Minden idők legdrágább négyhengerese lehet ez az Alpine

Az Alpine nem akárhogyan búcsúztatja az A110-et: az eleve ütőképes R-t fenték még tovább, ebből lett az Ultime.
Ha pusztán a vezetési élményre koncentrálunk, kevés jobb autó van ma a piacon, mint a 2017-ben bevezetett Alpine A110. A Renault égisze alá tartozó márka egy ikonikus nevet támasztott fel a középmotoros sportkocsi kedvéért, az évek során pedig elkészültek az S, a GT és az R változatok is. Jelen állás szerint úgy fest, a modell napjai meg vannak számlálva, korábban az azóta már leköszönt vezérigazgató, Laurent Rossi arról beszélt, 2026 végéig tartanák gyártásban a belső égésű motoros A110-et.

Ha tényleg így lesz, akkor most, a Párizsi Autószalonon megmutatták, mennyire méltó hattyúdalt tudtak neki komponálni. Leleplezték ugyanis az A110 R Ultime nevű kivitelt, vagyis az eleve igen hegyes-erős R-t még tovább reszelgették. Noha ebben a műfajban a motorerő csak egy tényező a sok közül, azért erre is rágyúrtak, most az 1,8 literes turbómotor az R kerek 300 lóereje helyett 345-öt tud, csúcsnyomatéka 420 Nm. Ezt részben a módosított turbónak köszönhetjük. A váltó is új, a megszokott hétgangost kissé meglepő módon a hatfokozató DW6-ra cserélték. Akrapovic titán kipufogót, állítható Öhlins gátlókat és egyedi AP Racing fékrendszert is kapunk, 330 milliméteres tárcsákkal.
Az aerodinamikát is addig gyúrták, mígnem sikerült találni további 160 kilogramm leszorítóerőt az A110 R Turinihez képest. Az ígéretek szerint versenypályákon kanyarogva ügyesebb, rugalmasabb lesz az autó, közben pedig a 3,8 másodperces nulla-százas gyorsulás sem hangzik ám rosszul. Az aszfalthoz a 18-as első és 19-es hátsó felnikre feszített Michelin Pilot Sport Cup 2 gumik tapasztják.

Ami az elérhetőséget és az árat illeti, az A110 R Ultime-ból csupán száztíz darabot terveznek, egy-egy darabért 265 ezer eurót, azaz úgy 107 millió forintot kérnek. Még ritkább lesz az A110 R Ultime La Bleue kiadás, amiből mindössze 15-nek keresnek gazdát. Kéttónusú fényezéssel és különleges belsővel 330 ezer euróba kerül majd, ami átszámítva bő 132 millió forint. Vagyis jelenlegi ismereteink szerint ez minden idők legdrágább négyhengeres autója. De azt azért jegyezzük meg: nem a hengerszámtól lesz egy autó jó vagy rossz.
Csekkold a galériát is!
10 videójáték, amiből megnéznénk egy filmváltozatot
Nemhiába mondják néhány alkotásra, hogy vászonra termett.
Hétfő estétől érdemes lesz az éjszakai égboltot figyelni
Látványos meteorzáporral érkezik meg hazánk fölé is a Lyridák.
A Revuelto inspirálta ezt a limitált Ducatit
A Panigale V4-ből készül pár ilyen különleges példány, amit bárki a saját Lamborghinijéhez igazíthat.
Ezért hagyta el Hollywoodot az Amerikai pite sztárja
Shannon Elizabeth egy teljes generáció számára marad örökre a dögös cserediák, de talált valamit, ami a filmezésnél sokkal fontosabb.
Hordozható lemezjátszóval készül a nyárra a Toshiba
Pontosabban az Aurex almárka dobta piacra az AX–RP10-et, aminek bár létjogosultsága kérdéses, mégis roppant figyelemreméltó.
Ha egy elmélet elindul! Paul Mescal megjelenése rögtön új James Bond-pletykákat indított útjára
Paul Mescal Londonban eléggé hozta a 007-es hangulatot!