Promóció
Kanárisárgában a legmenőbb a jubileumi Audi RS4

Az Audi immár harminc esztendeje hegyezi a családi kombikat, az RS4 pedig éppen huszonöt éves. Most jól megünneplik.
Vannak gyors autók, és vannak praktikus autók. Az Audinál úgy harminc éve gondoltak egyet: miért ne lehetne közös metszete a két halmaznak? Az akkori, B4-es Audi 80 alapjaira elkészítették az RS2-t, amely persze csak nagyon távoli rokonságot ápolt a lakossági kivitelekkel, ma pedig már elképesztően értékes gyűjtői holmi. A Porschéval közösen fejlesztett modellt nagyon rövid ideig gyártották, aztán maradt is utána egy kis űr, egészen 1999-ig. Ekkor érkezett meg az utód, a B5-os A4 kínálatának csúcsán trónoló RS4 – ebből akkor még szintén csak Avant készült.

Eltelt tehát huszonöt év, a német márka RS-modelljei igazi ikonokká váltak a maguk kategóriájában, sőt talán az autóipar egészét is tekintve. Az RS4 műszakilag is rengeteget változott, például a legelső szériának az orrába 2,7 literes biturbó V6-os motort építettek, ami 381 lóerőt és 440 newtonmétert tudott, manapság meg már 2,9-es, de továbbra is kétturbós a V6-os, persze sokkal modernebb technika, egészen más motorcsaládhoz tartozik, teljesítménye is megnőtt, 450 ló és 600 Nm a csúcs.
Negyed évszázad persze már pont olyan jubileum, amit illik méltón megünnepelni, ezért az Audi elkészítette az Audi RS4 Avant Edition 25 Years különmodellt. A teljesítményt még följebb pöckölték, így már 470 lóerőt tud az izomkombi, a csúcsnyomaték változatlan maradt, ahogy természetesen a nyolcfokozatú Tiptronic automata váltót és a Quattro összkerékhajtást is megtartották. A nulla-százat tekintve néhány tizedet sikerült is faragni a sima RS4-eshez képest, 3,7 másodperc alatt futja meg az ünnepi változat. A végsebesség kereken 300 km/h, onnan pedig karbon-kerámia fékekkel lehet megállni. Az RS Sport Suspension Pro futóművet nem kell külön kérni, alapból jár az Edition 25 Yearshez.

Kétségkívül ebben a kanárisárga színben, azaz hivatalos nevén Imola Yellow-ban a legvagányabb az RS4, de ezen kívül Nardo Gray szürkében és Mythos Black feketében is elérhető, ezek exkluzív fényezésnek számítanak. Fényes fekete betétek és sötétített led-mátrix fényszórók teszik még morcosabbá a megjelenést. Belül fordított a felállás, sötét az alapszín, miközben sárga részletek és varrás dobják fel a hangulatot.
Az RS4 Avant Edition 25 Yearsből csupán 250 darab készül, az is mind az európai piacra, arról pedig egyelőre nincs hír, hogy globálisan vannak-e még más tervek. Mindenesetre ezeket a példányokat sorszámozott plakettel látják el, és mintegy 56,4 millió forintnyi eurót kérnek értük. A kocsival párhuzamosan egy szintén limitált szériás kronográfot is piacra dobnak, az órából ugyanúgy 250 darabot gyártanak.
Gyönyörködj a jubileumi RS4-ben a galéria segítségével!
10 érdekesség az óriáspandákról, amiről talán nem is hallottál
Ki nem találnád, hány kilogramm bambuszt képesek befalni egy nap alatt.
A Little Nightmares III hidegrázósnak ígérkezik, de a rajongók nemcsak a játéknak örülhetnek a közeljövőben
A rémálmok univerzuma képregények lapjaira is átköltözik, de a játék még saját animációs filmet is kap.
Vízre bocsátották a világ legnagyobb vitorlás jachtját
A 220 méter hosszú Orient Express Corinthian hamarosan teljesen elkészül, de első útjára csak jövőre indul.
Pharrell platformján döntött rekordot egy Jordan-kártya
Egy 1986-os Fleer sportkártyáért fizetett valaki 2,5 millió dollárt. De persze nem akármilyen kártyáról van szó.
10 megoldatlan történelmi rejtély, ami lázban tartja a kutatókat
Bármennyire is törekszünk a kérdések megválaszolására, olykor még a válaszok is csak újabb kérdéseket szülnek.
Sztárgázsi toplista: Scarlett Johansson lett minden idők legjobban fizetett színésze
Nagyot kaszált új filmjével, magyar átlagbér mellett tízmillió hónapot kellene dolgozni, hogy elérjük eddigi mozis jövedelmét.