Mennyit kell naponta sétálni az egészséghez?

Túrázó emberek
Forrás: Phil Coffman / Unsplash

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Promóció

Laptop táska – hogyan tedd praktikus és stílusos kiegészítővé?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A korai halálozás kockázatát jelentősen csökkenti már a kevés séta is, de ha emeljük a szintet, még jobban járhatunk.

Azt már eddig is tudtuk, hogy a mozgásszegény életmód fokozza a szív- és érrendszeri megbetegedések, valamint a diabétesz kialakulásának kockázatát, meg persze az elhízáshoz is hozzájárul. Pedig a megelőzéshez és egészségünk megóvásához nem is feltétlenül lenne szükség nagyon sok és intenzív edzésmunkára, a szervezetünk már a kisebb erőfeszítéseket is meghálálja. Egy friss kutatás szerint például akár napi négyezer lépés is csökkenti a korai halálozás esélyét.

Az European Journal of Preventive Cardiology című kardiológiai szaklapban megjelent tanulmány tizenhét korábbi értekezés alapján összesítette 227 ezer ember adatait, ezzel az eddigi legnagyobb mintát kialakítva. Mivel csupán megfigyeléseken alapuló feljegyzésekről van szó, mindez csak következtetésekre ad lehetőséget, nem pedig bizonyított ok-okozati összefüggéseket fogalmaztak meg. Ennek ellenére is meggyőzőnek tűnik az eredmény.

Bár napi ötezer lépés alatt a szakemberek ülő életmódról beszélnek, már e határérték alatt is jelentős különbségek lehetnek. Azt állapították meg, hogy már a fent említett négyezer lépés is pozitív hatással van az egészségre, ha pedig csak 500 lépéssel növeljük a mozgásmennyiséget, hét százalékkal csökken a szív- és érrendszeri betegségek miatti korai halálozás esélye, 1000 lépésnyi többlet pedig már 15 százalékkal szorítja vissza. A leglátványosabb eredményt 7000 lépés fölött lehetett megfigyelni.

Azok a 60 év fölöttiek, akik napi szinten 6-10 ezer lépést tettek meg, 42 százalékkal kisebb valószínűséggel hunytak el idő előtt, a napi 7-13 ezer lépést megtevő 60 alattiak esetében ez az arány 49 százalék volt. A kutatók szerint egyértelműen kijelenthető, hogy minél hamarabb kezd változtatni valaki, annál valószínűbb, hogy sikert érjen el. Ez a megállapítás nemcsak a rendszeres mozgásra, hanem az egészséges táplálkozásra és más életmódváltásra is igaz. Így a koleszterin- és vércukorszint, a vérnyomás és egyéb tényezők is kedvezően alakulhatnak.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Promóció

Laptop táska – hogyan tedd praktikus és stílusos kiegészítővé?

Kép
Szórakozás

Ezek a filmek kaszálták a legnagyobbat minimális büdzséből

Ha kevés a pénz, kreatívnak kell lenni a siker érdekében.

Kép
Szórakozás

Mutatjuk az amerikai izomautókat, amiket Hollywood miatt szerettünk meg

A benzinfaló szörnyetegek közül néhány kimondottan kedveltek a rendezők.

Kép
Jármű

Megújult a Porsche 911, először készült belőle hibrid is

Kevés jellegzetesebb formájú autót ismerünk, a modellfrissítés elsősorban műszaki szempontból hozott sok újdonságot.

Kép
Szórakozás

A világ legcudarabb motorversenyéről forgat Brad Pitt

Úgy tűnik, nem elég neki a Formula–1, a Man TT-t is megfilmesítené. Ebben Channing Tatum lesz a társa.

Kép
Szórakozás

Cseh milliárdos veszi meg a brit királyi postát

Az intézmény közel négyszáz éves története során először kerül külföldi kézbe.

Kép
Szórakozás

10 zseniális karakter a Marvel-univerzumban, akit méltatlanul elvesztegettek

Jöjjenek a Marvel-univerzum tömeggyártásának legnagyobb károsultjai, avagy karakterek, akiket elvesztegettek!

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!