Promóció
Ahol a tudomány nevében törik az Audikat

Átadták az Audi új töréstesztelő központját Ingolstadtban, százan dolgoznak itt azon, hogy biztonságosabbak legyenek az autók.
Az autófejlesztés meglehetősen összetett folyamat, amelynek egyik lényeges szempontja a biztonság. Európában az EuroNCAP végzi az új autók töréstesztelését, ők adnak képet arról, mely modellek mennyire védik meg a bent ülőket különböző ütközések során. A gyártók persze saját létesítményeikben már a fejlesztés egyes fázisaiban is rengeteg próbának vetik alá járműveiket. Az Audi most egy új, az eddiginél sokkal modernebb és több lehetőséget kínáló létesítményt adott át Ingolstadtban, a Vehicle Safety Centert.
A központ három év alatt készült el mintegy százmillió euróból, és száz ember dolgozik majd itt azon, hogy minél biztonságosabbá tegyék a márka autóit. Nemcsak a különböző kontinenseken éppen most érvényben lévő szabályozások szerint tudják elvégezni a törésteszteket, hanem azoknál szigorúbb körülményeket is tudnak teremteni. A látottak kiértékelését a legmodernebb kamerarendszer segíti.

A frontális ütközést vizsgáló részleg mellett egymást keresztező szakaszok is helyet kaptak a csarnokban, ahol a 90 fokos oldalütközést tudják megcsinálni, de nemcsak két autót ereszthetnek egymásnak, hanem más akadályoknak is nekicsaphatják a kocsikat. A balesetek okozta deformációt háromdimenziós szkenneléssel digitalizálják, hogy aztán alaposabban megvizsgálhassák.

Töréstesztbábukból, úgynevezett dummykból is nagyon sokféle áll rendelkezésre: a 60 darab, szenzorokkal gazdagon megpakolt THOR (Test device for Human Occupant Restraint) bábuval a 18 hónapos kisgyermektől egy 100 kiló fölötti felnőttig számos testalkatot szimulálhatnak. Ugyanebben az ipari parkban kapott helyet az új IT Center is, amely egyebek mellett a számítógépes szimulációval megvalósuló virtuális törésteszteket támogatja – minden egyes prototípus tényleges megépítését ilyen tesztek sora előzi meg.
Stílusos keretekből 2025-ben sem lesz hiány: 5 napszemüvegtrend férfiaknak
Mutatjuk is, hogy idén milyen napszemüvegek érnek meg egy próbát!
Alonso is aláírta ezt az őrületesen ritka Aston Martint
A DBR22-ből csupán néhány darab létezik világszerte, ez a példány viszont még ebben a mezőnyben is különlegesnek számít.
Soha nem fizettek annyit Kobe-ereklyéért, mint ezért a mezért
Kobe Bryant újoncmeze szerénytelen összegért talált gazdára, de még így is elmaradt az előzetes becslésektől.
Csendes kirúgás? Létezik, és talán téged is érint
Ha ezeket a jeleket tapasztalod, lehet, hogy már tőled is megválni készülnek a főnökeid.
Ez a kicsi méregzsák lesz minden idők legdrágább Renault-ja
Megnyílt az előrendelés a Renault 5 Turbo 3E elektromos hot hatchre, az árából viszont egy Porsche 911 Carrerát is kaphatnánk.
Az Adidas Samba már a múlt? Ez a cipő lehet az új sláger
Az egyszerű, minimalista cipő hatalmas siker, de most egy másik modell veheti át tőle a stafétát.