Nem a kispályások rekordja: a Koenigsegg máris visszavágott a Rimacnak

Koenigsegg Regera
Forrás: Koenigsegg

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Regera négyszázra gyorsult, majd állóra fékezett, közben egy másodpercet faragott az eddigi rekordból.

Május végén igen nagyot ment a Rimac elektromos hiperautója, a Nevera, ugyanis egyetlen nap alatt huszonhárom gyorsulási – és lassulási – rekordot sikerült megdöntenie. Ezzel vissza is vette a világ legjobban gyorsuló autójának címét a Pininfarina Battistától.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Íme, ezeket a csúcsokat húzták be:

Olvasd el ezt is!

De talán soha nem lesz olyan rekord, ami örökké él. A Koenigsegg ugyanis picit felpaprikázta magát azon, hogy ennyi címet besöpört a Rimac, és úgy döntöttek, visszavágnak. Leporolták hát a Regerát, és rámentek egy olyan csúcsra, ami egykor az övék volt: még 2019 őszén, a svédországi Råda katonai repülőtéren csinálták meg 31,49 másodperc alatt a nulláról négyszáz kilométer per órára gyorsulást, majd állóra fékezést. Ez lenyűgöző teljesítmény, ráadásul házon belüli rekorddöntés volt, hiszen addig az Agera RS tudta ezt a leggyorsabban.

Na, de idén májusban a Rimac Nevera elvette tőlük, hiszen becsusszant fél perc alá: 29,93 másodpercre volt szüksége a teljes folyamathoz. A Koenigsegg most ezen a fantasztikus időn faragott további bő egy másodpercet, vagyis lement egészen 28,81 másodpercig. Ez pedig egyben egyfajta újabb állomása a belső égésű vs. elektromos párharcnak, hiszen a Rimac gépe egy tisztán elektromos, 1900 lóerős szörny, ezzel szemben a Regera egy ötliteres, kétturbós V8-asra épülő, konnektoros hibrid. Rendszerteljesítménye 1509 lóerő, a benzinmotor magában 1115-öt, a villanymotorok összesen 714-et tudnak, de az összteljesítményt nem szimpla összeadással kell számolni.

A Koenigsegg ezúttal a Stockholm közeli Örebro repterén érte el a rekordot, és ha már ott voltak, egyúttal behúztak egy másikat is. Megmérték ugyanezt a gyorsítás-megállás kombót 250 mérföld per órás határral is, ami nem tér el sokban az előzőtől, 402 km/h-t jelent. Ehhez 29,6 másodpercre volt szükségük. És hogy miért érezték úgy, hogy mindezt meg kell ugraniuk egy 2015-ben bemutatott autóval? Azt mondják, csak mert megtehetik. Klasszikus farokméregetés, jelezve, hogy még mindig a Regera a király.

Lapozd végig a rekorddöntés képeit:

Galéria / 3 kép

Koenigsegg Regera rekorddöntés

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Kép
Életmód

Szakmák, amik eltűntek a modern kor beköszöntével

Felelevenítünk néhányat a régmúlt mesterségeiből, amik nem állták ki az idő próbáját.

Kép
Jármű

Látványos koncepcióautót mutatott az AMG Monacóban

A Formula–1-es versenyhétvégéhez kapcsolták a Mythos PureSpeed sportautót, amely érdekes megoldásokat vonultat fel.

Kép
Szórakozás

Közeleg a napfogyatkozás 25 éves évfordulója - de mikor lesz a következő?

Az egész ország az eget kémlelte negyed évszázaddal ezelőtt.

Kép
Szórakozás

Mint egy gyerekszínészt, úgy kezelték balesete után Jeremy Rennert

A Marvel-moziverzum sztárja felidézte, milyen érzés volt visszatérni a munkába.

Kép
Szórakozás
Kép
Szórakozás

"Ezt a hajót egyfelé húzzuk" - interjú a Dante alapítóival, Gulyás Hermann Sándorral és Jászberényi Gáborral

Úgy állnak a kamera előtt, mint a profi modellek. Könnyű nekik, hiszen színészek! – jut eszünkbe Jászberényi Gábor és Gulyás Hermann Sándor fotóit nézve. De vajon tényleg könnyű nekik?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!