Promóció
A downsizing vajon mi? Itt az új AMG GT

Lehet, hogy az SL-ben már négyhengeres az alapmodell, sőt a GT-t is ettől féltették sokan. De itt négyliteres V8 alá továbbra sem adják.
Szűk két éve mutatta be a Mercedes a legfrissebb AMG-technikára épülő új SL-t, tavaly pedig már a régóta emlegetett négyhengeres alapmodell is megérkezett. Erre természetesen sokan húzták a szájukat, de a valóság az, hogy a világ legerősebb szériagyártású kétliterese került bele, igaz, itt a saját csúcsától elmaradva csak 381 lóerőt tud. Szóval erőből azért annál sincs hiány. Mégis voltak hangok, amelyek aggodalmukat fejezték ki, hogy az AMG GT is ugyanerre a sorsa jut, azaz eléri a downsizing. Nem így lett, legalábbis egyelőre biztosan.

A GT orra nem véletlenül hosszú, a géptető alatt négyliteres V8-as lakik, amit két turbóval fújtak meg. Az 55 4Matic+ változatban, vagyis a gyengébbik kivitelben 476 lóerővel és 700 newtonméterrel gazdálkodhatunk, míg az erősebb, 63 4Matic+ már 585 lóerőt és 800 newtonmétert tud. Mivel 4Matic szerepel a nevükben, nem nehéz kitalálni, hogy összkerékhajtásúak, de akár a nyomaték száz százalékát is hátra tudják küldeni beállítástól és útviszonyoktól függően. Ha viszont úgy szeretnénk, akkor 50-50 százalékot hajt előre, illetve hátra. A váltó duplakuplungos, kilencfokozatú. További motorok későbbi bevezetéséről nincs hír, de a négyhengeres valószínűtlen, esetleg egy konnektoros hibrid V8-assal bővülhet a sor.

A futómű megkapta az Active Ride Control nevű rendszert, amely egy félaktív, hidraulikus csomag, a másodperc törtrésze alatt alkalmazkodik a körülményekhez. Szükség esetén három centivel meg is tudja emelni az első tengelyt, ez nemcsak járdaszegélyeknél, hanem mélygarázsokban is hasznos lehet. Szériafelszereltség a sperrdiffi, az agilitást elősegíti a hátsókerék-kormányzás is, ami 100 km/h-ig 2,5 fokkal engedi elfordulni a kerekeket. Az első féktárcsák alapból 390 milliméteresek, de felárért 420-as Brembo karbon-kerámiákat is lehet kérni.

Amúgy a GT is ugyanarra a platformra épül, amelyre az SL: az AMG alumíniumból, acélból, magnéziumból és kompozitokból építette a monocoque szerkezetet, ennek köszönhetően igen alacsony tömeget és nagy torziós merevséget sikerült elérni. A formatervre leginkább a letisztultan sportos kifejezést használhatnánk, és bár a sziluetten nem is igazán látszik, immár 2+2 üléses a kupé. Hátul azért 150 centi fölött nem érdemes próbálkozni, raktérként ennek a helynek nagyobb hasznát vehetjük.
A beltér nagyjából teljesen megegyezik az SL-ével, ami több szempontból is jó hír, például a kormány elég jó fogású volt abban is, és nem spórolták le róla a gombokat sem. A 12,3 colos műszeregység persze digitális, elrendezése variálható, középre pedig az MBUX legújabb verzióját futtató infotainment-rendszer 12,8-as, álló formátumú képernyője került.

A részletes adattáblázatot és az árakat egyelőre nem közölték, de abból kiindulva, hogy az SL négyhengeres alapkivitele 54 millió forintról indul, míg a V8-as SL 55 4Matic+ 71 milliónál kezdődik, jó eséllyel ezt sem lehet 70 alatt hazavinni.
Nézegetni viszont ingyen is szabad:
A focicsapat menedzsere Patek Philippe-re és Teslára szórta a lopott pénzt
Közel nyolcmilliárd forintnyi dollárt sikkasztott el, amit aztán nem sikerült jól befektetni.
Elon Musk azonnal kirúgatná a Disney vezérigazgatóját, mert az nem hirdet nála
Elon Musk továbbra is csúcsformában van, pedig az elmúlt hetekben is nagyot ment.
A Cybertruck még Porschét vontatva is lenyomott egy Porschét
Pedig a 911-es nem is húzott maga után Cybertruckot.
Mohó volt a tulaj, rajta maradt a törött Lamborghini
Senki nem adta meg a vágyott 1,5 millió dollárt, 1,35-ért meg hülye lett volna odaadni.
13 óra, amiből kiderül, hogy tart ma az óraipar
Összeszedtük az idei év legfontosabb újdonságait, amelyekből kiderül, mit gondolnak a világról a gyártók.
Három új Marvel-sorozat jön a Disney Plusra
Két spinoffot és egy animációs szériát kapunk, az egyik már januárban megérkezik.