Promóció
A Halálos iramban lánctalpasa elborult, mint maga a film

A Howe & Howe Ripsaw mozis ereklyeként és mindenen átgázoló szörnyetegként is felfogható, az árából egészen komoly Porschét is lehetne venni.
Alig pár hét múlva érkezik a magyar mozikba a Halálos iramban sorozat tizedik része, egyben a széria zárófejezete. Bár végül az utolsó epizód is kétfelvonásos lesz, így egy további film biztosan követi. Aki az elmúlt bő húsz évben eléggé el tudta magát szigetelni a külvilágtól ahhoz, hogy ne tudja, miről van szó: a Fast Saga az a filmsorozat, amelynek első, 2001-es darabjában még csak többé-kevésbé ártatlan illegális autóversenyzés és bandák közti öldöklő rivalizálás zajlott, mára viszont már simán kilövik az autókat a Napba, hogy aztán ott folytassák a bunyót vagy lövöldözést. Na jó, talán egy hangyányit túloztam, de tényleg egyre elrugaszkodottabbak a sztorik.

Ehhez nyilván kellenek a durva gépek is, nem lehet beérni olyan autókkal, mint Dom Toretto (Vin Diesel) Dodge Chargere vagy Brian O'Conner (a néhai Paul Walker) Nissan Skyline GT-R-e. A Howe & Howe Ripsaw lánctalpas sokkal inkább megfelel a célnak: a Howe testvérek, Geoff és Michael az ezredforduló óta építenek hasonló monstrumokat, de jó eséllyel mind közül ez a leghíresebb. Ezt az ismertséget főként a Halálos iramban nyolcadik részének (The Fate of the Furious, 2017) köszönheti, noha később még GI Joe-filmekben is feltűnt.
Paul Walker filmes Skyline-jára itt csorgattuk a nyálunkat:
A hatalmas gumilánctalpas mozgatásáról egy LBZ Duramax dízelmotor gondoskodik – igaz, a Howe testvérek sokféle megoldást kipróbáltak munkáik során. Ez a változat 6,6 literből 365 lóerős teljesítményt és 880 newtonméteres csúcsnyomatékot tud leadni. A blokk öntöttvas, a hengerfej alumínium, kovácsoltak a hajtórudak, aluöntvényből vannak a dugattyúk. A hernyótalpakhoz hatfokozatú Allison 1000 automata váltón keresztül jut az erő. A terepre megadott 98 km/h-s végsebesség nem tűnik soknak, de azért ez nem pont olyan, mint ugyanennyi aszfalton, és jó eséllyel ennyivel kábé bármin átgázol.

Most a Mecum aukciósház kínálatában bukkant fel a filmes Ripsaw, és a tizedik rész premierjének környékén, május közepén árverezik el. Mivel az utóbbi éveket kiállítási tárgyként, mozdulatlanul töltötte egy múzeumban, biztosan lesz rajta munka, mire újra csapatni lehet vele. Viszont a 60 millió forint körülire becsült ára a hülyének is megéri, állítólag az építés költsége ennek úgy négy-ötszöröse volt.
A nyolcadik rész hivatalos előzetesében is feltűnik a Ripsaw, két perc körül:
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.