Promóció
A Bugatti Chiront nemcsak megvenni, fenntartani is méregdrága
Ha bárki azt hinné, egy 1,1 milliárd forint értékű autónál elég kicsengetni a vételárat, utána többé nem lesznek zsebmetsző költségek, nagyot téved.
Mindenki a maga szintjén nyomorog, hangzik a mondás, és van is benne igazság. Mert van, akinek egy félmilliós autó megvétele és fenntartása már a lehetőségei határát súrolja, másnak ugyanezt a tízmilliós kategória jelenti. Aztán ott van egy szűk réteg, amelyiknek a pénz látszólag nem számít. Ők azok, akik simán megveszik a legújabb Ferrarit vagy Porschét, esetleg mindenféle ritka szupersportautók sorakoznak a gyűjteményükben. Mondjuk egy Bugatti Chiron.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Nemrég írtunk az egyetlen előszériás Profilée változatról, amelyről azóta kiderült, hogy akár 2,2 milliárd forintot is megérhet az árverésen. De a Chiron már nagyon vastagon az a kategória, ahol az alapkivitel is mélyen zsebbenyúlós: nagyjából 1,1 milliárd forintnak megfelelő összegért lehetett hozzájutni, amíg 2022 januárjában el nem fogyott minden példány – történt ez annak ellenére, hogy még le sem gyártották az összeset.
Ne gondoljuk, hogy egy ilyen szupersportkocsit csak megvenni kerül sokba. A brutális erejű, 1500 lovas W16 motorhoz hasonlóan komoly egyéb alkatrészek kellenek, a majd kéttonnás tömeget csak combos fékek tudják megállítani, de a futóműalkatrészekre és a gumikra is érdemes odafigyelni. A The Hamilton Collection alapítója, Steve Hamilton egy videóban mesélte el, milyen kiadásokkal kell szembenézniük a Chiron-tulajdonosoknak.
Nézzük hát a számokat a teljesség igénye nélkül. A sima éves szerviz, ha nincs semmi extra, 11.500 dollárba kerül, vagyis úgy 4,2 millió forintba. Ha új autót nem is, de egészen jó használtakat lehet ennyiért venni idehaza. Ha az alapból járó négyéves garanciát további néggyel megtoldanánk, nem garasoskodhatunk, a számla összege 75 millió forint. Cserébe viszont tartalmazza az olajcseréket és akár a defektes gumik cseréjét is. Összetörni nem érdemes az autót, mert például egy új hátsó lámpa ára 3,7 millió forint.
Ha esetleg a négyturbós, nyolcliteres motort kellene kicserélni valamiért, az bő 314 millió forinttal rövidíti meg a vagyonunkat – ez már tényleg az az összeg, amennyiért igazán komoly autókat adnak, Porsche 911 GT3 RS-ből három is bőven kijön. A W16-oshoz tartozó duplakuplungos váltó cseréje ellenben megáll 68 millióból. Ehhez képest igazán aprópénz a komplett fékcsere 17 milliója, tárcsákkal és betétekkel, elöl-hátul.
Természetesen aki már megvette a Chiront, aligha rokkan bele anyagilag a fenntartásába, nehezen képzelhető el az az eset, amikor valaki a nehezen összekuporgatott milliárdjait szórja el ilyesmire, miközben egy árva fillér sem marad a zsebében kiflire és párizsira.
Promóció
ASUS Zenbook S 14: A modern férfi tökéletes társa
Promóció
Végre egy számla, amelynél a bank alkalmazkodik az ügyfelekhez
Nyolcévesen már saját műhelyt épített, ma pedig hollywoodi szuperprodukciókon dolgozik
Pallós Endrével készítettünk interjút az InStyle MEN őszi-téli lapszámához, amiben rengeteg érdekességet osztott meg velünk munkái kapcsán.
Ezek a világ legjobb országai, ha családot tervezel - itt a toplista
Egy friss kutatás olyan fontos szempontok alapján készített rangsort, mint a közbiztonság vagy az oktatás színvonala.
50 napot húzott ki egyedül a kanadai vadonban egy túrázó
Egészen hihetetlen, de élve előkerült a húszéves srác, akinek a keresését a hatóságok már feladták.
Végre PC-re is érkezik ez a fantasztikus Star Wars-játék!
Egy korábban PC-n nem elérhető Star Wars játék hamarosan a Steamen lesz kapható. Ez a verzió ráadásul számos fejlesztést tartalmaz.
Hogwarts Legacy 2: a rajongók aggódnak, petíciót írnak
Egyre több Hogwarts Legacy-rajongó aggódik: vajon a singleplayer játékból live service-kísérlet lesz?
Ebben az egy dologban senki nem ér a Queen nyomába – íme, a legértékesebb életművek
A zene igen szubjektív dolog, mindenkinek más tetszik. De van, ami nagyon is kifejezhető számokkal. Hatalmas számokkal.