Promóció
Parádésan támasztotta fel a Vanquish-t az Aston Martin


Ahogyan azt kell: egy formás luxus-GT 5,2 literes V12-vel, két turbóval, erősen limitált szériában.
A Vanquish az Aston Martin egyik igen ikonikus modellje, az első generációt 2001-ben mutatták be, és még a Halj meg máskor című James Bond-filmben is feltűnt egy némileg módosított változata. 2007-ben lekerült a palettáról, és csak jókora szünet után, 2012-ben jött a második széria, amelytől 2018-ban búcsúztak. Most, újabb hat év elteltével ismét lesöpörték a típusnevet, és bemutatták a harmadik Aston Martin Vanquish-t. Az autó pontosan olyan lett, amilyennek lennie kellett: egy tekintélyes luxus-GT izgalmas technikával.

A forma nyilván ízlés kérdése, de szerintem pazar. Úgy modern, hogy közben érezni rajta, hogy az elődökből, az Aston Martin gazdag történelméből is inspirálódott, ez különösen a géptető ívén érhető tetten. Természetesen a jellegzetes Aston-maszk sem maradhatott el, a méreteit tekintve pedig a DB12-nél hosszabb, szélesebb és laposabb lett. Az alumínium monocoque vázra nagyrészt szénszálas karosszériát húztak fel. Az élményen nagyon sokat dobhat a panoráma üvegtető.
A géptető alatt egy 5,2 literes V12-es motor dolgozik, két turbóval megfújva 835 lóerőt ad le, emellett 1001 newtonméteres forgatónyomatékra képes. A végsebessége 345 km/h, de a százat már 3,2 másodperc alatt megfutja. Maga a blokk és a hajtórudak is erősítettek, újak a hengerfejek, a vezérműtengelyek, optimálisabb az égés – mindezek a gyáriak szerint kategóriaelső teljesítményt és hatékonyságot eredményeznek. A Boost Reserve funkcióval pedig rövid időre még egy kis plusz teljesítményt élvezhetünk.

A tömeg szárazon 1774 kilogramm, ezt karbon-kerámia fékek hivatottak megállítani, ha kell, az úton tartást pedig Pirelli P Zero abroncsok segítik elöl 275/35-ös, hátul 325/30-as méretben. A Vantage-hez és a DB12-höz hasonlóan Bilstein DTX lengéscsillapítókat építettek be, az ideális stabilitást és tapadást egy hattengelyes inerciális mérőegység támogatja, és újdonság a Corner Braking, amely a farrészt stabilizálja, amikor éppen bökősen haladunk a kanyargós szerpentineken.
A tervek szerint semmiképpen nem készül majd ezernél több az új Vanquish-ből, és bár az árak még nem ismertek, a legtöbb forrás 250 és 300 ezer euró, azaz 100-120 millió forint közé saccolja. Az első példányokat állítólag már idén októberben átvehetik a megrendelők.
Gyönyörködj benne a galéria segítségével:

Promóció
A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!
A rajongók kiakadtak! Alexander Skarsgård nem akárhogy értelmezte újra a sportosan elegáns fogalmát
Alexander Skarsgård pont olyan, mint bárki más, szereti a kényelmes darabokat és alkalomtól függetlenül szereti bárhova felvenni őket.
A V8-as Suzuki, amit a Mazda MX–5 riválisának szántak
Nem a leggyorsabb, nem a legerősebb – mégis kultautó lett az MX–5. A Suzuki C2 viszont soha nem ment gyártásba.
Rövidesen visszatér Perzsia hercege
Remake készül a Prince of Persia: The Sands of Time videójátékból, nem is kell rá sokat várni.
Sean Penn megmondta, mit gondol a fiatal színészekről
Szerinte Jennifer Lawrence az utolsó mozisztár, de a többiekről is határozott véleménye van.
Ilyen típusú férfiakkal nem szívesen randiznak a nők
Ha nem veszed elég komolyan a mentális egészségedet, az bizony kizáró ok lehet egyeseknél.
Minden fiú álma: az űrhajózás
Kapu Tibor a második magyar űrhajósként készül a kilövésre, mi pedig a friss InStyle MEN-ben azt próbáltuk megfejteni, miért álmodoznak a világűrről fiúk milliói világszerte.