Jármű
A Bugatti Chiront nemcsak megvenni, fenntartani is méregdrága


Ha bárki azt hinné, egy 1,1 milliárd forint értékű autónál elég kicsengetni a vételárat, utána többé nem lesznek zsebmetsző költségek, nagyot téved.
Mindenki a maga szintjén nyomorog, hangzik a mondás, és van is benne igazság. Mert van, akinek egy félmilliós autó megvétele és fenntartása már a lehetőségei határát súrolja, másnak ugyanezt a tízmilliós kategória jelenti. Aztán ott van egy szűk réteg, amelyiknek a pénz látszólag nem számít. Ők azok, akik simán megveszik a legújabb Ferrarit vagy Porschét, esetleg mindenféle ritka szupersportautók sorakoznak a gyűjteményükben. Mondjuk egy Bugatti Chiron.

Nemrég írtunk az egyetlen előszériás Profilée változatról, amelyről azóta kiderült, hogy akár 2,2 milliárd forintot is megérhet az árverésen. De a Chiron már nagyon vastagon az a kategória, ahol az alapkivitel is mélyen zsebbenyúlós: nagyjából 1,1 milliárd forintnak megfelelő összegért lehetett hozzájutni, amíg 2022 januárjában el nem fogyott minden példány – történt ez annak ellenére, hogy még le sem gyártották az összeset.
Ne gondoljuk, hogy egy ilyen szupersportkocsit csak megvenni kerül sokba. A brutális erejű, 1500 lovas W16 motorhoz hasonlóan komoly egyéb alkatrészek kellenek, a majd kéttonnás tömeget csak combos fékek tudják megállítani, de a futóműalkatrészekre és a gumikra is érdemes odafigyelni. A The Hamilton Collection alapítója, Steve Hamilton egy videóban mesélte el, milyen kiadásokkal kell szembenézniük a Chiron-tulajdonosoknak.

Nézzük hát a számokat a teljesség igénye nélkül. A sima éves szerviz, ha nincs semmi extra, 11.500 dollárba kerül, vagyis úgy 4,2 millió forintba. Ha új autót nem is, de egészen jó használtakat lehet ennyiért venni idehaza. Ha az alapból járó négyéves garanciát további néggyel megtoldanánk, nem garasoskodhatunk, a számla összege 75 millió forint. Cserébe viszont tartalmazza az olajcseréket és akár a defektes gumik cseréjét is. Összetörni nem érdemes az autót, mert például egy új hátsó lámpa ára 3,7 millió forint.

Ha esetleg a négyturbós, nyolcliteres motort kellene kicserélni valamiért, az bő 314 millió forinttal rövidíti meg a vagyonunkat – ez már tényleg az az összeg, amennyiért igazán komoly autókat adnak, Porsche 911 GT3 RS-ből három is bőven kijön. A W16-oshoz tartozó duplakuplungos váltó cseréje ellenben megáll 68 millióból. Ehhez képest igazán aprópénz a komplett fékcsere 17 milliója, tárcsákkal és betétekkel, elöl-hátul.
Természetesen aki már megvette a Chiront, aligha rokkan bele anyagilag a fenntartásába, nehezen képzelhető el az az eset, amikor valaki a nehezen összekuporgatott milliárdjait szórja el ilyesmire, miközben egy árva fillér sem marad a zsebében kiflire és párizsira.

Jármű
8+1 forradalmi Mercedes, ami megváltoztatta az autózásról alkotott képünket

Promóció
A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!
Ez az egyszerű diéta hatékonyabban fogyaszt, mint hinnéd
Ebben a diétában nem az a lényeg, hogy mit eszel, hanem hogy mikor eszed.
A Volvókba érkezik meg elsőként a Google-féle Gemini
Azt mondják, ez majd annyira enyhíti a kognitív terhelést, hogy a sofőrök sokkal jobban oda tudnak figyelni a vezetésre.
Retró klasszikusok érkeznek az Xbox Game Passra
Ötven régi nagy kedvencünk valamelyest felújítva válik felhőn keresztül is játszhatóvá.
Vagány Tag Heuerek ikonikus autóversenyekhez
Ezen a hétvégén rendezik a Formula–1-es Monacói Nagydíjat és az Indy 500-at is, a Tag Heuer három karórával készült az alkalomra.
Frank Sinatra ajándéka volt ez az elfeledett autóritkaság
A legendás színész-énekes akkori feleségét, Ava Gardnert lepte meg. De milyen autóval is?
Megkapta első személyre szabott cipőjét Vinícius Jr.
A Real Madrid brazil sztárja exkluzív Nike Mercurial Player Editiont kapott, amivel eddigi pályafutását ismerik el.