Promóció
43 millióért kelt el egy a 150 tökéletes motorból

A Ducati 996 SPS-t, azaz Sport Production Specialt azért gyártották, hogy megverje a világot, amit három év alatt kétszer meg is tett.
A Ducatinál az SPS a legértékesebb betűkombináció, ez ugyanis a "Sport Production Special"-t jelenti, vagyis azokat a modelleket, melyeknél nem volt fontos, hogy pénzt keressenek rajtuk.
Ezek ugyanis a homológizációs modellek, amelyekből éppen csak annyit gyártottak, amit a Superbike Világbajnokság aktuális szabályai előírtak ahhoz, hogy a típus szériamotornak számítson, és indulhasson a versenyeken. A Ducati 996 idején, vagyis 1999 és 2002 között ez 150 darabot jelentett, melyek már bőven azelőtt elkeltek, hogy a motor megérkezett volna a kereskedőkhöz. Ebből a 150-ből a 14. darabért 43 200 eurót, azaz több mint 17,5 millió forintot fizettek az RM Sotheby's aukcióján.
De vajon mi kerül ennyibe egy több mint húszéves motoron?
Hogy a Ducati 996 SPS-t helyén tudjuk kezelni, érdemes visszaugrani az időben 1994-ig, amikor megjelent a Ducati 916, az a sportmotor, aminél azóta érkezett, könnyebb, erősebb és gyorsabb, de minden, ami utána jött, már ereszkedés a csúcsról. A 916 tervezéséről a kedvenc történetem, hogy a főkonstruktőr, Massimo Tamburini CFD programok és szélcsatorna híján úgy ellenőrizte a motor aerodinamikáját, hogy kiment a prototípussal motorozni a szakadó esőbe, majd a megszáradt foltokat elemezve ellenőrizte, hogy maradtak-e nemkívánatos turbulenciák. A 916 végül négy világbajnoki címet nyert, újra teremtette a sportmotor fogalmát, a Superbike Világbajnokságot felfuttatta, és közben formatervezési ikon lett, melyet a Guggenheim Múzeumban is kiállítottak.
A 996 ennek a továbbfejlesztett változata, ami három év alatt két világbajnoki címet hozott a Ducatinak, de közben a popkultúrába is beszivárgott, ilyen motor szerepelt például a Mátrix Reloaded híres üldözéses jelenetében.
Az SPS változat pedig mindenhol a legjobb alkatrészekből lett összeválogatva, sok helyen eltérve az alapmodellek főegységeitől, mind méretezésben, mind anyag- és megmunkálási minőségben. Nem spóroltak a drága anyagokon, ahol lehetett titánt és szénszálas kompozitot használtak, a teljesítményét pedig 112 lóerőről 124-re növelték, a futóművet pedig az akkor elérhető legjobb Öhlins elemekből válogatták össze.
Az 996-os szériából az SPS-nél egyedül a mindössze egyetlen évig gyártott 996R a drágább, melyre azért volt szükség, hogy a Ducati vissza tudjon vágni a Hondának.
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.