Vége a találgatásnak: itt az új Bugatti hiperautó, a Tourbillon

Bugatti Tourbillon
Forrás: Bugatti

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Veyron és a Chiron után itt a következő über-sportkocsi, amely szakít a W16-os hagyományokkal.

Közel húsz évvel ezelőtt, 2005-ben mutatta be a Bugatti az első, már a Volkswagen fennhatósága alatt tervezett és gyártott hipersportautóját, a Veyront. A cseh Jozef Kabaň formaterve igen ütősre sikerült, és ebben vetették be először a nyolcliteres, négyturbós W16-ost. 1001 lóerőről indultak, 1200-ig meg sem álltak. Aztán jött a dizájnban sok hasonlóságot mutató, mégis saját karakterrel bíró Chiron, amelynél megtartották, de még tovább húzták a W16-ot. A Super Sport például már 1600 lóerőt tudott.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Bugatti Tourbillon hátulról
forrás: Bugatti
A farrész radikálisan eltér az eddigiektől

Egy ideje érett már, hogy nyugdíjazzák a Chiront, hiszen 2016 óta volt piacon, és azt sem volt titok, hogy a hagyományokkal szakítva már nem W16 hajtja a következő csúcs-Bugattit. A részletekre azonban egészen mostanáig várni kellett, ám végre megérkezett a várva várt újdonság, a Bugatti Tourbillon. A névválasztás nem véletlen, az óraiparból ismerjük a tourbillon kifejezést, a luxuskategória egyik legelterjedtebb komplikációjáról van szó, ennek nyomán a Bugatti a tökéletes, időtlen mérnöki teljesítményre akar utalni.

Ami a külsőt illeti, azt mondhatjuk, nagyjából annyival mozdultak el a Chirontól, mint a Chironnal a Veyrontól. Hasonlóak az arányok, hasonló a stílus, összetéveszthetetlenül bugattis az orr-rész, a sziluett, de azért vannak markáns, csak erre a típusra jellemző részletek is, a fara pedig teljesen eltér az elődöktől. A beltér is meglehetősen exkluzív, a sofőrt fizikailag is jól elkülönítik az utastól, és kicsit olyan, mintha vadászrepülő pilótafülkéjében ülne. Ami viszont nincs: nagy egérmozi-kijelzők. A Bugatti – szerencsére – még 2024-ben sem erről szól, nem hódolnak be a trendeknek. A vezető előtt három kerek órát találunk, a középső belül a fordulatszámot, kívül a sebességet mutatja, de utóbbi digitálisan is megjelenik. Ha karórára emlékeztetnek, az nem véletlen, ugyanis a Swatch tervezte és készítette.

Bugatti Tourbillon belső tér
forrás: Bugatti
Átlagautókhoz viszonyítva nagyon-nagyon szokatlan a beltér

Jó-jó, de úgysem ez érdekli leginkább az autórajongókat, hanem a technika. Ahogyan már korábban kiderült, W16 helyett V16 hajtja a Tourbillont, mégpedig egy 9500-ig forgó, 8,3 literes szívómotor. Ez önmagában is 1000 lóerőt, valamint 900 newtonmétert tud, de még betársul hozzá három villanymotor: két darab 250 kW-os elöl, 3000 newtonméternyi forgatónyomatékkal, és egy 240 Nm nyomatékú hátul. A rendszerteljesítmény 1800 lóerő, aminek mindössze 1995 kilogrammot kell mozgatnia. Nyolcfokozatú duplakuplungos váltót társítottak ehhez. A 25 kilowattórás, 800 voltos feszültségű akkucsomaggal 60 kilométert akár tisztán elektromosan is megtehetünk.

Bugatti Tourbillon
forrás: Bugatti
Hibridhajtás, lenyűgöző teljesítmény

Bizony, a fentiekből már egyértelműen kiderül, hogy a Tourbillon hibrid. Gyorsulása egészen parádés, és itt most nem is a nulla-százra kell gondolni, hiszen a 200 km/h öt másodperc alatt, a 300 km/h tíz másodperc alatt van meg, de a 400 km/h-t is megfutja 25 alatt. Teljesen új a multilink futómű, ami 45 százalékkal könnyebb a Chironénál. Egyelőre prototípusok szelik az utakat, tehát javában zajlik a tesztelés, a szériagyártásra még várni kell. Rögtön tegyük is hozzá, igen kis szériára kell gondolni, 250 darabot gyártanak csupán a franciaországi Molsheimben. Ezekért 3,8 millió eurót, azaz másfél milliárd forintot kérnek majd.

Érdemes alaposan is megnézni a galériában!

Galéria / 44 kép

Bugatti Tourbillon

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Szórakozás

Minden idők 10 legjobb kalandfilmje a közönség szerint

Abban megegyezhetünk, hogy egytől egyig klasszikusok, amiket bármikor érdemes újranézni.

Kép
Stílus

Neil Armstrong arany Omegája a történelem csodás darabkája

Egy huszonhat darabos különkiadás része volt ez a 18 karátos Speedmaster Professional.

Kép
Jármű

A Bugatti Tourbillon is lehet még vadabb: íme!

A Bugatti új hipersportautója eleve a világ összes pénzébe kerül, de persze, hogy ezt is lehet még fokozni. Például az Équipe Pur Sang csomaggal.

Kép
Szórakozás

Kiadatlan dalokat lopott Eminemtől – börtönbe kerülhet

Majdnem tizenöt évig dolgozott a rappernek, akár ugyanennyi időt is eltölthet a rács mögött az egykori alkalmazott.

Kép
Stílus

Extravagáns csoda a Richard Mille új Ferrari-órája

Az RM 43–01 Tourbillon Split-Seconds Chronograph Ferrari a két márka együttműködésének legújabb gyümölcse.

Kép
Jármű

Már most odaadhatjuk a McLarennek az F1-es világbajnoki címet?

George Russell szerint igen, de Andrea Stella szavai sem biztatóak a többi csapatra nézve.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!