Promóció
Bitang különkiadással búcsúzik az Alfa ikerturbós V6-osa

A Giuliából és a Stelvióból is elkészült a Quadrifoglio Super Sport, de egyikből sem gyártanak túl sokat.
Az Alfa Romeo nevét mindig is a sportossággal és a stílussal kapcsoltuk össze. Ezzel elég jó összhangban van a Giuliában és a Stelvióban is elérhető ikerturbós, 2,9 literes V6-os motor, a Quadrifoglio modellek sajátja, amely még legszerényebb változatában is 510 lóerőt tud, a limitált Giulia GTA és GTAm kivitelekben azonban akár 540-et is kipréseltek belőle. Azonban legújabb modelljükbe, az azóta Milanóról már Juniorrá átkeresztelt hobbiterepjáróba ez nem kerül be: a villanyhajtású mellett egy 1,2-es, háromhengeres turbó-benzinest lehet választani.

A duplaturbós V6-ost viszont méltó módon búcsúztatják: a Giulia és a Stelvio is kapott most egy Super Sport nevű különmodellt, amelyek egyúttal a márka legelső Mille Miglia-győzelme előtt is tisztelegnek – 1928-ban a 6C 1500 Super Sporttal nyertek. Az ünnepi újdonságok uralkodó színe a fekete, és említést érdemel a szénszálas elemek használata is. A kétszer két kipufogóvég és a brutális hátsó diffúzor is árulkodik arról, hogy nem alapmotoros változatokkal van dolgunk. Érdekes részlet, hogy a hagyományosan fehér hátterű Quadrifoglio-emblémát befeketítették, persze a négylevelű lóhere zöld maradt. Mindkét modell Teledial alufelniket kapott, a Giulia 19 colosakat, a Stelvio pedig 21-eseket. Újak a full led-mátrix fényszórók.

A beltérben először alkalmazták a vörös színnel megbolondított karbonmintát, ami mondjuk elég jól is néz ki, ez borítja a műszerfalat, a középső bokszot és az ajtópaneleken is megtalálható. Anyaghasználatban a bőr az uralkodó, de például a kormányon ezt alcantarával is kombinálták. Az ülések fejtámlájába belenyomták a sorszámot: Giuliából mindössze 275, Stelvióból még kevesebb, csupán 175 darab lesz. A vezető előtt 12,3 colos TFT-kijelző tölti be a műszeregység szerepét, ami az eddigi megjelenések mellé egy Race elrendezéssel bővült.
A lényeg viszont ilyen autók esetében talán inkább a technika. A 2,9-es V6-ost továbbra is két turbóval töltik fel, ezekben a modellekben 520 lóerőt tud, a mechanikus sperrdifi pedig egyenesen a Giulia GTA-ból jön. Ezekből nem nehéz kitalálni, hogy ezúttal tényleg a lehető legjobb vezetési élmény mozgatta az olasz mérnököket.
Ami az árakat illeti, a Giulia Super Sport nagyjából 37 millió forintnyi euróért vihető haza, míg a Stelvióért bő 41 millió forintnyi összeget kell kicsengetni.
Nézd meg jobban a galériában!
Stílusos keretekből 2025-ben sem lesz hiány: 5 napszemüvegtrend férfiaknak
Mutatjuk is, hogy idén milyen napszemüvegek érnek meg egy próbát!
Alonso is aláírta ezt az őrületesen ritka Aston Martint
A DBR22-ből csupán néhány darab létezik világszerte, ez a példány viszont még ebben a mezőnyben is különlegesnek számít.
Soha nem fizettek annyit Kobe-ereklyéért, mint ezért a mezért
Kobe Bryant újoncmeze szerénytelen összegért talált gazdára, de még így is elmaradt az előzetes becslésektől.
Csendes kirúgás? Létezik, és talán téged is érint
Ha ezeket a jeleket tapasztalod, lehet, hogy már tőled is megválni készülnek a főnökeid.
Ez a kicsi méregzsák lesz minden idők legdrágább Renault-ja
Megnyílt az előrendelés a Renault 5 Turbo 3E elektromos hot hatchre, az árából viszont egy Porsche 911 Carrerát is kaphatnánk.
Az Adidas Samba már a múlt? Ez a cipő lehet az új sláger
Az egyszerű, minimalista cipő hatalmas siker, de most egy másik modell veheti át tőle a stafétát.