7 retró platformjáték, amit imádtunk!

7 retró platformjáték, amit imádtunk!
Forrás: Youtube / MrRenton85

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Egytől egyig zseniális alkotások, ezért még ma is érdemes őket elővenni, ha nosztalgiázni támad kedvünk.

Aki szerette a platformjátékokat, annak biztosan nem fog meglepetést okozni a lista, aki viszont nem, azoknak érdemes kipróbálni őket, mert igazán egyedi és szuper alkotásokról van szó. A stílus sajátja a sokszínűség, ennek köszönhetően hétnél jóval több játékot is meg lehetne említeni, azonban gyerekkorunk meghatározó videójátékos élményeit emlékeinkből előbányászni a legjobb. Indításként mutatunk pár játékot, amivel már fel lehet szállni a nosztalgiavonatra.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Super Mario Bros.

Talán maga a Nintendo sem gondolta volna, hogy az 1985-ben útjára indított játéksorozat mennyire sikeres lesz. Az apró vízvezeték-szerelő köré épült brand világszerte ismert lett, a később kiadott játékok pedig elképesztő sikernek örvendenek a mai napig. Legalább akkora kihívás lenne keresni a bolygón olyan embert, aki nem hallott még a játékról, mint egy szuszra végigtolni a címet. Nyolc világon kellett átverekednünk magunkat, megküzdve Bowserrel, a gonosz teknőssel, hogy kiszabadíthassuk Peach hercegnőt. Gyakorlatilag a platformcímek ősének tekinthetjük az alkotást, és ha most eszedbe jutott a játék első pályájának zenéje, egy darabig valószínűleg dúdolni is fogod.

Kép
forrás: Youtube / Pii89

Lion King

A Disney nagyot dobbantott az 1994-ben megjelent Oroszlánkirállyal, ezért borítékolható volt, hogy készül belőle játékadaptáció. A Virgin Interactive még ebben az évben meg is jelentette ezt az igazi klasszikust, amivel sokan a sárga kazettás Famicom klónokon találkoztak először. A játék mechanikája faék egyszerű volt, amit megszokhattunk a hasonló címeknél, mégis volt néhány izzasztó momentuma, például mikor Simbával struccháton lovagolva kellett végigmenni az egyik pályán. A kis oroszlán felnőtté válásának lehettünk tanúi a történet során, emellett pedig az egész játéknak volt egy rendkívül barátságos hangulata, szépen rajzolt pályákkal és a rajzfilmből ismert dallamokkal.

Kép
forrás: Youtube / Dosgamert

Prince of Persia

A Brøderbund kiadó által útjára engedett franchise számos címet kitermelt, de az 1989-ben kiadott első részre sokan emlékezhetnek, ha másért nem, akkor a dührohamok miatt biztosan. Kevés olyan játék volt akkoriban, aminek nehézségi szintje megközelítette alanyunkét. Már az első pálya végigvitele is örömet tudott okozni a parkour képességekkel megáldott herceggel. Az arab mondavilág és atmoszféra megelevenítése a korlátolt lehetőségek dacára is remek volt. Szinte minden pillanatban azt éreztük a játék során, hogy bármikor meghalhatunk, elvégre elég volt egy rossz lépés, és máris a mélybe zuhantunk.

Kép
forrás: Youtube / MrRenton85

Jazz Jackrabbit

A durván nehéz címek után elővéve az Epic Games 1994-es játékát, egy kicsit mindig fellélegezhettünk. A második rész volt az, ami igazán bekerült a köztudatba, amiben Jazz és Spazz, a két szuper laza nyúl volt a főszereplő. Mindketten játszható karakterek voltak, így ketten is le tudtunk ülni a monitor elé játszani ezzel a könnyed, nagyon fluid és dinamikus irányítással rendelkező alkotással. A Jazz Jackrabbit valószínűleg ötletet merített Sonic, a száguldó sündisznó kalandjaiból, mert ebben a játékban is eszelős tempót diktálva kellett végigzúznunk a kiváló érzékkel felépített pályákon.

