1400 köbcentis lesz a KTM új hypernaked-je

KTM 1290 Super Duke R
Forrás: KTM / KTM 1290 Super Duke R

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Kívül-belül élénk

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A 2024-ben érkezik a KTM 1390 Super Duke R, amely mindenképpen nagy dobás lesz, hiszen a Duke széria 30. születésnapját ünneplik vele.

1400 köbcentit szériamotorban ritkán látni: ekkora vagy ennél nagyobb hengerűrtartalmú blokkokat jellemzően cruiserekbe vagy ultrakényelmes túramotorokba raknak, illetve néhány érdekességbe, például a Suzuki GSX1400-ba. A KTM 1290 Super Duke R - ami egyébként 1301 köbcentis - utódja viszont az 1390 Super Duke R névre fog hallgatni, 1400 köbcentis lesz, és se nem cruiser, se nem karfás hátsó üléses túramotor, hanem marad, ami volt, egy ultrabrutális, versenypályán is potens naked bike.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Az új Super Duke R jövőre érkezik, és nem véletlenül akarnak vele nagyot gurítani, ugyanis ezzel ünnepli a KTM a Duke sorozat 30. évfordulóját. 1994-ig a KTM kizárólag terepmotorokat gyártott, a 620-as Duke volt az első, utcai modelljük, amivel elindultak vissza a csődből. Az első Duke-ot még enduró alkatrészekből legózták össze, de az utódja, a Duke II már igen erős induló volt: semmivel össze nem téveszthető dizájn, agresszív blokk, pille súly, jó váz, szuper futómű és fékek - igazi huligánmotor lett, amivel egyformán lehetett terrorizálni a városokat, szerpentineket és szűk, technikás versenypályákat. A Duke II maga volt a 2000-es évek huligán rock and rollja, és pontosan tudom, miről beszélek, mert hét éve folyamatosan tartok itthon egyet azokra az esetekre, amikor nem közlekedni szeretnék motorral, hanem valami mást. A Duke tehát fontos modell, a csődből hozta vissza a KTM-et, majd a Duke 125 és a Duke 390 modellekkel tette a legnagyobb európai gyártóvá.

Egyelőre nem tudni, hogy az új 1390-es blokk pontosan mekkora is lesz - valószínű az 1400 köbcenti, de igazából 1350 és 1449 között bármi lehet. Azt sem tudni még, hogy szimplán a furatot növelik, vagy a furatot és a löketet egyszerre. Az viszont szinte biztos, hogy az új Super Duke R után érkezni fognak a 1390-es Adventure-ök is, mintegy válaszként a BMW R 1300 GS-re.

Ezt se hagyd ki

Videók

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Kívül-belül élénk

Kép
Stílus

Szurkolj stílusosan! Avagy a labdarúgó-Európa-bajnokság hatására hódít a blokecore irányzat

A labdarúgó-Európa-bajnokság mindenkit más és más módon ihlet meg! Neked is bejön ez a mostanság felkapott hullám?

Kép
Szórakozás

10 kisváros hazánkban, ahol érdemes megfordulni a nyáron

Mindegyiknek egyedi a hangulata, amibe érdemes belekóstolni egy hétvégi kirándulás alkalmával!

Kép
Szórakozás

A sörök Eb-jén már továbbjutottunk a csoportból

Ezek a srácok mind a huszonnégy résztvevő ország egy-egy italát megkóstolták, meglepő végeredmény született.

Kép
Szórakozás

Újra hív minket a Zóna! Erre lehet számítani a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyltól

A sugárzásmérő recseg már egy ideje, de most végre kijött egy igazi gameplay-videó is a játékról!

Kép
Jármű

Ez már kabaré: most az ablaktörlővel van gond a Cybertruckon

Ekkora felhajtással és ilyen drágán ritkán adnak olyan autót, amivel már az elején ennyire sok baj van.

Kép
Tech

Sztárok bikinis kamufotói bukkannak fel a Google képkeresőjében

Ezeken kívül MI-generált, hamis gyerekkori képeket is mutatnak a celebekről.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!