A downsizing vajon mi? Itt az új AMG GT

Mercedes-AMG GT
Forrás: Mercedes-AMG

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Lehet, hogy az SL-ben már négyhengeres az alapmodell, sőt a GT-t is ettől féltették sokan. De itt négyliteres V8 alá továbbra sem adják.

Szűk két éve mutatta be a Mercedes a legfrissebb AMG-technikára épülő új SL-t, tavaly pedig már a régóta emlegetett négyhengeres alapmodell is megérkezett. Erre természetesen sokan húzták a szájukat, de a valóság az, hogy a világ legerősebb szériagyártású kétliterese került bele, igaz, itt a saját csúcsától elmaradva csak 381 lóerőt tud. Szóval erőből azért annál sincs hiány. Mégis voltak hangok, amelyek aggodalmukat fejezték ki, hogy az AMG GT is ugyanerre a sorsa jut, azaz eléri a downsizing. Nem így lett, legalábbis egyelőre biztosan.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Mercedes-AMG GT
forrás: Mercedes-AMG
A négy kipufogó nem kamu, ez bizony egy rendes német V8!

A GT orra nem véletlenül hosszú, a géptető alatt négyliteres V8-as lakik, amit két turbóval fújtak meg. Az 55 4Matic+ változatban, vagyis a gyengébbik kivitelben 476 lóerővel és 700 newtonméterrel gazdálkodhatunk, míg az erősebb, 63 4Matic+ már 585 lóerőt és 800 newtonmétert tud. Mivel 4Matic szerepel a nevükben, nem nehéz kitalálni, hogy összkerékhajtásúak, de akár a nyomaték száz százalékát is hátra tudják küldeni beállítástól és útviszonyoktól függően. Ha viszont úgy szeretnénk, akkor 50-50 százalékot hajt előre, illetve hátra. A váltó duplakuplungos, kilencfokozatú. További motorok későbbi bevezetéséről nincs hír, de a négyhengeres valószínűtlen, esetleg egy konnektoros hibrid V8-assal bővülhet a sor.

Mercedes-AMG GT motortér
forrás: Mercedes-AMG
A motorválaszték: hány lóerővel kéred a biturbó V8-ast?

A futómű megkapta az Active Ride Control nevű rendszert, amely egy félaktív, hidraulikus csomag, a másodperc törtrésze alatt alkalmazkodik a körülményekhez. Szükség esetén három centivel meg is tudja emelni az első tengelyt, ez nemcsak járdaszegélyeknél, hanem mélygarázsokban is hasznos lehet. Szériafelszereltség a sperrdiffi, az agilitást elősegíti a hátsókerék-kormányzás is, ami 100 km/h-ig 2,5 fokkal engedi elfordulni a kerekeket. Az első féktárcsák alapból 390 milliméteresek, de felárért 420-as Brembo karbon-kerámiákat is lehet kérni.

Mercedes-AMG GT beltér
forrás: Mercedes-AMG
Ezt a belsőt jól ismerjük az SL-ből is

Amúgy a GT is ugyanarra a platformra épül, amelyre az SL: az AMG alumíniumból, acélból, magnéziumból és kompozitokból építette a monocoque szerkezetet, ennek köszönhetően igen alacsony tömeget és nagy torziós merevséget sikerült elérni. A formatervre leginkább a letisztultan sportos kifejezést használhatnánk, és bár a sziluetten nem is igazán látszik, immár 2+2 üléses a kupé. Hátul azért 150 centi fölött nem érdemes próbálkozni, raktérként ennek a helynek nagyobb hasznát vehetjük.

A beltér nagyjából teljesen megegyezik az SL-ével, ami több szempontból is jó hír, például a kormány elég jó fogású volt abban is, és nem spórolták le róla a gombokat sem. A 12,3 colos műszeregység persze digitális, elrendezése variálható, középre pedig az MBUX legújabb verzióját futtató infotainment-rendszer 12,8-as, álló formátumú képernyője került.

Mercedes-AMG GT csomagtér
forrás: Mercedes-AMG GT
Aki ilyet vesz, annak elég lesz a csomagtartó mérete

A részletes adattáblázatot és az árakat egyelőre nem közölték, de abból kiindulva, hogy az SL négyhengeres alapkivitele 54 millió forintról indul, míg a V8-as SL 55 4Matic+ 71 milliónál kezdődik, jó eséllyel ezt sem lehet 70 alatt hazavinni.

Nézegetni viszont ingyen is szabad:

Galéria / 14 kép

Mercedes-AMG GT

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Kép
Életmód

Szakmák, amik eltűntek a modern kor beköszöntével

Felelevenítünk néhányat a régmúlt mesterségeiből, amik nem állták ki az idő próbáját.

Kép
Jármű

Látványos koncepcióautót mutatott az AMG Monacóban

A Formula–1-es versenyhétvégéhez kapcsolták a Mythos PureSpeed sportautót, amely érdekes megoldásokat vonultat fel.

Kép
Szórakozás

Közeleg a napfogyatkozás 25 éves évfordulója - de mikor lesz a következő?

Az egész ország az eget kémlelte negyed évszázaddal ezelőtt.

Kép
Szórakozás

Mint egy gyerekszínészt, úgy kezelték balesete után Jeremy Rennert

A Marvel-moziverzum sztárja felidézte, milyen érzés volt visszatérni a munkába.

Kép
Szórakozás
Kép
Szórakozás

"Ezt a hajót egyfelé húzzuk" - interjú a Dante alapítóival, Gulyás Hermann Sándorral és Jászberényi Gáborral

Úgy állnak a kamera előtt, mint a profi modellek. Könnyű nekik, hiszen színészek! – jut eszünkbe Jászberényi Gábor és Gulyás Hermann Sándor fotóit nézve. De vajon tényleg könnyű nekik?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!