Promóció
Nem a kispályások rekordja: a Koenigsegg máris visszavágott a Rimacnak

A Regera négyszázra gyorsult, majd állóra fékezett, közben egy másodpercet faragott az eddigi rekordból.
Május végén igen nagyot ment a Rimac elektromos hiperautója, a Nevera, ugyanis egyetlen nap alatt huszonhárom gyorsulási – és lassulási – rekordot sikerült megdöntenie. Ezzel vissza is vette a világ legjobban gyorsuló autójának címét a Pininfarina Battistától.
Íme, ezeket a csúcsokat húzták be:
De talán soha nem lesz olyan rekord, ami örökké él. A Koenigsegg ugyanis picit felpaprikázta magát azon, hogy ennyi címet besöpört a Rimac, és úgy döntöttek, visszavágnak. Leporolták hát a Regerát, és rámentek egy olyan csúcsra, ami egykor az övék volt: még 2019 őszén, a svédországi Råda katonai repülőtéren csinálták meg 31,49 másodperc alatt a nulláról négyszáz kilométer per órára gyorsulást, majd állóra fékezést. Ez lenyűgöző teljesítmény, ráadásul házon belüli rekorddöntés volt, hiszen addig az Agera RS tudta ezt a leggyorsabban.
Na, de idén májusban a Rimac Nevera elvette tőlük, hiszen becsusszant fél perc alá: 29,93 másodpercre volt szüksége a teljes folyamathoz. A Koenigsegg most ezen a fantasztikus időn faragott további bő egy másodpercet, vagyis lement egészen 28,81 másodpercig. Ez pedig egyben egyfajta újabb állomása a belső égésű vs. elektromos párharcnak, hiszen a Rimac gépe egy tisztán elektromos, 1900 lóerős szörny, ezzel szemben a Regera egy ötliteres, kétturbós V8-asra épülő, konnektoros hibrid. Rendszerteljesítménye 1509 lóerő, a benzinmotor magában 1115-öt, a villanymotorok összesen 714-et tudnak, de az összteljesítményt nem szimpla összeadással kell számolni.
A Koenigsegg ezúttal a Stockholm közeli Örebro repterén érte el a rekordot, és ha már ott voltak, egyúttal behúztak egy másikat is. Megmérték ugyanezt a gyorsítás-megállás kombót 250 mérföld per órás határral is, ami nem tér el sokban az előzőtől, 402 km/h-t jelent. Ehhez 29,6 másodpercre volt szükségük. És hogy miért érezték úgy, hogy mindezt meg kell ugraniuk egy 2015-ben bemutatott autóval? Azt mondják, csak mert megtehetik. Klasszikus farokméregetés, jelezve, hogy még mindig a Regera a király.
Lapozd végig a rekorddöntés képeit:
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.