Promóció
Az elsőkerekes BMW is lehet szexi

Bemutatták a BMW 2-es Gran Coupé következő generációját, amelyből továbbra is lesz M-es kivitel.
Sokunk számára a BMW egyet jelent a hátsókerékhajtással, pedig már jó régóta kínálnak elsőkerekes modelleket, elég ha csak a tíz évvel ezelőtt megjelent 2-es Active Tourert említjük. A 2-es sorozat amúgy is elég érdekes széria, hiszen kétfelé ágazott: vannak elöl és hátul hajtó típusai egyaránt. Példának okáért az M2 természetesen hátsókerekes, ahogy a 2-es Coupé is, viszont a négyajtós 2-es Gran Coupé nem. De attól még egy jó autó, amelyből ráadásul készül erős M-es változat is. Most végre megérkezett az új generáció, az F74.

Ami a formát illeti, azt alaposan átrajzolták. Az orr-rész nagyon megváltozott, jobban hasonlít az aktuális 1-esére. A fényszórók alapáron ledesek, felárért adaptívak is. A fara pedig – bár ez nyilván ízlés kérdése – szintén csinosabb. A sziluettet nézve hosszú géptetőt, szépen ereszkedő tetővonalat és kicsi első és hátsó túlnyúlást látunk, vagyis innen megítélve akár egy klasszikus hátsókerekes kupé is lehetne.
De nem az, hiszen ahogyan a bevezetőben említettük, a 2-es Gran Coupé elsőkerékhajtású platformra épül, mégpedig négyhengeres motorokkal. A piaci bevezetéskor a 220 jelzésű lesz az alap 170 lóerővel, dízelből a gyengébbik 218d 150, az erősebb 220d 163 lovas. A 220-at és a 220d-t 48 voltos lágy hibrid rendszerrel is megtámogatták. A számokból ugyanakkor kiderül, hogy ha nem is jelentősen, de gyengébbek lesznek az új 2-es Gran Coupék.

A csúcskivitel továbbra is az M235 xDrive, amely szintén veszített kicsit az erejéből – meg egy i betűt a nevéből. A 306 lóerő helyett kerek 300-at tud, míg a 450 newtonméteres csúcsnyomaték leapadt 400-ra, ráadásul kicsit magasabb fordulatszámtól, 1800 helyett 2000-től adja azt le. Nyilván ilyen mértékű változást a mindennapi használat során nem is igazán vehetünk észre, a 4,9 másodperces nulla-száz, illetve a 250 km/h-s végsebesség meg is maradt. Ja, és a váltó sem maradt érintetlen: mostantól mindegyik kivitel kizárólag hétgangos, duplakuplungos Steptronickal érhető el, kiesett az erősebbek nyolcfokozatúja, és kézi váltót sem kínálnak.
Míg a többi változathoz feláras extraként kérhető, addig az M235 xDrive-nál széria az M Sport csomag. Ebbe beletartozik az adaptív futómű, amely akár nyolc milliméterrel lejjebb tudja tenni a hasmagasságot, agilisabb és komfortosabb vele az autó, valamint sport kormánymű is jár hozzá.
Az új 2-es Gran Coupékat a lipcsei üzemben gyártják majd, a forgalmazás az európai piacokon jövő tavasszal indul. A hazai konfigurátorban már meg is jelent az új generáció, még ha egyelőre nem is minden motorváltozattal. E szerint a 218d ára 15,8 millió forintról indul, az M235 xDrive pedig 23,3 millióról.
Nézd meg alaposabban a galériánkban!
Stílusos keretekből 2025-ben sem lesz hiány: 5 napszemüvegtrend férfiaknak
Mutatjuk is, hogy idén milyen napszemüvegek érnek meg egy próbát!
Alonso is aláírta ezt az őrületesen ritka Aston Martint
A DBR22-ből csupán néhány darab létezik világszerte, ez a példány viszont még ebben a mezőnyben is különlegesnek számít.
Soha nem fizettek annyit Kobe-ereklyéért, mint ezért a mezért
Kobe Bryant újoncmeze szerénytelen összegért talált gazdára, de még így is elmaradt az előzetes becslésektől.
Csendes kirúgás? Létezik, és talán téged is érint
Ha ezeket a jeleket tapasztalod, lehet, hogy már tőled is megválni készülnek a főnökeid.
Ez a kicsi méregzsák lesz minden idők legdrágább Renault-ja
Megnyílt az előrendelés a Renault 5 Turbo 3E elektromos hot hatchre, az árából viszont egy Porsche 911 Carrerát is kaphatnánk.
Az Adidas Samba már a múlt? Ez a cipő lehet az új sláger
Az egyszerű, minimalista cipő hatalmas siker, de most egy másik modell veheti át tőle a stafétát.