Audi Activesphere: a szabadidős mindent vivő

Audi Activesphere a hóban
Forrás: Audi

Promóció

A jól öltözött férfiak titkai: kabátok és dzsekik, amelyek lenyűgöznek

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Fura szerzet az Audi legújabb tanulmánya: egy kicsit kupé, egy kicsit SUV, ráadásul pickup is. Olyasmi, mint a Tesla Cybertruck, csak nem ocsmány.

Az elmúlt néhány évben több koncepcióautót is bemutatott az Audi, amelyekkel azt igyekeztek kifejezni, hogyan képzelik el a jövő mobilitását a prémium szegmensben. Az Urbansphere egy zömök városi autó, a Grandsphere egy önvezető funkciókkal is gazdagon megszórt luxus-utazóautó, a Skysphere pedig egy igen látványos roadster előképe volt. Most itt a sorozat legfrissebb tagja, az Activesphere, amelyet egyáltalán nem olyan könnyű kategóriába sorolni, mint a többit.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Audi Activesphere biciklikkel a platón
forrás: Audi
Azt mondják, két e-bike elfér a platón. Mondjuk akkor két sima bicikli is. Na jó, kicsit lelógnak

Alapjában véve egy kupé-crossover öszvérről beszélhetünk – de talán közelebb áll az Allroad modelekhez, mint az SUV-khoz. Viszont gombnyomásra az Activesphere farrészéből könnyedén lesz plató, így hát némi pickupos beütése is van. Mondhatjuk, hogy komolyan vették a szabadidőautóból a szabadidő részt, mert így valóban sokoldalúan használható az autó.

A tanulmány megkapta az Audi adaptív futóművét, amely az alapból 20,8 centis hasmagasságot további négy centiméterrel tudja megemelni, ilyenkor előbukkanó dizájnelemek is jelzik, hogy offroad üzemmódba váltottunk. Ha viszont a szükség úgy hozza, hogy közúton kell tempózni, akár ugyanennyivel lejjebb is rakhatjuk a kocsit. A 22 colos felnik egyáltalán nem szerények, és vannak rajtuk nyitható-zárható lamellák, amelyek terepen a szellőzés érdekében kinyílnak, aszfalton az aerodinamikára összpontosítva bezáródnak.

Audi Activesphere felni
forrás: Audi
Különleges kerekeket is terveztek hozzá

A méreteket tekintve a 4,98 méteres hossz, a 2,07 méteres szélesség, valamint a 2,97 méteres tengelytáv leginkább az A7-hez közelíti az Activesphere-t, de inkább felülről. Ha a futómű középállásban van, akkor 1,6 méter a magasság. Az Audi ennek kapcsán elárulta, hogy az A6 e-tronnál is hasonló adatokra számíthatunk – bár az jó eséllyel alacsonyabb lesz majd. Nem spóroltak az üvegfelületeken sem, a panorámatetőn kívül az orr-részre is jutott, így az utasok akár ott is kiláthatnak. A hátsó nagy üveg pedig a tetőre csúszik, amikor pickuppá alakítjuk az autót, azt mondják, a platón ilyenkor két e-bike is kényelmesen elfér.

A belteret - ahova úgynevezett öngyilkos ajtókon át jutunk - négy főre alakították ki, méghozzá az önvezetést szem előtt tartva leginkább négy utasra. Persze megvan annak a lehetősége is, hogy magunk irányítsuk az Activesphere-t, ám autonóm módba váltva eltűnik előlünk a kormány, a pedálsor és a műszerfal is. A hűtésről és fűtésről a középboksz gondoskodik, és ahhoz rögzítették az üléseket, amelyek így lebegő székek benyomását keltik.

Audi Activesphere beltér
forrás: Audi
Az üléseket a középboksz tartja, olyanok, mintha lebegnének

Szerves része a koncepciónak a kiterjesztettvalóság-szemüveg, vagy másképpen AR-headset, amelynek köszönhetően a kezelőpanelek és információs kijelzők térben jelennek meg előttünk, fizikailag viszont nem kell ott lenniük a műszerfalon. Tehát a klímavezérlőt például a szellőzők felé, a szórakoztató rendszer kezelőszerveit a hangszórókhoz vetíti. Ilyen szemüveg jut minden utasnak, és akár személyre szabott is lehet, mit jelenít meg. A vezérlést gesztusokkal végezhetjük.

Érdemes azt is megnézni, milyen technika mozgatja. A Porschéval közösen fejlesztett Premium Platform Electric, azaz a PPE padlólemez adja az alapokat. Elektromos motorból tengelyenként egyet kapott az Activesphere – nyilván egy ilyen szabadidőautónál nem árt az összkerékhajtás –, ezek rendszerteljesítménye 442 lóerő, maximális nyomatéka 720 newtonméter. A 100 kilowattórás akkumulátorcsomag megközelítőleg 600 kilométeres hatótávot ígér, ráadásul 270 kW-tal tölthető, vagyis 5-ról 80 százalékra fel lehet pumpálni 24 perc alatt, ha megfelelő gyorstöltőt használunk.

Audi Activesphere kiterjesztett valóság
forrás: Audi
Kiterjesztett valóság segít a kezelésben

Az Activesphere koncepció természetesen van annyira elrugaszkodott, hogy egyértelmű legyen, nem készül belőle sorozatgyártású modell. Azonban egyes funkciói és megoldásai visszaköszönhetnek szériamodellekben. A PPE-platformon ugyanakkor egészen biztosan számos villanyautót kapunk majd.

Nézd meg galériánkban, hogyan képzeli el a jövőt az Audi:

Galéria / 9 kép

Audi Activesphere tanulmány

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

A jól öltözött férfiak titkai: kabátok és dzsekik, amelyek lenyűgöznek

Kép
Stílus

Stílusos keretekből 2025-ben sem lesz hiány: 5 napszemüvegtrend férfiaknak

Mutatjuk is, hogy idén milyen napszemüvegek érnek meg egy próbát!

Kép
Jármű

Alonso is aláírta ezt az őrületesen ritka Aston Martint

A DBR22-ből csupán néhány darab létezik világszerte, ez a példány viszont még ebben a mezőnyben is különlegesnek számít.

Kép
Szórakozás

Soha nem fizettek annyit Kobe-ereklyéért, mint ezért a mezért

Kobe Bryant újoncmeze szerénytelen összegért talált gazdára, de még így is elmaradt az előzetes becslésektől.

Kép
Életmód

Csendes kirúgás? Létezik, és talán téged is érint

Ha ezeket a jeleket tapasztalod, lehet, hogy már tőled is megválni készülnek a főnökeid.

Kép
Jármű

Ez a kicsi méregzsák lesz minden idők legdrágább Renault-ja

Megnyílt az előrendelés a Renault 5 Turbo 3E elektromos hot hatchre, az árából viszont egy Porsche 911 Carrerát is kaphatnánk.

Kép
Stílus

Az Adidas Samba már a múlt? Ez a cipő lehet az új sláger

Az egyszerű, minimalista cipő hatalmas siker, de most egy másik modell veheti át tőle a stafétát.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!