A vevők fele le sem tudja játszani a hanglemezeket

Lemezbolt
Forrás: Mick Haupt / Unsplash

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Viszik a vinylt, mint a cukrot, nem is nagyon érdekli őket, hogy nincs otthon lemezjátszó.

Ahogy nemrég mi is megírtuk, reneszánszát éli a vinyllemez: eladásokban már meg is előzte a hanyatlóban lévő CD-t, nem is kicsit. Az amerikai statisztika szerint 41 millió ment el 2022-ben, szemben a 33 millió CD-vel, ráadásul a tendencia is folyamatos emelkedést mutat. Előadók közül Taylor Swift vezeti a toplistát, tehát még csak azt sem mondhatjuk, hogy régi zenészek régi albumait keresik a vásárlók. Na jó, azért a top tízbe így is bekerültek olyanok, mint a Beatles vagy Michael Jackson.

Lehet itt fejtegetni az okokat, hogy miért lett újra népszerű a vinyl. Talán a gyűjtőszenvedély, talán a zenehallgatás rituáléja, talán egy egyszerű divathullám miatt. Egy új kutatás viszont azt mondja, oké, hogy sokan veszik ezeket a lemezeket, de ahhoz képest igen kevesen hallgatják meg. Ugyanis a vevők mintegy 50 százalékának egyáltalán nincs arra alkalmas eszköze odahaza.

A 3900 megkérdezett vevő válaszaiból összeálló eredmény szerint tehát azoknak, akik az elmúlt tizenkét hónapban vinyllemezért fizettek, csak a fele rendelkezik lemezjátszóval, míg az összes zenehallgatónak mindössze 15 százaléka tart otthon ilyen szerkezetet. A jelenséget a kutatást végző Luminate az úgynevezett superfaneknek tulajdonítja. Ők azok, akik az átlagosnál több időt és pénzt költenek zenehallgatásra – nemcsak magukra a zenékre, hanem kapcsolódó eszközökre és gyűjthető ereklyékre.

Vagyis lehet, hogy nagyon fogynak például Taylor Swift lemezei, azonban simán előfordulhat, hogy ezeket soha nem érinti majd hangszedő tű. A dalokat meghallgatják máshogy, például streamingen, a vinylt pedig csak azért viszik haza, hogy eltegyék a gyűjteményükbe, a koncertjegyek, dedikált fotók, vagy bármilyen más, kedvencükhöz kapcsolódó holmik mellé. Nehéz persze körülhatárolni, mi az igazság, a lényeg viszont, hogy fogynak a lemezek, a Metallica például saját kezébe vette a gyártást is.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Kép
Életmód

Chris Hemsworth mutatja: kőkemény edzéssel készül a Thor-test

Ahhoz, hogy skandináv viharistennek nézz ki, elég komoly munkát kell elvégezni.

Kép
Szórakozás

Borzongató a története: a rejtélyes Alaszka-háromszög

A Bermuda-háromszög bolygónk egyik legmisztikusabb területe, azonban akad egy ennél sokkal veszélyesebb vidék, az Alaszka-háromszög.

Kép
Szórakozás

Nem volt elég olasz – ezért bukott egy fontos filmet Stallone

A szerep csak egészen apró lett volna, a film viszont nagyszerű. Sylvester Stallone elmondta, miért nem került be.

Kép
Szórakozás

Vadiúj Lego-szettek jönnek a Star Wars-napra

A rajongók számára igazán jeles nap május negyedike, ezekkel a készletekkel lehet megünnepelni.

Kép
Stílus

Anyák és apák napjára is készült egy különleges Swatch

Természetesen mindkettőt az odaillő Simpson karakterrel díszítették.

Kép
Szórakozás

Film vs. valóság: a Kapj el, ha tudsz igaz története

A Frank Abignale életrajzi könyvét feldolgozó film egy magával ragadó, sodró lendületű alkotás, nagyszerű alakításokkal, azonban a valóságban a történet korántsem volt olyan színes és izgalmas, mint ahogy a vásznon bemutatták.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!