Tech
A downsizing vajon mi? Itt az új AMG GT

Lehet, hogy az SL-ben már négyhengeres az alapmodell, sőt a GT-t is ettől féltették sokan. De itt négyliteres V8 alá továbbra sem adják.
Szűk két éve mutatta be a Mercedes a legfrissebb AMG-technikára épülő új SL-t, tavaly pedig már a régóta emlegetett négyhengeres alapmodell is megérkezett. Erre természetesen sokan húzták a szájukat, de a valóság az, hogy a világ legerősebb szériagyártású kétliterese került bele, igaz, itt a saját csúcsától elmaradva csak 381 lóerőt tud. Szóval erőből azért annál sincs hiány. Mégis voltak hangok, amelyek aggodalmukat fejezték ki, hogy az AMG GT is ugyanerre a sorsa jut, azaz eléri a downsizing. Nem így lett, legalábbis egyelőre biztosan.

A GT orra nem véletlenül hosszú, a géptető alatt négyliteres V8-as lakik, amit két turbóval fújtak meg. Az 55 4Matic+ változatban, vagyis a gyengébbik kivitelben 476 lóerővel és 700 newtonméterrel gazdálkodhatunk, míg az erősebb, 63 4Matic+ már 585 lóerőt és 800 newtonmétert tud. Mivel 4Matic szerepel a nevükben, nem nehéz kitalálni, hogy összkerékhajtásúak, de akár a nyomaték száz százalékát is hátra tudják küldeni beállítástól és útviszonyoktól függően. Ha viszont úgy szeretnénk, akkor 50-50 százalékot hajt előre, illetve hátra. A váltó duplakuplungos, kilencfokozatú. További motorok későbbi bevezetéséről nincs hír, de a négyhengeres valószínűtlen, esetleg egy konnektoros hibrid V8-assal bővülhet a sor.

A futómű megkapta az Active Ride Control nevű rendszert, amely egy félaktív, hidraulikus csomag, a másodperc törtrésze alatt alkalmazkodik a körülményekhez. Szükség esetén három centivel meg is tudja emelni az első tengelyt, ez nemcsak járdaszegélyeknél, hanem mélygarázsokban is hasznos lehet. Szériafelszereltség a sperrdiffi, az agilitást elősegíti a hátsókerék-kormányzás is, ami 100 km/h-ig 2,5 fokkal engedi elfordulni a kerekeket. Az első féktárcsák alapból 390 milliméteresek, de felárért 420-as Brembo karbon-kerámiákat is lehet kérni.

Amúgy a GT is ugyanarra a platformra épül, amelyre az SL: az AMG alumíniumból, acélból, magnéziumból és kompozitokból építette a monocoque szerkezetet, ennek köszönhetően igen alacsony tömeget és nagy torziós merevséget sikerült elérni. A formatervre leginkább a letisztultan sportos kifejezést használhatnánk, és bár a sziluetten nem is igazán látszik, immár 2+2 üléses a kupé. Hátul azért 150 centi fölött nem érdemes próbálkozni, raktérként ennek a helynek nagyobb hasznát vehetjük.
A beltér nagyjából teljesen megegyezik az SL-ével, ami több szempontból is jó hír, például a kormány elég jó fogású volt abban is, és nem spórolták le róla a gombokat sem. A 12,3 colos műszeregység persze digitális, elrendezése variálható, középre pedig az MBUX legújabb verzióját futtató infotainment-rendszer 12,8-as, álló formátumú képernyője került.

A részletes adattáblázatot és az árakat egyelőre nem közölték, de abból kiindulva, hogy az SL négyhengeres alapkivitele 54 millió forintról indul, míg a V8-as SL 55 4Matic+ 71 milliónál kezdődik, jó eséllyel ezt sem lehet 70 alatt hazavinni.
Nézegetni viszont ingyen is szabad:
Marlon Brando esetében is működött! Jason Momoa farmerja megér egy próbát
Jason Momoa egy régi farmert kapott elő, ami egykoron a lázadó, laza stílust testesítette meg.
Na, ki a legboldogabb a világon – már megint?
Talán nem túl meglepő, hogy az északi országok újra taroltak, hazánk eredménye nem jó, de nem is tragikus.
Rég volt már Cybertruck-visszahívás? Hát itt van újra!
Ezúttal egy elszabaduló alkatrész okozhat gondokat – főleg más közlekedők számára.
Ne feledd! Még mindig szavazhatsz az InStyle Men of the Year 2025 jelöltjeire!
Tíz izgalmas kategória, negyvenegy kiemelkedő, példaértékű jelölt: te döntesz, hogy kik kapják a díjakat!
Zseniális grafika: ez a 25 éves klasszikus most fenomenálisan néz ki
Az, hogy régi klasszikusokat újra kiadnak, nem egy eget rengető hír. Az Amerzone esetében viszont a grafika hatalmas fejlődésen ment keresztül.
Gary Oldman 10 legemlékezetesebb alakítása
Ha az "ezerarcú színész" jelzőre gondolunk, azonnal Gary Oldman jut az eszünkbe.