Parádésan támasztotta fel a Vanquish-t az Aston Martin
Ahogyan azt kell: egy formás luxus-GT 5,2 literes V12-vel, két turbóval, erősen limitált szériában.
A Vanquish az Aston Martin egyik igen ikonikus modellje, az első generációt 2001-ben mutatták be, és még a Halj meg máskor című James Bond-filmben is feltűnt egy némileg módosított változata. 2007-ben lekerült a palettáról, és csak jókora szünet után, 2012-ben jött a második széria, amelytől 2018-ban búcsúztak. Most, újabb hat év elteltével ismét lesöpörték a típusnevet, és bemutatták a harmadik Aston Martin Vanquish-t. Az autó pontosan olyan lett, amilyennek lennie kellett: egy tekintélyes luxus-GT izgalmas technikával.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A forma nyilván ízlés kérdése, de szerintem pazar. Úgy modern, hogy közben érezni rajta, hogy az elődökből, az Aston Martin gazdag történelméből is inspirálódott, ez különösen a géptető ívén érhető tetten. Természetesen a jellegzetes Aston-maszk sem maradhatott el, a méreteit tekintve pedig a DB12-nél hosszabb, szélesebb és laposabb lett. Az alumínium monocoque vázra nagyrészt szénszálas karosszériát húztak fel. Az élményen nagyon sokat dobhat a panoráma üvegtető.
A géptető alatt egy 5,2 literes V12-es motor dolgozik, két turbóval megfújva 835 lóerőt ad le, emellett 1001 newtonméteres forgatónyomatékra képes. A végsebessége 345 km/h, de a százat már 3,2 másodperc alatt megfutja. Maga a blokk és a hajtórudak is erősítettek, újak a hengerfejek, a vezérműtengelyek, optimálisabb az égés – mindezek a gyáriak szerint kategóriaelső teljesítményt és hatékonyságot eredményeznek. A Boost Reserve funkcióval pedig rövid időre még egy kis plusz teljesítményt élvezhetünk.
A tömeg szárazon 1774 kilogramm, ezt karbon-kerámia fékek hivatottak megállítani, ha kell, az úton tartást pedig Pirelli P Zero abroncsok segítik elöl 275/35-ös, hátul 325/30-as méretben. A Vantage-hez és a DB12-höz hasonlóan Bilstein DTX lengéscsillapítókat építettek be, az ideális stabilitást és tapadást egy hattengelyes inerciális mérőegység támogatja, és újdonság a Corner Braking, amely a farrészt stabilizálja, amikor éppen bökősen haladunk a kanyargós szerpentineken.
A tervek szerint semmiképpen nem készül majd ezernél több az új Vanquish-ből, és bár az árak még nem ismertek, a legtöbb forrás 250 és 300 ezer euró, azaz 100-120 millió forint közé saccolja. Az első példányokat állítólag már idén októberben átvehetik a megrendelők.
Gyönyörködj benne a galéria segítségével:
Ismerd meg a Samsung új csúcsmobilját, a Galaxy S25-öt
Természetesen az S25, az S25+ és az S25 Ultra fókusza is a mesterséges intelligenciára irányul.
10 felejthetetlen film, ami idén már 30 éves lesz
Akad, amelyik kultstátuszba emelkedett, akad, amelyik hatalmas szériává duzzadt, de feltűnnek olyanok is, amiket már többször rebootoltak.
Szupervékony iPhone-nal bővülhet a paletta – ezt lehet eddig tudni az Airről
Minden eddiginél vékonyabb iPhone érkezhet, ennek minden előnyével és hátrányával.
Történelmi személyek, akikről tévképzetek alakultak ki
Néhány alak nem éppen olyan volt, mint ahogy azt történelemórán megtanultuk.
Ezt üzeni Trump hivatalos portréja a szakértők szerint
A frissen beiktatott amerikai elnök hivatalos portréját pár napja tették közzé, és már ránézésre is erős üzeneteket hordoz.
Keményen beszólt Elon Musknak a Green Day
A zenekar éppen a Tesla-vezér szülőhazájában, Dél-Afrikában koncertezett, amikor egy kissé átírt szöveggel nyomták le az American Idiotot.