A modern óraipar legnagyobb zsenije

James Bond
Forrás: Omega

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Kívül-belül élénk

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Omega, Hublot, Blancpain: amihez Jean-Claude Biver, az óraipar Midász királya hozzáér, arannyá változik. Ki ő, és mi a titka?

Az InStyle MEN őszi száma egy külön órás mellékletet kapott, amelyet a téma legjobb hazai szerzői töltöttek meg. Amellett, hogyan lett a Rolex a legnagyobb és legismertebb luxusóra-gyártó, az is kiderül, hogy mi a modern óraipar legnagyobb mágusának a titka.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Jean-Claude Biver volt az, aki a kvarcválság idején 21 500 svájci frankért vásárolta meg az egyik legrégebbi márkát, a csődbe ment Blancpaint, és virágoztatta fel, majd adta el 60 millió frankért. És később is, bármihez nyúlt, az arany lett. A róla szóló cikkből emelünk most ki néhány részletet.

Kép

A Blancpain-nal együtt 1992-ben Biver is megérkezett a Swatch Grouphoz — “három héttel a Blancpain után felhívtam Hayeket [a Swatch Group tulajdonosát], hogy depressziós vagyok. Elvesztettem szenvedélyem tárgyát [az órákat]”. A cégcsoport ekkor már néhány éve dolgozott az Omega feltámasztásán és ipari szinten való beüzelemésén, így őt is ide, ehhez a kecsegtető márkához rendelték marketing és termékfejlesztési feladatok ellátására. Bivernek természetesen erre is volt egy ötlete.

“A nevem Bond. James Bond.” Évtizedes ikon volt már ez a bemutatkozás akkor, amikor a Swatch Group és az Omega képviseletében Biver tárgyalni kezdett a Bond-franchise tulajdonosaival, hogy a Gruen, Breitling, és Rolex után végre új órája legyen a titkosügynöknek, egészen pontosan az 1995-ben az Aranyszem-mel bemutatkozó Pierce Brosnannek.

A producerek 50-60 ezer dollárt kértek azért, hogy Bond Omegát viseljen, amire Biver — elmondása szerint — egy 2 milliós ajánlattal tért vissza. Azt akarta, hogy Brosnan Bondja ne csak csendben viselje az órát, de az Omega felhasználhassa a film egyes részleteit reklámfilmjeiben, az Omega számára exkluzív fotók és kampány készüljön, sőt, hogy az óra a filmben valami szerepet is kapjon. Ötvenezerre kétmilliót kínálni, ez nem svájci tempó még ma sem, de Bivernek ez is zsigerből jött.

Bő húsz évvel később a Hublot-nál kötött ki, ahol szintén nem maradt eredmény nélkül a Biver-hatás. Először kinevették a többi márkánál, de végül Bivernek lett igaza, és azóta is mindenki az ő receptjeit másolja.

“Egy ötéves gyerek meg tudja érteni, el tudja ismételni, és le tudja rajzolni. Ez az üzenet ereje — a koncepció egyszerűsége. Ha van egy élet alapú ötleted és le tudod rajzolni gyerekeknek, mégis hogyan veszíthetnél? Még egy focista is megérti!”

- mondta Biver arról, hogy miért kulcsfontosságú egy egyszerű üzenet. És úgy látszik, Svájcban senki más nem tud úgy üzenetet megfogalmazni, mint a luxemburgi születésű lángelme.

Ha érdekel, hogy mi Biver titka (nem clickbait, a cikkből tényleg kiderül), akkor keresd az InStyle MEN őszi lapszámát: a lapot mindenhol megtalálod, a szuper- és hipermarketekben, a benzinkutakon és természetesen az Inmedio, valamint a Relay polcain is!

Kép

Videók

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Kívül-belül élénk

Kép
Stílus

Szurkolj stílusosan! Avagy a labdarúgó-Európa-bajnokság hatására hódít a blokecore irányzat

A labdarúgó-Európa-bajnokság mindenkit más és más módon ihlet meg! Neked is bejön ez a mostanság felkapott hullám?

Kép
Szórakozás

10 kisváros hazánkban, ahol érdemes megfordulni a nyáron

Mindegyiknek egyedi a hangulata, amibe érdemes belekóstolni egy hétvégi kirándulás alkalmával!

Kép
Szórakozás

A sörök Eb-jén már továbbjutottunk a csoportból

Ezek a srácok mind a huszonnégy résztvevő ország egy-egy italát megkóstolták, meglepő végeredmény született.

Kép
Szórakozás

Újra hív minket a Zóna! Erre lehet számítani a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyltól

A sugárzásmérő recseg már egy ideje, de most végre kijött egy igazi gameplay-videó is a játékról!

Kép
Jármű

Ez már kabaré: most az ablaktörlővel van gond a Cybertruckon

Ekkora felhajtással és ilyen drágán ritkán adnak olyan autót, amivel már az elején ennyire sok baj van.

Kép
Tech

Sztárok bikinis kamufotói bukkannak fel a Google képkeresőjében

Ezeken kívül MI-generált, hamis gyerekkori képeket is mutatnak a celebekről.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!