Kép
forrás: Youtube / Dosgamert

Contra

A Konami 1987-ben kiadta a korszak egyik legmeghatározóbb játékát, amiben az akció a maximumra volt járatva. A játékban egy perc nyugtunk nem volt, folyamatosan özönlöttek az ellenfelek, folyamatosan lőttünk és ugráltunk a felvehető pajzsért és fegyverzetért. A legjobb dolog ebben a run-and-gun stílusú címben is az volt, hogy társunkkal ketten is darálhattuk a gonosz katonákat. A két főszereplő Bill és Lance volt, akik a kor akcióhőseihez méltóan kigyúrt kommandósok voltak, velük már lehetett hasalni és ugrani is, mi pedig ennek nagyon tudtunk örülni. Néha viszont kellett pár perc pihenés két pálya között, mert egy idő után fizikailag is fárasztó volt a folyamatos koncentráció.

Kép
forrás: Youtube / PEG

Prehistorik

Az 1991-ben a Titus France által kiadott játékban egy neandervölgyi ősemberrel kellett viaskodnunk mindenféle dinókkal, óriásokkal, szörnyekkel, miközben az egyetlen célunk az volt, hogy jóllakjunk. Pofonegyszerű történet a karakterhez illően, néha kellemetlenül nehéz pályákkal, nem túl szép grafikai köntösben tálalva. Ennek ellenére jópofa játék volt, és a később útjára indított Jurassic Park franchise csak növelte a népszerűségét.

Kép
forrás: Youtube / Major Thriftwood

Heart of Darkness

Talán kevésbé ismert, de ha volt játék, ami a frászt hozta ránk, az biztos hogy ez volt. Az Interplay gondozásában 1998-ban jelent meg, és az első elindításnál senki nem gondolta, mennyire izzasztó és félelmetes történettel áll szemben. A főszereplő Andy volt, egy kisfiú, akinek a kutyáját elrabolják az árnyéklények. A történet valójában Andy képzeletében játszódott, ami egy remek metafora volt, mely rávilágít a gyermeki félelem aspektusaira. A főgonosz például a fiú iskolájának egyik tanárát jelképezte, aki sosem kedvelte Andyt. Elképesztően durva játék volt, bármelyik pillanatban meghalhattunk a lehető legkülönbözőbb módokon. Lezuhanhattunk, megfulladhattunk, beránthatott a falba minket egy szörny-féreg, vagy csak úgy szimplán felfalhattak a fekete démoni alakok. Valami egészen hihetetlenül festett a játék, és bár nem öregedett jól, ma is érdemes elővenni.

Kép
forrás: Youtube / Neogamer

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Kép
Életmód

Hónapról hónapra élnek az Y- és Z-generáció tagjai

Örülnek, ha a számlákat ki tudják fizetni, leghamarabb a felsőoktatáson spórolnak.

Kép
Otthon

Közös fal hangszigetelése

A közös fal hangszigetelése azért jelenthet kihívást, mert általában nem a zajforrás keltőjét zavarja a zaj – pedig nyilván ott lenne a legpraktikusabb a szigetelés –, ráadásul a tökéletes kivitelezés sem könnyű.

Kép
Otthon

Ezzel a dohányzóasztallal Schumi talán még futamot is nyert

Egy Formula–1-es Ferrari V10-es motorjából készült a különleges asztal, állítólag Schumacher és Barrichello is használta.

Kép
Szórakozás

Ronaldo újra az élen, Messi csak harmadik – ők a legjobban kereső sportolók

A szaúdi szerződés és a személyes szponzorációk nagyon jól hoznak Cristiano Ronaldónak, de a második helyen már nem focista áll.

Kép
Szórakozás

Opera-énekesnő és kém egy személyben: Margery Booth története

A bátor nő többször az életét kockáztatta, hogy információkkal szolgáljon Angliának.

Kép
Szórakozás

A Szabadítsátok ki Willyt! bálnájának igaz története

Keiko élete kevésbé alakult boldogan, mint ahogy azt a film után elképzeltük.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!