Promóció
Bemutatta a vadiúj A6-ost az Audi, egyelőre csak kombiként

Sokszor ez pont fordítva szokott történni, de aligha bánjuk: ilyen lett az új, belső égésű motoros A6 Avant.
Immár 2018 óta van piacon a C8-as gyári kódjelű Audi A6-os, tehát nem meglepő, hogy elérkezett az őrségváltás ideje. A német prémiummárka most be is mutatta az új, C9-es szériát – ez a jelölés azt takarja, hogy az előddel, az Audi 100-zal együtt immár kilencedik generációjához érkezett a felső-középkategóriás modell, de egyébként már A6-ból is ez a hatodik. Noha a gyártók zöme ilyenkor először a szedánt szokta leleplezni, most az Audi megfordította a dolgot, és az Avanttal, avagy a kombival indította be az újdonság pályafutását.

Az A6-os karaktere ugyan megmaradt, de a forma nagyon sokat változott, elég csak ránézni az első fényszórókra és a hűtőmaszkra. Hátul a kocsi oldalába Y-szerűen beleharapó lámpatestek kaptak helyet, az ereszkedő tetővonal íve pedig a stílusnak jót, a praktikumnak valószínűleg egy kicsit inkább rosszat tesz. A rajzolóasztalon nemcsak a dizájn volt fontos szempont, végeredményben ugyanis az új A6 Avant az Audi eddigi legáramvonalasabb belső égésű motoros kombija a maga 0,25-ös alaktényezőjével.
Miután tavaly nyáron már bemutatták, kicsivel később forgalmazni is elkezdték az Audi A6 E-tront, adja magát, hogy ebből a most bemutatott A6 Avantból már nem lesz külön tisztán elektromos változat. Viszont bizonyos mértékű elektrifikáció így is van, hiszen több változat 48 voltos enyhe hibrid rendszert kapott, indítómotor-generátorral (BAS) és PTG generátorral (powertrain generator). Utóbbi tisztán elektromos manőverezést tesz lehetővé kis sebességnél, például parkolásnál, de bizonyos mértékig a városi, elővárosi cirkálásnál is zéró-emissziósak maradhatunk.

Az alapmotor a kétliteres, négyhengeres TFSI 204 lóerővel, lágy hibrid nélkül, kizárólag elsőkerékhajtással. Ha combosabb benzines kell, arra ott a hathengeres 3.0 TFSI 367 lóval, Quattro összkerékhajtással. Jó hír lehet sokaknak, hogy nem dobta ki a dízelmotoros változatot sem az Audi. A 2.0 TDI 204 lóerőt tud, és első-, valamint összkerékhajtással is rendelhető. A lágy hibrideknél a PTG elindulásnál és gyorsításnál állítólag további 24 lóerőt és 230 newtonmétert tud rápakolni, míg lassításnál, fékezésnél 25 kW-os energia-visszanyerésre képes. Az új A6-oshoz elérhető összkerékkormányzás, adaptív légrugós futómű, Quattro sport-differenciálmű.
A vadiúj A6-os már márciustól rendelhető, az első példányok pedig az ígéretek szerint májusban érkeznek meg a kereskedésekbe. Az alapár 58 ezer euró (átszámolva: 23,1 millió forint), míg a dízel 61700 euróról (24,6 millió forintról) indul, de ez persze piaconként változhat az adók és egyéb járulékos költségek függvényében. A szedán későbbre várható.
Pörgesd végig a galériát is:
Vagány strapaórát mutatott a svájcibicskás Victorinox
A Victorinox nevét leginkább a svájcibicskák miatt ismerjük, de annál jóval szélesebb a palettájuk.
A sarkkörön hegyezik a legújabb csúcs-McLarent
Noha a McLaren W1 hivatalos bemutatóját már korábban megtartották, azért a tökéletesítés még mindig tart.
Mit köszönhetünk a tanároknak? – TRÚMEN S02E06
A TRÚMEN legfrissebb adásában egy nagyon fontos téma kerül elő: az oktatás.
Az ország, ahol az AI írja a törvényeket
Az Egyesült Arab Emírségekben húztak egy merészet, és azt mondták: rábízzák a törvények megírását a mesterséges intelligenciára.
Miért jó hőszigetelő anyag a kalcium-szilikát?
A kalcium-szilikátot gyakran használják szigetelésre kiváló hőállósága és nagy hőtűrése miatt, de penészgátló hatásáról is ismert. Ezeknek a tulajdonságainak köszönhetően nem csupán lakóépületek szigetelésére alkalmas, hanem akár erőműveknél, olajfinomítóknál, vegyi üzemekben vagy más olyan környezetben is használják, ahol szélsőségesen magas hőmérséklettel kell számolni.
Ennyit kellene hetente szexelned, hogy ne legyél depressziós
Bizony, van összefüggés az együttlétek és a lelki egészség között, a tudomány pedig pontos számot is tud mondani.