A teljes elektromos átállás nem megoldás a Toyota elnöke szerint

Tojoda Akio egy Yaris versenyautóval
Forrás: Christophe Morin / IP3 / Getty Images

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Tojoda Akio úgy véli, a döntést a vásárlókra kell bízni, ő maga legfeljebb harminc százalékos piaci részesedést jósol a villanyautóknak.

Miközben az autóipar fullba nyomja az elektromos átállást, időről időre felerősödnek olyan hangok – akár szakemberek révén – amelyek szerint ez közel sem egy nagy, általános érvényű megoldás, és nem feltétlenül a villanyautó a jövő egyetlen igaz útja. Ezt a véleményt osztja Tojoda Akio, a Toyota igazgatótanácsának elnöke is, aki szerint mindenképpen megmaradnak a belső égésű motoros modellek, amelyek a hibridekkel és a hidrogénes, tüzelőanyag-cellás megoldásokkal osztozhatnak, a villanyautók legfeljebb harminc százalékos részesedést szakíthatnak ki maguknak a teljes piacon.

Tojoda kifejtette, hogy a világon mintegy egymilliárd ember él elektromos áram nélkül, az ő közlekedési lehetőségeiket nem lehet oly módon korlátozni, hogy csupán egyféle hajtással gyártunk meglehetősen drága kocsikat. Álláspontja szerint mindenféle szabályozások és politikai megfontolások helyett a vásárlói igényeknek kell eldönteniük, milyen járműveké lesz a jövő.

A Toyota amúgy is elég konzervatívan viszonyul az elektromos átálláshoz, mert bár a hibridhajtás terén már komoly tapasztalatokkal bírnak, sőt annak tömeges elterjedésében úttörők voltak (elég csak a Priust említeni), első tisztán villanyhajtású típusukat csak tavalyelőtt mutatták be. Ez volt a bZ4X. Toyoda tavaly – akkor még elnök-vezérigazgatóként – arról is értekezett, hogy a zölddé válásnak ott kellene kezdődnie, hogy a meglévő autókat alakítjuk át környezetkímélőbbé.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Kép
Jármű

Ezek most a legolcsóbb új autók – 15 tipp 6,5 millió alatt

Akár 5-6 millió forint között is lehet autót venni, de ennyiből jellemzően kiskocsikat kapunk, puritán felszereltséggel.

Kép
Szórakozás

Így tanítanak be egy Oscar-jelölt kutyát

Na jó, igazából nem a kutya, hanem a film kapta a jelölést, de elképesztően kemény munkát végzett Messi és kiképzője.

Kép
Tech

Újabb komoly fotómobillal erősít a Xiaomi

A Xiaomi 14 Ultra Kínában már kapható, egycolos érzékelővel és markolattal rúgja be az ajtót.

Kép
Életmód

Gondjaid vannak a vizeléssel? Lehet, hogy az étrended a hibás

Sokan kapásból a prosztatájukat kezdenék okolni, pedig lehet, hogy egy kis szemléletváltással is lehetne változtatni.

Kép
Stílus

Nagyon sárga, nagyon vagány – a Porsche kosarascipői

A Puma és a Porsche együttműködését a Charlotte Hornets irányítója, LaMelo Ball neve fémjelzi.

Kép
Szórakozás

Emberkísérlet: doppinggal tömi magát a korábbi világbajnok

Az Enhanced Games sportolói szabadon használhatnak bármilyen szert, James Magnussen így megy rá a gyorsúszás rekordjára.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!