1400 köbcentis lesz a KTM új hypernaked-je

KTM 1290 Super Duke R
Forrás: KTM / KTM 1290 Super Duke R

Tech

A vérnyomásmérők harca: Leteszteltük a Huawei Watch D2 okosórát

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A 2024-ben érkezik a KTM 1390 Super Duke R, amely mindenképpen nagy dobás lesz, hiszen a Duke széria 30. születésnapját ünneplik vele.

1400 köbcentit szériamotorban ritkán látni: ekkora vagy ennél nagyobb hengerűrtartalmú blokkokat jellemzően cruiserekbe vagy ultrakényelmes túramotorokba raknak, illetve néhány érdekességbe, például a Suzuki GSX1400-ba. A KTM 1290 Super Duke R - ami egyébként 1301 köbcentis - utódja viszont az 1390 Super Duke R névre fog hallgatni, 1400 köbcentis lesz, és se nem cruiser, se nem karfás hátsó üléses túramotor, hanem marad, ami volt, egy ultrabrutális, versenypályán is potens naked bike.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Az új Super Duke R jövőre érkezik, és nem véletlenül akarnak vele nagyot gurítani, ugyanis ezzel ünnepli a KTM a Duke sorozat 30. évfordulóját. 1994-ig a KTM kizárólag terepmotorokat gyártott, a 620-as Duke volt az első, utcai modelljük, amivel elindultak vissza a csődből. Az első Duke-ot még enduró alkatrészekből legózták össze, de az utódja, a Duke II már igen erős induló volt: semmivel össze nem téveszthető dizájn, agresszív blokk, pille súly, jó váz, szuper futómű és fékek - igazi huligánmotor lett, amivel egyformán lehetett terrorizálni a városokat, szerpentineket és szűk, technikás versenypályákat. A Duke II maga volt a 2000-es évek huligán rock and rollja, és pontosan tudom, miről beszélek, mert hét éve folyamatosan tartok itthon egyet azokra az esetekre, amikor nem közlekedni szeretnék motorral, hanem valami mást. A Duke tehát fontos modell, a csődből hozta vissza a KTM-et, majd a Duke 125 és a Duke 390 modellekkel tette a legnagyobb európai gyártóvá.

Egyelőre nem tudni, hogy az új 1390-es blokk pontosan mekkora is lesz - valószínű az 1400 köbcenti, de igazából 1350 és 1449 között bármi lehet. Azt sem tudni még, hogy szimplán a furatot növelik, vagy a furatot és a löketet egyszerre. Az viszont szinte biztos, hogy az új Super Duke R után érkezni fognak a 1390-es Adventure-ök is, mintegy válaszként a BMW R 1300 GS-re.

Ezt se hagyd ki

Videók

Tech

A vérnyomásmérők harca: Leteszteltük a Huawei Watch D2 okosórát

Kép
Szórakozás

Bruce Willis 10 legjobb filmje, amit bármennyiszer újra tudunk nézni

Összeszedtük kedvenc alkotásainkat a hetvenedik születésnapját ünneplő színésztől.

Kép
Szórakozás

Ezerből tizenhárom: a magyar válogatott emlékezetes meccsei

A törökökkel vívja története ezredik mérkőzését a magyar férfi labdarúgó-válogatott, szemezgettünk az eddigiekből.

Kép
Szórakozás

Eladó a cipő, amiben Kobe Bryant történelmet írt

Egy nagyon szűk elitklubhoz csatlakozott, amikor átlépte a harmincezer pontos álomhatárt. Ez a cipő volt a lábán.

Kép
Tech

Ezért nem kéne elmentened a bankkártyád adatait

Legalábbis nem a böngészőben. Kényelmes megoldás, csak éppen nem a legbiztonságosabb.

Kép
Szórakozás

Ősztől Puma labdákkal játsszák a bajnokikat Szoboszlaiék

A német sportszergyártó lett a Premier League új hivatalos partnere, a Nike-t váltják.

Kép
Szórakozás

Pallós Endre: magyar szakember a hollywoodi produkciók mögött

Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Alien: Romulus – csak három produkció azok közül, amelyeken a Prop Factory Studio csapata is dolgozott.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!