Bitang különkiadással búcsúzik az Alfa ikerturbós V6-osa
A Giuliából és a Stelvióból is elkészült a Quadrifoglio Super Sport, de egyikből sem gyártanak túl sokat.
Az Alfa Romeo nevét mindig is a sportossággal és a stílussal kapcsoltuk össze. Ezzel elég jó összhangban van a Giuliában és a Stelvióban is elérhető ikerturbós, 2,9 literes V6-os motor, a Quadrifoglio modellek sajátja, amely még legszerényebb változatában is 510 lóerőt tud, a limitált Giulia GTA és GTAm kivitelekben azonban akár 540-et is kipréseltek belőle. Azonban legújabb modelljükbe, az azóta Milanóról már Juniorrá átkeresztelt hobbiterepjáróba ez nem kerül be: a villanyhajtású mellett egy 1,2-es, háromhengeres turbó-benzinest lehet választani.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A duplaturbós V6-ost viszont méltó módon búcsúztatják: a Giulia és a Stelvio is kapott most egy Super Sport nevű különmodellt, amelyek egyúttal a márka legelső Mille Miglia-győzelme előtt is tisztelegnek – 1928-ban a 6C 1500 Super Sporttal nyertek. Az ünnepi újdonságok uralkodó színe a fekete, és említést érdemel a szénszálas elemek használata is. A kétszer két kipufogóvég és a brutális hátsó diffúzor is árulkodik arról, hogy nem alapmotoros változatokkal van dolgunk. Érdekes részlet, hogy a hagyományosan fehér hátterű Quadrifoglio-emblémát befeketítették, persze a négylevelű lóhere zöld maradt. Mindkét modell Teledial alufelniket kapott, a Giulia 19 colosakat, a Stelvio pedig 21-eseket. Újak a full led-mátrix fényszórók.
A beltérben először alkalmazták a vörös színnel megbolondított karbonmintát, ami mondjuk elég jól is néz ki, ez borítja a műszerfalat, a középső bokszot és az ajtópaneleken is megtalálható. Anyaghasználatban a bőr az uralkodó, de például a kormányon ezt alcantarával is kombinálták. Az ülések fejtámlájába belenyomták a sorszámot: Giuliából mindössze 275, Stelvióból még kevesebb, csupán 175 darab lesz. A vezető előtt 12,3 colos TFT-kijelző tölti be a műszeregység szerepét, ami az eddigi megjelenések mellé egy Race elrendezéssel bővült.
A lényeg viszont ilyen autók esetében talán inkább a technika. A 2,9-es V6-ost továbbra is két turbóval töltik fel, ezekben a modellekben 520 lóerőt tud, a mechanikus sperrdifi pedig egyenesen a Giulia GTA-ból jön. Ezekből nem nehéz kitalálni, hogy ezúttal tényleg a lehető legjobb vezetési élmény mozgatta az olasz mérnököket.
Ami az árakat illeti, a Giulia Super Sport nagyjából 37 millió forintnyi euróért vihető haza, míg a Stelvióért bő 41 millió forintnyi összeget kell kicsengetni.
Nézd meg jobban a galériában!
10 felejthetetlen film, ami idén már 30 éves lesz
Akad, amelyik kultstátuszba emelkedett, akad, amelyik hatalmas szériává duzzadt, de feltűnnek olyanok is, amiket már többször rebootoltak.
Szupervékony iPhone-nal bővülhet a paletta – ezt lehet eddig tudni az Airről
Minden eddiginél vékonyabb iPhone érkezhet, ennek minden előnyével és hátrányával.
Történelmi személyek, akikről tévképzetek alakultak ki
Néhány alak nem éppen olyan volt, mint ahogy azt történelemórán megtanultuk.
Ezt üzeni Trump hivatalos portréja a szakértők szerint
A frissen beiktatott amerikai elnök hivatalos portréját pár napja tették közzé, és már ránézésre is erős üzeneteket hordoz.
Keményen beszólt Elon Musknak a Green Day
A zenekar éppen a Tesla-vezér szülőhazájában, Dél-Afrikában koncertezett, amikor egy kissé átírt szöveggel nyomták le az American Idiotot.
Fullba nyomják a retrót a Pac-Man-es Casiók
Minden idők egyik legismertebb videójátéka idén 45 éves, és ezt nagyon klassz Casio órákkal ünneplik.