautó

A most 82 éves Marika néni még 2007-ben vette a Volkswagen Jettát, amely ma is pöccre indul.
Kétségtelenül a valaha készült legjobb dízelmotorok között emlegetik a Volkswagen-csoport 1.9 TDI-jét – ezt a jó hírnevet elsősorban az adagolós változatok alapozták meg, amelyek a teljes konszern számos modelljébe bekerültek, VW-től az Audin és a Seaton át a Škodáig. Nagyon strapabírók és kedvező fogyasztásúak, nem véletlen, hogy egy-egy jó állapotú példány még ma is kelendő a használtpiacon. A későbbi 1.9 PD TDI-k is abszolút az ajánlott kategóriába tartoznak, bár ezek között már akadnak kissé kényesebb darabok.
Szűcs Lajosné, akit a tanulói csak Marika néninek szólítanak, 2007-ben vásárolt egy 1.9 PD TDI motorral szerelt Volkswagen Jettát, akkor nullkilométeresen. A kocsi rögtön kapott egy pótpedálsort, hogy az oktatás szolgálatába álljon. Ilyen üzemben persze keveset pihenhet egy autó, gyűltek is bele a kilométerek serényen. Azóta családtaggá vált, április közepén pedig átlépte az egymillió kilométeres álomhatárt. Mivel Marika néni minden rezdülésére, az esetleges nem odaillő hangokra is odafigyelt, a Jetta még ma is pöccre indul, mindene hibátlanul működik. Motorja és PD-elemei is eredetiek.
Marika néni egyébként először motorosokat kezdett oktatni, majd párhuzamosan foglalkozott autósokkal is. Máig aktívan tanítja az embereket a biztonságos közlekedésre. Első oktatóautója Trabant volt, majd kis Polski, Seat Ibiza és Passat kombi következett, a Golffal az egyestől a négyesig dolgozott. Tehát már a Jetta előtt is jó pár millió kilométert maga mögött hagyott. Úgy fogalmazott: „Az autót már családtagomként szeretem. Nem is tudnám eladni, mert olyan kötődés alakult ki közöttünk.”
Az ABC Autósiskola videót is készített a mérföldkő átlépéséről:
Minden idők 10 legjobb kalandfilmje a közönség szerint
Abban megegyezhetünk, hogy egytől egyig klasszikusok, amiket bármikor érdemes újranézni.
Neil Armstrong arany Omegája a történelem csodás darabkája
Egy huszonhat darabos különkiadás része volt ez a 18 karátos Speedmaster Professional.
A Bugatti Tourbillon is lehet még vadabb: íme!
A Bugatti új hipersportautója eleve a világ összes pénzébe kerül, de persze, hogy ezt is lehet még fokozni. Például az Équipe Pur Sang csomaggal.
Kiadatlan dalokat lopott Eminemtől – börtönbe kerülhet
Majdnem tizenöt évig dolgozott a rappernek, akár ugyanennyi időt is eltölthet a rács mögött az egykori alkalmazott.
Extravagáns csoda a Richard Mille új Ferrari-órája
Az RM 43–01 Tourbillon Split-Seconds Chronograph Ferrari a két márka együttműködésének legújabb gyümölcse.
Már most odaadhatjuk a McLarennek az F1-es világbajnoki címet?
George Russell szerint igen, de Andrea Stella szavai sem biztatóak a többi csapatra nézve.