Promóció
Audi Activesphere: a szabadidős mindent vivő

Fura szerzet az Audi legújabb tanulmánya: egy kicsit kupé, egy kicsit SUV, ráadásul pickup is. Olyasmi, mint a Tesla Cybertruck, csak nem ocsmány.
Az elmúlt néhány évben több koncepcióautót is bemutatott az Audi, amelyekkel azt igyekeztek kifejezni, hogyan képzelik el a jövő mobilitását a prémium szegmensben. Az Urbansphere egy zömök városi autó, a Grandsphere egy önvezető funkciókkal is gazdagon megszórt luxus-utazóautó, a Skysphere pedig egy igen látványos roadster előképe volt. Most itt a sorozat legfrissebb tagja, az Activesphere, amelyet egyáltalán nem olyan könnyű kategóriába sorolni, mint a többit.

Alapjában véve egy kupé-crossover öszvérről beszélhetünk – de talán közelebb áll az Allroad modelekhez, mint az SUV-khoz. Viszont gombnyomásra az Activesphere farrészéből könnyedén lesz plató, így hát némi pickupos beütése is van. Mondhatjuk, hogy komolyan vették a szabadidőautóból a szabadidő részt, mert így valóban sokoldalúan használható az autó.
A tanulmány megkapta az Audi adaptív futóművét, amely az alapból 20,8 centis hasmagasságot további négy centiméterrel tudja megemelni, ilyenkor előbukkanó dizájnelemek is jelzik, hogy offroad üzemmódba váltottunk. Ha viszont a szükség úgy hozza, hogy közúton kell tempózni, akár ugyanennyivel lejjebb is rakhatjuk a kocsit. A 22 colos felnik egyáltalán nem szerények, és vannak rajtuk nyitható-zárható lamellák, amelyek terepen a szellőzés érdekében kinyílnak, aszfalton az aerodinamikára összpontosítva bezáródnak.

A méreteket tekintve a 4,98 méteres hossz, a 2,07 méteres szélesség, valamint a 2,97 méteres tengelytáv leginkább az A7-hez közelíti az Activesphere-t, de inkább felülről. Ha a futómű középállásban van, akkor 1,6 méter a magasság. Az Audi ennek kapcsán elárulta, hogy az A6 e-tronnál is hasonló adatokra számíthatunk – bár az jó eséllyel alacsonyabb lesz majd. Nem spóroltak az üvegfelületeken sem, a panorámatetőn kívül az orr-részre is jutott, így az utasok akár ott is kiláthatnak. A hátsó nagy üveg pedig a tetőre csúszik, amikor pickuppá alakítjuk az autót, azt mondják, a platón ilyenkor két e-bike is kényelmesen elfér.
A belteret - ahova úgynevezett öngyilkos ajtókon át jutunk - négy főre alakították ki, méghozzá az önvezetést szem előtt tartva leginkább négy utasra. Persze megvan annak a lehetősége is, hogy magunk irányítsuk az Activesphere-t, ám autonóm módba váltva eltűnik előlünk a kormány, a pedálsor és a műszerfal is. A hűtésről és fűtésről a középboksz gondoskodik, és ahhoz rögzítették az üléseket, amelyek így lebegő székek benyomását keltik.

Szerves része a koncepciónak a kiterjesztettvalóság-szemüveg, vagy másképpen AR-headset, amelynek köszönhetően a kezelőpanelek és információs kijelzők térben jelennek meg előttünk, fizikailag viszont nem kell ott lenniük a műszerfalon. Tehát a klímavezérlőt például a szellőzők felé, a szórakoztató rendszer kezelőszerveit a hangszórókhoz vetíti. Ilyen szemüveg jut minden utasnak, és akár személyre szabott is lehet, mit jelenít meg. A vezérlést gesztusokkal végezhetjük.
Érdemes azt is megnézni, milyen technika mozgatja. A Porschéval közösen fejlesztett Premium Platform Electric, azaz a PPE padlólemez adja az alapokat. Elektromos motorból tengelyenként egyet kapott az Activesphere – nyilván egy ilyen szabadidőautónál nem árt az összkerékhajtás –, ezek rendszerteljesítménye 442 lóerő, maximális nyomatéka 720 newtonméter. A 100 kilowattórás akkumulátorcsomag megközelítőleg 600 kilométeres hatótávot ígér, ráadásul 270 kW-tal tölthető, vagyis 5-ról 80 százalékra fel lehet pumpálni 24 perc alatt, ha megfelelő gyorstöltőt használunk.

Az Activesphere koncepció természetesen van annyira elrugaszkodott, hogy egyértelmű legyen, nem készül belőle sorozatgyártású modell. Azonban egyes funkciói és megoldásai visszaköszönhetnek szériamodellekben. A PPE-platformon ugyanakkor egészen biztosan számos villanyautót kapunk majd.
Nézd meg galériánkban, hogyan képzeli el a jövőt az Audi:
Stílusos keretekből 2025-ben sem lesz hiány: 5 napszemüvegtrend férfiaknak
Mutatjuk is, hogy idén milyen napszemüvegek érnek meg egy próbát!
Alonso is aláírta ezt az őrületesen ritka Aston Martint
A DBR22-ből csupán néhány darab létezik világszerte, ez a példány viszont még ebben a mezőnyben is különlegesnek számít.
Soha nem fizettek annyit Kobe-ereklyéért, mint ezért a mezért
Kobe Bryant újoncmeze szerénytelen összegért talált gazdára, de még így is elmaradt az előzetes becslésektől.
Csendes kirúgás? Létezik, és talán téged is érint
Ha ezeket a jeleket tapasztalod, lehet, hogy már tőled is megválni készülnek a főnökeid.
Ez a kicsi méregzsák lesz minden idők legdrágább Renault-ja
Megnyílt az előrendelés a Renault 5 Turbo 3E elektromos hot hatchre, az árából viszont egy Porsche 911 Carrerát is kaphatnánk.
Az Adidas Samba már a múlt? Ez a cipő lehet az új sláger
Az egyszerű, minimalista cipő hatalmas siker, de most egy másik modell veheti át tőle a stafétát.