Végre! Kombit is kapunk a legdurvább BMW M3-ból

BMW M3 CS Touring
Forrás: BMW

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Ha már van belőle négyajtós szedán és kétajtós kupé is, miért pont a családos férfiak kedvenc kaszniváltozata maradt volna ki?

A BMW-nél már évtizedek óta fogalomnak számít az M3: a középkategóriás 3-as sorozat alapjaira először az E30-ból készült ilyen gyárilag hergelt változat, ami akkor még négyhengeres volt. Az E36-nál aztán hathengeresre váltottak, és minden újabb generációnál még mérgesebb, technikai szempontból még kifinomultabb lett a modell, de egy valami még nagyon sokáig hiányzott: kombit, azaz Touringot csak a mostaniból faragtak először, 2022-ben. Pedig egy mérettel feljebb az M5 már a kilencvenes években megkapta.

Most viszont ráemelnek még egy kicsit, ugyanis elkészült az M3 CS Touring, vagyis az aktuális M3 legbitangabb változatának kombija. A négyajtós M3 CS, valamint a kétajtós kupé, az M4 CS után tehát végre akkor is szabadon megőrülhetünk, ha amúgy a praktikumot keressük egy kocsiban.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A szedán M3 CS-ről itt írtunk:

A premiert eleve nem óvatoskodták el, hiszen a bathursti 12 órás versenyre időzítették, ahol a Mount Panorama aszfaltcsíkján terelgették az M3 CS Touringot. Ami a motort illeti, ott nagy meglepetés nincs, hiszen a szedánból már ismert háromliteres, duplaturbós sorhatos itt is 550 lóerőt és 650 newtonmétert tud. Míg a csúcsteljesítmény 6250-es és 7200-as fordulat között, addig a maximális forgatónyomaték 2750-től 5950-ig áll rendelkezésre, vagyis mindkettő egészen széles tartományban.

Nulláról százra 3,5 másodperc alatt gyorsul, 11,7 alatt már a kétszáz is megvan neki, de a rugalmasságra sem lehet panasz, hiszen négyes fokozatban 2,7 alatt ugrik fel 80-ról 120 km/h-ra, de ötösben sem kell 3,5 másodpercnél több ehhez a mutatványhoz. Apropó, fokozatok: azokat nyolcgangos M Steptronic automata kapcsolgatja, ezen keresztül M xDrive intelligens összkerékhajtásra zúdul az erő, és M-es differenciálművet is kapunk. Az összkerékhajtás egyébként hátulhangsúlyos, 4WD Sport módban még több nyomatékot küld hátra, de akár 2WD-be is át lehet bökni. Az autó karakterisztikáját állíthatjuk kényelmesre, sportosra, meg akár versenypályára kihegyezettre is.

Hathengeres turbómotor
forrás: BMW
Hat henger, két turbó, 550 ló

A futóművet szintén kifejezetten ehhez az autóhoz hangolták, de természetesen adaptív, a lengéscsillapítók elektronikusan vezéreltek. A fékrendszer alapból is méltó a teljesítményhez, de felárért karbon-kerámia szettet is kérhetünk. Az alapból vörös vagy fekete, a karbon-kerámia esetén vörös vagy arany féknyergek elöl 19, hátul 20 colos felnik mögött bújnak meg, a gumiméret 275/35, illetve 285/30. Annak érdekében, hogy hallják is, ha érkezünk, M-specifikus sportkipufogó-rendszeren keresztül üvölt a világba a hat henger.

Egy ilyen autónál kulcskérdés a tömegcsökkentés is. A minél jobb eredmény elérése érdekében számos alkatrész szénszál erősítésű műanyagból készült, így a géptető, az első koptató, az első légbeömlők, a hátsó diffúzor, valamint a külső visszapillantók háza. Összességében 15 kilogrammot sikerült lenyesni az M3 Competition Touringhoz képest. Közben a karosszéria merevségéből semmit sem vesztettünk. Ja, és ha már kombi, meg praktikum: alapból 500 literes a csomagtartó, de ledöntött ülésekkel akár kicsivel több mint másfél köbmétert is megtölthetünk.

Az autó beltere
forrás: BMW
A beltérről is sugárzik a prémiumság

Egyelőre csak annyit tudni, hogy az M3 CS Touring limitált szériában készül, de nem közölték, pontosan hány darabot terveznek, sem azt, mennyibe kerül majd. Annyi biztos, hogy a német piac lesz az elsődleges, de többek között Európa, Ausztrália, Japán és Dél-Korea is kap a különlegességből. Az első példányokat márciusban adják át.

Csodáld meg a puttonyos M3 CS-t a galériában:

Galéria / 21 kép

BMW M3 CS Touring

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Életmód

Problémás tincsek? 8 kondicionáló, amit a hajad is örömmel fogad majd

Nem mindig könnyű rájönni, mire is van igazán szüksége a hajadnak, de ha végre sikerül, azt bizony kár lenne elengedni.

Kép
Jármű

Határ a csillagos ég: ezek a luxusautók drágultak a legnagyobbat

Egy ikonikus autó értékét sok tényező befolyásolhatja. Ez a 10 modell drágult a legtöbbet öt év alatt, a gyűjtők nagyot kaszálhatnak.

Kép
Szórakozás

Ilyen kemény a sportos kabalafigurák élete

Cuki állatfigurák bőrébe bújnak, integetnek, kicsit jópofiznak, aztán hazamennek. Ennyi az egész? Hát nagyon nem!

Kép
Szórakozás

Őrület: ennyibe kerül egy rövid reklám a Super Bowl alatt

Hatalmas figyelem övezi az amerikaifutball-bajnokság döntőjét, ezért aztán a reklámidő árát is rendesen megkérik.

Kép
Életmód

"A kokain sem rosszabb, mint a pia" – legalizálná a kolumbiai elnök

Elég érdekes módját vázolta fel a drogcsempészet felszámolásának, de szerinte hatékonyabb lenne, mint az évtizedek óta folytatott szélmalomharc.

Kép
Szórakozás

Elképesztő munkák, amiket a rock and roll legendái elvállaltak, mielőtt befutottak

A kényszer nagy úr, és ezt jól példázzák azok a munkák, amiket a zenészek elvállaltak a sikereik előtt.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!