Nem a kispályások rekordja: a Koenigsegg máris visszavágott a Rimacnak

Koenigsegg Regera
Forrás: Koenigsegg

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Regera négyszázra gyorsult, majd állóra fékezett, közben egy másodpercet faragott az eddigi rekordból.

Május végén igen nagyot ment a Rimac elektromos hiperautója, a Nevera, ugyanis egyetlen nap alatt huszonhárom gyorsulási – és lassulási – rekordot sikerült megdöntenie. Ezzel vissza is vette a világ legjobban gyorsuló autójának címét a Pininfarina Battistától.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Íme, ezeket a csúcsokat húzták be:

Olvasd el ezt is!

De talán soha nem lesz olyan rekord, ami örökké él. A Koenigsegg ugyanis picit felpaprikázta magát azon, hogy ennyi címet besöpört a Rimac, és úgy döntöttek, visszavágnak. Leporolták hát a Regerát, és rámentek egy olyan csúcsra, ami egykor az övék volt: még 2019 őszén, a svédországi Råda katonai repülőtéren csinálták meg 31,49 másodperc alatt a nulláról négyszáz kilométer per órára gyorsulást, majd állóra fékezést. Ez lenyűgöző teljesítmény, ráadásul házon belüli rekorddöntés volt, hiszen addig az Agera RS tudta ezt a leggyorsabban.

Na, de idén májusban a Rimac Nevera elvette tőlük, hiszen becsusszant fél perc alá: 29,93 másodpercre volt szüksége a teljes folyamathoz. A Koenigsegg most ezen a fantasztikus időn faragott további bő egy másodpercet, vagyis lement egészen 28,81 másodpercig. Ez pedig egyben egyfajta újabb állomása a belső égésű vs. elektromos párharcnak, hiszen a Rimac gépe egy tisztán elektromos, 1900 lóerős szörny, ezzel szemben a Regera egy ötliteres, kétturbós V8-asra épülő, konnektoros hibrid. Rendszerteljesítménye 1509 lóerő, a benzinmotor magában 1115-öt, a villanymotorok összesen 714-et tudnak, de az összteljesítményt nem szimpla összeadással kell számolni.

A Koenigsegg ezúttal a Stockholm közeli Örebro repterén érte el a rekordot, és ha már ott voltak, egyúttal behúztak egy másikat is. Megmérték ugyanezt a gyorsítás-megállás kombót 250 mérföld per órás határral is, ami nem tér el sokban az előzőtől, 402 km/h-t jelent. Ehhez 29,6 másodpercre volt szükségük. És hogy miért érezték úgy, hogy mindezt meg kell ugraniuk egy 2015-ben bemutatott autóval? Azt mondják, csak mert megtehetik. Klasszikus farokméregetés, jelezve, hogy még mindig a Regera a király.

Lapozd végig a rekorddöntés képeit:

Galéria / 3 kép

Koenigsegg Regera rekorddöntés

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Stílus

Ők a világ leggyönyörűbb női, és ezt nem mi mondjuk, hanem a tudomány

A szépség teljesen szubjektív dolog, mindenkinek más vonások rabolhatják el a szívét. De a tudománynak is van álláspontja.

Kép
Szórakozás

Ki nyeri idén a Bajnokok Ligáját? Megtippeljük!

Véget ért a Bajnokok Ligája alapszakasza, mi pedig megpróbáljuk megtippelni, kik lehetnek esélyesek a végső győzelemre.

Kép
Stílus

290 milliós drágaköves órát villantott Tom Brady a Super Bowlon

Az amerikai futball legendája először szerepelt tévériporterként a Super Bowlon, egy Jacob & Co. órával tette emlékezetessé.

Kép
Otthon

4 tipp a tető beázásának megelőzésére

A tető ellenőrzésével és a karbantartási munkálatok elvégzésével akár több százezer forintot is megspórolhatunk – főleg akkor, ha a tetőt különösen próbára tevő nagy havazások és esőzések előtt iktatjuk be ezeket.

Kép
Szórakozás

Ki menti meg a világot, ha nem jönnek a Bosszúállók?

Erre a kérdésre keresi és adja meg a választ a Mennydörgők, amelynek új előzetesét már meg is lehet nézni.

Kép
Szórakozás

Kendrick Lamar páros lábbal szállt bele Drake-be – itt nézheted vissza a Super Bowl félidei show-ját

A két rapper rivalizálása tekintélyes múltra nyúlik vissza, Kendrick Lamar nem hagyta ki a nagy ziccert, hogy egy világ előtt szóljon be Drake-nek.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!