Viszlát, turbók! Szívó V16-os a Bugatti új motorja

Bugatti V16-os motor
Forrás: Bugatti

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Már nem sokat kell várni az új szupersportautóra, amit ezzel szerelnek, de egyelőre kevés részletet ismerünk.

Ahogy azt nem olyan rég mi is megírtuk, a Bugatti nem enged a hengerszámból, és bár nyugdíjba küldi a Veyronban és Chironban is használt W16-os motorját, annak helyére V16-ost szán. Nem kis dolog ez, hiszen a Cizeta-Moroder V16T óta nem készült új utcai V16 – most pedig a Bugatti-Rimac első embere, Mate Rimac végre néhány érdekes részletet is elárult.

Igazán meglepő például, hogy a vadiúj V16-osra nem akasztanak turbókat: noha az előbb említett Veyron-Chiron párost, sőt már az EB110-et is négy feltöltővel szerelték, következő modelljükbe szívó tizenhat hengeres kerül. Ennek a régi vágású megoldások hívei bizonyára örülnek, a többiek pedig akár abban is bízhatnak, hogy ez lehetőséget és irányt ad a későbbi fejlesztéseknek. Rimac azt is elmondta, hogy durván egy méter hosszú monstrummal lesz dolgunk, tehát ez a V16 jóval méretesebb lesz a kifutó W16-nál. Az utolsó biztos részlet, hogy valamilyen mértékű elektromos rásegítést kap a motor, vagyis hibrid rendszer része lesz.

Eddig a tények, innentől viszont jöjjön még néhány pletykaszintű információ, méghozzá a német Auto Motor und Sport értesüléseire alapozva. A lap úgy tudja, 8,3 literes lökettérfogatú lesz a V16, tehát egy picit ráemel a W-motor kerek nyolc literére. Azt mondják, kilencezerig is elforog, és nem kevesebb mint három elektromotor támogatja meg: az első kerekekhez egy-egy jut, a harmadik a nyolcgangos, duplakuplungos automata váltóban kap helyet. Maga a benzinmotor 1000 lóerő körül tudhat, a rendszerteljesítmény viszont 1800 lovas is meglehet. Ha igazak az infóik, akkor két másodperc körüli 0-100-ra lehet képes az autó, öt másodperc alatt éri el a kétszázat, és 25-ön belül gyorsul 400 km/h-ra. Csúcssebességét 445 km/h-ban limitálják.

De ennyire még ne szaladjunk inkább előre, ezek most még csak találgatások. Jövő hónapban már többet tudunk, hiszen meglesz a hivatalos leleplezés, de az első tulajok várhatóan csak 2026-ban vehetik át a legújabb Bugattit. Állítólag 250 darabos limitált szériával és a másfél milliárd forintot közelítő vételárral számolhatnak a gyűjtők.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Kép
Életmód

Hónapról hónapra élnek az Y- és Z-generáció tagjai

Örülnek, ha a számlákat ki tudják fizetni, leghamarabb a felsőoktatáson spórolnak.

Kép
Otthon

Közös fal hangszigetelése

A közös fal hangszigetelése azért jelenthet kihívást, mert általában nem a zajforrás keltőjét zavarja a zaj – pedig nyilván ott lenne a legpraktikusabb a szigetelés –, ráadásul a tökéletes kivitelezés sem könnyű.

Kép
Otthon

Ezzel a dohányzóasztallal Schumi talán még futamot is nyert

Egy Formula–1-es Ferrari V10-es motorjából készült a különleges asztal, állítólag Schumacher és Barrichello is használta.

Kép
Szórakozás

Ronaldo újra az élen, Messi csak harmadik – ők a legjobban kereső sportolók

A szaúdi szerződés és a személyes szponzorációk nagyon jól hoznak Cristiano Ronaldónak, de a második helyen már nem focista áll.

Kép
Szórakozás

Opera-énekesnő és kém egy személyben: Margery Booth története

A bátor nő többször az életét kockáztatta, hogy információkkal szolgáljon Angliának.

Kép
Szórakozás

A Szabadítsátok ki Willyt! bálnájának igaz története

Keiko élete kevésbé alakult boldogan, mint ahogy azt a film után elképzeltük.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!