Ford-motor hajtja az első portugál szuperautót

Adamastor Furia
Forrás: Adamastor

Tech

A vérnyomásmérők harca: Leteszteltük a Huawei Watch D2 okosórát

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az Adamastor Furia 650 lóerőt tud, és közúton is használható. Természetesen limitált lesz.

Vannak nemzetek, amelyek híresek az autógyártásukról, ám Portugália aligha tartozik közéjük. Bár egyebek mellett a Toyotának, a Stellantisnak és a Volkswagennek is van üzeme az országban, saját márkákkal jelenleg nem büszkélkedhetnek. Igaz, a történelem folyamán voltak próbálkozások, de ki emlékszik ma már az Albára vagy akár az OLDA-ra?

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Adamastor Furia
forrás: Adamastor

Mindenesetre nem adják fel, most a szintén nem túl ismert Adamastor szeretne beszállni a buliba, mégpedig szupersportautóval. A portói központú céget 2010-ben alapították, de kezdetben versenyautókban gondolkodtak, csak jóval később, 2019-ben fordultak az utcai sportgépek felé. Azóta viszont leginkább csupán tervek és ötletek voltak, kézzelfogható dolgot nem mutattak. Most azonban leleplezték első modelljüket, ahogy ők mondják, a legelső portugál szupersportkocsit, az Adamastor Furiát.

A formaterv futurisztikus, áramvonalas és csöppet sem visszafogott, simán el tudnánk képzelni valamelyik komolyabb versenysorozatban, azonban a Furia teljes mértékben alkalmas utcai használatra is. A szénszálas kasznit végignézve bőven találunk olyan részleteket, amelyek aerodinamikai szempontból érdekesek, 250 km/h-s tempónál durván egytonnányi leszorítóerő termelődik. És bár a beltérről egyelőre nem mutattak fotót, azt mondják, tág keretek között testre szabható lesz.

Ami a technikát illeti, egy Ford származék 3,5 literes, biturbó V6-ost építettek be, ami elsőre nem hangzik valami orbitálisan durván, de 650 lóerőt és 571 newtonmétert tud, ami a hozzávetőleg 1,1 tonnás súlyhoz elég jó adat. A nulla-százat állítólag 3,5 másodperc alatt futja meg, míg végsebessége 300 km/h, amely adatok nem ostromolnak rekordokat, de elég gyors autó képét festik le, ráadásul az eddig rendelkezésre álló információk szerint amúgy sem feltétlenül egyenesben, hanem kanyarokban érzi majd leginkább otthon magát a Furia.

A portugál manufaktúra hatvan példány gyártását tervezi, ezeket 1,6 millió euróért, átszámolva bő 620 millió forintért adják majd. Egy ilyen fiatal, pici és ismeretlen vállalkozástól elég merészen hangzik, de ne kételkedjünk, biztosan meglesz majd a vevőköre.

Videók

Tech

A vérnyomásmérők harca: Leteszteltük a Huawei Watch D2 okosórát

Kép
Szórakozás

Bruce Willis 10 legjobb filmje, amit bármennyiszer újra tudunk nézni

Összeszedtük kedvenc alkotásainkat a hetvenedik születésnapját ünneplő színésztől.

Kép
Szórakozás

Ezerből tizenhárom: a magyar válogatott emlékezetes meccsei

A törökökkel vívja története ezredik mérkőzését a magyar férfi labdarúgó-válogatott, szemezgettünk az eddigiekből.

Kép
Szórakozás

Eladó a cipő, amiben Kobe Bryant történelmet írt

Egy nagyon szűk elitklubhoz csatlakozott, amikor átlépte a harmincezer pontos álomhatárt. Ez a cipő volt a lábán.

Kép
Tech

Ezért nem kéne elmentened a bankkártyád adatait

Legalábbis nem a böngészőben. Kényelmes megoldás, csak éppen nem a legbiztonságosabb.

Kép
Szórakozás

Ősztől Puma labdákkal játsszák a bajnokikat Szoboszlaiék

A német sportszergyártó lett a Premier League új hivatalos partnere, a Nike-t váltják.

Kép
Szórakozás

Pallós Endre: magyar szakember a hollywoodi produkciók mögött

Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Alien: Romulus – csak három produkció azok közül, amelyeken a Prop Factory Studio csapata is dolgozott.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!