Promóció
Helikopterezni 30 órányi képzés után? Ezt ígéri az ATRX–700
Az Advanced Tactics és a Rotor X közös helikoptere állítólag sokkal olcsóbb lesz, és egyszerűbben hozzáférhető, mind eddig bármi.
Kifejezetten a repülés világában még kezdőnek számító vevőket célozza meg az Advanced Tactis és a Rotor X által együttműködésben kifejlesztett ATRX–700 helikopter. A Rotorway 2015-ben bemutatott RW7-es modelljéből merítettek ihletet, de minden szempontból modernebb technikával igyekeztek felszerelni az újdonságot.
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal júniusban ismertetett új szabályozásával összhangban tervezték meg az ATRX–700-at. Ez a friss javaslat a bizonyos feltételeknek megfelelő helikoptereket is a könnyű sportrepülőgépek kategóriájába sorolja, vagyis ha októberben a várakozások szerint elfogadják a módosításokat, könnyebb lesz megszerezni a szükséges jogosultságokat, hogy ilyen járművekkel is felszállhassanak a repülni vágyók.
Nem kell majd az FAA-tól egészségügyi alkalmassági tanúsítványt szerezni, elegendő egy sima vezetői engedély, plusz a kategóriához szükséges tréning. Utóbbi sem tűnik nagy kalandnak, az Advanced Tactics torrance-i létesítményében harmincórás képzéseket indít majd, ami egyáltalán nem tűnik soknak, ha belegondolunk, hogy utána a sikeresen teljesítő tanuló már egyedül is repülhet. Ez ugyanannyi, mint ahány gyakorlati órát idehaza egy B-s jogsihoz le kell nyomni. Csak az alkalmak jóval drágábbak: 300 dollárba, azaz bő 100 ezer forintba kerülnek, mármint egyenként.
Magát a helikoptert egyébként készre szerelve szállítják le. 180 lóerős turbómotor hajtja, és elektronikus, vagyis fly-by-wire repülésvezérlő rendszerrel szerelték fel. Az Advanced Tactis e téren komoly tapasztalatokkal rendelkezik, az amerikai légierő számára is fejlesztett ilyeneket. A kétszemélyes gép 87 csomóval, vagyis úgy 100 km/h-val képes haladni, legfeljebb 16 ezer láb, azaz csaknem 4900 méter magasan, hatótávolsága pedig 480 kilométer. Terhelhetősége 650 font, azaz 295 kilogramm, maximális felszállótömege 1700 font, tehát 770 kiló.
Ha semmi nem jön közbe, és az FAA új szabályozása is a várt ütemterv szerint lép életbe, az első szériagyártású ATRX–700-ast 2025 februárjában építik meg, és akkor kapja meg a szükséges minősítéseket is. Előrendelni ellenben már most is lehet, ára 188 ezer dollár (66,5 millió forint).
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Tom Hardy: a kemény fiú megszelídült
A férfiasság megtestesült szimbóluma, aki a húzós átalakulásoktól sem riad vissza.
11 apró érdekesség a 30 éves Interjú a vámpírral kapcsán, amiről talán nem is hallottál
Brad Pitt és Tom Cruise például olyannyira nem jött ki egymással, hogy azóta sem dolgoztak együtt. De van itt még más is.
A kerekasztal lovagjai mutatják az időt ezen az órán
Artúr király legendája elevenedik meg a Roger Dubuis újdonságán, ráadásul már nem is először.
Tyson és Paul bunyózzon puszta kézzel – mondja a UFC-harcos
Az egykori MMA-versenyző ma már humoristaként is tevékenykedik, így nem világos, most melyik énje beszélt belőle.
Nolan filmjében láthatjuk újra együtt Zendayát és Tom Hollandet
Egyre több infó lát napvilágot az Oppenheimer rendezőjének új alkotásáról, de nagyon sok még a kérdőjel.
Felejtsd el az új Call of Dutyt: ez a shooterek igazi királya
A Call of Duty: Black Ops 6 ugyan nagy sikereket arat, de a lövöldözős játékok királya jelenleg egy másik játék.