Check engine - hibakód mindenhol

Honda Jazz és check engine
Forrás: Autórevizor

Promóció

Forma és funkció kohéziója a Nothing új okostelefonjában

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Nem indul, bikázni kell. Végre életre kel, de jön a check engine. Sebaj, olvassunk hibakódot. De hol az OBD-csati?

Csütörtök

A délelőtti nap sápadt fénye hidegen csillan meg az alufelni krómozásán. Végigsimítom a gyöngyházmetál fényezést, és érzek néhány szemcsét a kezem alatt. Fújták ezt az idomot. A mellette lévő elem pedig akár egy narancs héja. Ezt is fújták, de nem sikerült jól. A motorháztetőn apró kráterek sokasága – van, akinek ez rossz hír, nekem nem annyira - pályáztak az autóval. A klímahűtő ennek megfelelően erősen hézagos, töröttek, hiányosak a lamellák.

Beszállás után kezembe veszem a hanyagul az ülésre dobott füzetet. Céges autó, vezetett szervizkönyv. Tipikus Octavia. Minden előírást betartottak. Van, akinek ez jó hír, nekem nem. Harmincezrenként cserélték az olajat. A turbós motor ennél több odafigyelést igényel.

Elfordítom a kulcsot a gyújtáskapcsolóban, felmordul életre kel a három henger. Csörög, csattog a rendszer, és a műszerfalon kivillan egy sárga lámpa. Még egy műszert sem vettem elő, de minden porcikám azt üvölti: MENEKÜLJ! Győz a tenni akarás, az agy parancsot ad a kéznek; körbemérem az autót, megcsinálom a diagnosztikát, visszaadom a kulcsot. Ez a történet itt véget is ért.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Csütörtök, két órával később

A déli nap sugara tompán csillan a tescós dísztárcsán. Hármon. A negyedik elveszhetett egy korábbi próbakörön. A felni sötéten ásít, mint azon a bizonyos festményen az inas. A karosszéria fénye megkopott, akárcsak a fékek és a gumik. Körbemérem az autót, gyári fény. Ez nagy dolog tíz év felett. Letérdelek a nedvesen rothadó avarra, orromat megcsapja az elmúlás savanykás bűze.

Rég halott költők versei jutnak eszembe, de a meghitt pillanatot csámcsogás töri meg. A rozsda. Eszi a karosszériát. Szerencsére csak felületi, de azonnali beavatkozás szükséges; egy alváz- és üregvédelem talán még segíthet.

Beindítom az autót. Nem indul. Elballagok a telep másik végén lévő irodába, szólok, hogy mi történt. A kereskedő készséges, mindjárt odaáll egy autóval bikázni. Jelzem, hogy nem szükséges, megoldom a zsebbikámmal, csak szólni szerettem volna. Visszaballagok, bikázok, beindul. Check engine. Vagyis hibalámpa. Visszasétálok a kereskedőhöz a távoli irodába, szólni, hogy mi van. Nem lepődik meg, mondja csináljam csak tovább, biztos a bikázástól van. Ja, persze. Vissza a kocsihoz. Rádugom a műszert az autóra. De nincs hova. Gondolom mindenki járt már így… Konkrétan nincs OBD-aljzat, elnyelte a műszerfal alja. Nem adom fel. Visszasétálok a kereskedőhöz a telep másik, k..va távoli végébe. Idegesen. Elmondom, mi van, engedélyt kérek és kapok a műszerfal bontására. Visszagyalogolok az autóhoz, lassan meglesz a kenyai futóválogatott éves teljesítménye. Csavarozok, pattintok, és lőn OBD-csati. Kiolvasom a hibatárolót: van baj bőven. Gyújtás- és katalizátorhiba. Ügyfél finoman káromkodik, én egyetértek (amúgy másnap találtunk neki egy kiváló állapotú Focust pár apró, de vállalható hibával). Visszaviszem a kulcsot, megköszönöm a lehetőséget.

Hazamegyek, bontok egy üveg Aviationt. Holnap csak jobb lehet. Nem lett.

Péntek

Nagyon korrekt kereskedés (tényleg) jó autókkal (tényleg). Egy Honda Jazzt jövök átvizsgálni. Nem az a kereskedés, amire gondoltok, de ugyanolyan korrekt. Az autó tízéves, futása százezer kilométer. Ez semmi, tegnap simán sétáltam ennyit a másik placcon.

Előre szólnak, két elem fújva, fényképet is mutatnak a sérülésről. Megint nem hagynak kibontakozni. Körbemérem az autót, minden úgy van, ahogy mondták. Szinte unalmas.

Diagnosztika. Csati a helyén, nem kell mókolni semmit. Hibakód sincs. Pontosabban egy korábbi akkumerülés nyomai láthatók. Unalmas.

Élő adatok elemzése, ami hátravan, és ez egy fontos művelet. És lám-lám, a rövidtávú keverékillesztés úgy elszállt, mint az infláció. Túl dús a keverék, jelzem az ügyfélnek és az értékesítőnek. Elmegyünk egy próbakörre, a diag marad az autón. Motor bemelegedve, az érték továbbra sem jó. Visszaérünk, és felvillan a jól ismert hibalámpa. Két nap alatt harmadszor. Úgy érzem, elátkoztak. Egy Jazznél check engine? Mi jöhet még? A hibakód P0172: túl dús a keverék. Mi lehet a baj? Kérdi az ügyfél – nos, a lambda szondán át a gyertyákon keresztül a MAF szenzorig bármi. És még néhány apróság. De szerencsére a szomszédban van egy műhely, a kereskedő vállalja a hiba kijavítását.

Ez két nappal később megtörtént, az ügyfél átvehette az autót, azóta is boldogan használja – így is lehet.

Videók

Promóció

Forma és funkció kohéziója a Nothing új okostelefonjában

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Kép
Jármű

10 híresség, akik teljesen hétköznapi autókat használnak

Nem minden sztár igényli a luxusautókat, van, aki beéri egy teljesen átlagossal is.

Kép
Életmód

Így hat az egészségedre az olvasás - már pár oldal is sokat segít

Köztudott, hogy az olvasásnak vannak pozitív hatásai fizikai és lelki téren is, ehhez pedig kutatások alapján nem kell mást tenni, mint napi fél órát a könyveknek áldozni az időnkből.

Kép
Tech

3D-nyomtatott ujjakat kapott a férfi, aki még gyerekként szenvedett balesetet

A negyvenéves Mo Ali az Open Bionics segítségének köszönhetően képes újra használni a kezét.

Kép
Tech

Milyen szaga van a világűrnek?

Természetesen elég nehéz helyzetben lennénk lehúzott szkafanderrel a világűrben, azonban így is van pár lehetőségünk arra, hogy megállapítsuk, milyen szaga is lehet a kozmosznak.

Kép
Szórakozás

Bűnösnek vallotta magát a színarany vécét ellopó férfi

A Blenheim kastélyból vitték el Maurizio Cattelan szobrát, de az akcióval egyéb károkat is okoztak.

Kép
Stílus

Ezek voltak a Watches & Wonders legstílusosabb óraújdonságai

Látványos vagy technikai szempontból izgalmas órákból most sem volt hiány a genfi rendezvényen. Ebből válogattunk.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!