Elektromosan tér vissza a BMW tetővel bolondított robogója

BMW Vision CE elektromos robogó
Forrás: BMW

Jármű

A nyers pickup vadiúj köntösben: Ford Ranger PHEV

Promóció

A Depeche Mode dobosa is színpadra lép a 101 Hang Special Tribute koncerten

Promóció

Edifier R1280DB: amikor a hang is stílust ölt

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!

Promóció

Az EVA Air bemutatja új Premium Economy osztályát a Bécsből Tajpejbe tartó közvetlen járatain

Promóció

Edifier W820NB Plus V25: Technológia, ami tartja a ritmust veled

Facebook
Twitter
Pinterest

A tetővel ellátott C1 robogót csak néhány évig gyártották. Most a BMW az IAA 2025 kiállításon bemutatja egy elektromos változat koncepcióját.

Motorozás bukósisak és védőruha nélkül: a Motorrad Vision CE tanulmánnyal a BMW az IAA 2025-ön a korábbi C1 robogó elektromos változatát mutatja be. A kétkerekű előrevetíti, „hogyan nézhet ki a jövőben az elektromos egynyomos mobilitás a városi agglomerációkban” – közölte a vállalat. Hogy mikor és milyen formában indulhat a tetős elektromos robogó sorozatgyártása, egyelőre nem világos.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A C1-et 2000 és 2003 között gyártották. Már 2009-ben bemutatta a BMW a C1-E koncepcióját, amely elektromos utódnak készült. Mindeddig azonban a gyártó csak hagyományos elektromos robogókat hozott piacra, mint a CE 04 és annak kisebb változata, a CE 02.

Ahogy a C1, úgy a Vision CE is együléses, annak ellenére, hogy ülésének hossza akár kétszemélyesnek is tűnhet. A belső égésű motoros modellel ellentétben itt a fémből készült csőváz kevésbé ívelt, inkább négyszög alakú. Az első keresztmerevítésre két kerek fényszórót szereltek. A hosszú tengelytáv a Vision CE-t „nyújtottnak, dinamikusnak és optikailag könnyednek” kívánja láttatni. A „ketrecnek” nevezett fémváz teljesen nyitott. A C1-nél alkalmazott szélvédő itt nincs jelen.

Egyensúlyozó funkció a felborulás ellen

A C1-nél a tesztelők ingatag viselkedésre panaszkodtak. „A magasra nyúló biztonsági cella a magas súlypont oka, amely miatt az első kanyarokban a döntések ijesztő élményt adnak. Felborul, vagy nem borul fel?” – kritizálta a Motorrad című szaklap, és hozzátette: „Kanyarodáskor a bizonytalan billegés elkerülése érdekében mindig időben gázt kell adni.”

Lehet, hogy a BMW most megoldást talált: az egyensúlyozó funkció lehetővé teszi, hogy a jármű legalább álló helyzetben „teljesen önállóan kiegyensúlyozza magát”. A C1 egy másik hátránya pedig az elektromos változatnál eleve megszűnik: a hangos motor. A Motorrad magazin ugyanis zavarónak találta az egyhengeres négyütemű „hangos, idegesítő bömbölését és dübörgését”.

A BMW egyelőre lemond a nagy elektromos motorkerékpárokról

Németországban alig létezik piac a nagyobb elektromos motorkerékpárok számára. Ezért a BMW egyelőre nem tervez modellt ebben a szegmensben. „Miért döntenék úgy, hogy pénzt fektetek egy olyan szegmensbe, amelynek nincs piaca – legalábbis jelenleg? Ez nincs kőbe vésve, de a következő négy-öt évben erről beszélünk” – mondta Markus Flasch, a BMW Motorrad vezetője 2024 júliusában a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak (FAZ).

A BMW elektromos stratégiáját „először városi kontextusban kell látni” – tette hozzá Flasch. Elmondása szerint egy modernizált C1 újragondolása lebeg előtte. Ugyanakkor akkor azt is elismerte: „Még nem tudjuk, hogyan valósítsuk meg technikailag.” A bukósisak nélküli, legálisan engedélyezett közlekedés ugyanis nemcsak technikai, hanem jogi kérdéseket is felvet. Figyelembe kell venni az egyes országok eltérő jogi szabályozásait és a szükséges biztonsági rendszereket.

A BMW a koncepciótanulmányt már 2025 júliusában előzetesen bemutatta az újságíróknak. Próbaútra azonban nem volt lehetőség. Az is kérdéses még, hogy a tanulmány mely elemei kerülhetnek be egy lehetséges sorozatgyártású modellbe.

Addig is lapozd át a galériát!

Galéria / 5 kép

BMW Vision CE elektromos robogó

Megnézem a galériát

(A cikk eredetileg a német golem.de oldalon jelent meg.)

Videók

Jármű

A nyers pickup vadiúj köntösben: Ford Ranger PHEV

Promóció

A Depeche Mode dobosa is színpadra lép a 101 Hang Special Tribute koncerten

Promóció

Edifier R1280DB: amikor a hang is stílust ölt

Promóció

Az EVA Air bemutatja új Premium Economy osztályát a Bécsből Tajpejbe tartó közvetlen járatain

Promóció

Edifier W820NB Plus V25: Technológia, ami tartja a ritmust veled

Kép
Szórakozás

6 könyv, amelyekből 2025 legizgalmasabb sorozatai születtek

Egy könyvajánló mindig hasznos, hiszen akár ajándéktippeket is meríthetsz belőle.

Kép
Szórakozás

Ezek a zenék valósággal összeforrtak a videójátékainkkal

Vannak dallamok, amelyeket meghallva egy pillanat alatt megjelennek előttünk a felhőtlen játékkal töltött idők.

Kép
Szórakozás

A menekülő ember (2025) – Kritika

Hollywood tovább folytatja azt az utat, amelyet az utóbbi években kikövezett magának. Ha nincs új ötlet, nyúljunk a régi, nagy klasszikusokhoz, és új színészekkel, modernizálva forgassuk le újra. A mostani kiszemelt egy közel 38 éves film, Arnold Schwarzenegger egyik híres mozija, A menekülő ember lett. Hogy mennyire sikerült, és egyáltalán érdemes volt-e hozzányúlni ehhez a filmhez, az a kritikámból kiderül.

Kép
Életmód

Ez az egy dolog sokat segíthet a demencia megelőzésében

Igen egyszerű életmódbeli tényezőről van szó, ami sokak számára természetesnek is tűnhet.

Kép
Tech

Csúcskategóriás kijelzővel itt a OnePlus 15

A OnePlus legújabb felső kategóriás telefonja a gamereknek kedvez, combos teljesítményt és példátlan képminőséget ígér.

Kép
Tech

Szájra esett az oroszok Rocky-zenére bevonuló AI-robotja

Hatalmas érdeklődés övezte AIDOL bemutatását, de nem lett elsöprő siker belőle.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!