Vége a találgatásnak: itt az új Bugatti hiperautó, a Tourbillon

Bugatti Tourbillon
Forrás: Bugatti

Promóció

Őszi klasszikusok a legjobb kiadásban - A Gino Rossi és a Badura legújabb kollekciója már elérhető a CCC-ben

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Veyron és a Chiron után itt a következő über-sportkocsi, amely szakít a W16-os hagyományokkal.

Közel húsz évvel ezelőtt, 2005-ben mutatta be a Bugatti az első, már a Volkswagen fennhatósága alatt tervezett és gyártott hipersportautóját, a Veyront. A cseh Jozef Kabaň formaterve igen ütősre sikerült, és ebben vetették be először a nyolcliteres, négyturbós W16-ost. 1001 lóerőről indultak, 1200-ig meg sem álltak. Aztán jött a dizájnban sok hasonlóságot mutató, mégis saját karakterrel bíró Chiron, amelynél megtartották, de még tovább húzták a W16-ot. A Super Sport például már 1600 lóerőt tudott.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Bugatti Tourbillon hátulról
forrás: Bugatti
A farrész radikálisan eltér az eddigiektől

Egy ideje érett már, hogy nyugdíjazzák a Chiront, hiszen 2016 óta volt piacon, és azt sem volt titok, hogy a hagyományokkal szakítva már nem W16 hajtja a következő csúcs-Bugattit. A részletekre azonban egészen mostanáig várni kellett, ám végre megérkezett a várva várt újdonság, a Bugatti Tourbillon. A névválasztás nem véletlen, az óraiparból ismerjük a tourbillon kifejezést, a luxuskategória egyik legelterjedtebb komplikációjáról van szó, ennek nyomán a Bugatti a tökéletes, időtlen mérnöki teljesítményre akar utalni.

Ami a külsőt illeti, azt mondhatjuk, nagyjából annyival mozdultak el a Chirontól, mint a Chironnal a Veyrontól. Hasonlóak az arányok, hasonló a stílus, összetéveszthetetlenül bugattis az orr-rész, a sziluett, de azért vannak markáns, csak erre a típusra jellemző részletek is, a fara pedig teljesen eltér az elődöktől. A beltér is meglehetősen exkluzív, a sofőrt fizikailag is jól elkülönítik az utastól, és kicsit olyan, mintha vadászrepülő pilótafülkéjében ülne. Ami viszont nincs: nagy egérmozi-kijelzők. A Bugatti – szerencsére – még 2024-ben sem erről szól, nem hódolnak be a trendeknek. A vezető előtt három kerek órát találunk, a középső belül a fordulatszámot, kívül a sebességet mutatja, de utóbbi digitálisan is megjelenik. Ha karórára emlékeztetnek, az nem véletlen, ugyanis a Swatch tervezte és készítette.

Bugatti Tourbillon belső tér
forrás: Bugatti
Átlagautókhoz viszonyítva nagyon-nagyon szokatlan a beltér

Jó-jó, de úgysem ez érdekli leginkább az autórajongókat, hanem a technika. Ahogyan már korábban kiderült, W16 helyett V16 hajtja a Tourbillont, mégpedig egy 9500-ig forgó, 8,3 literes szívómotor. Ez önmagában is 1000 lóerőt, valamint 900 newtonmétert tud, de még betársul hozzá három villanymotor: két darab 250 kW-os elöl, 3000 newtonméternyi forgatónyomatékkal, és egy 240 Nm nyomatékú hátul. A rendszerteljesítmény 1800 lóerő, aminek mindössze 1995 kilogrammot kell mozgatnia. Nyolcfokozatú duplakuplungos váltót társítottak ehhez. A 25 kilowattórás, 800 voltos feszültségű akkucsomaggal 60 kilométert akár tisztán elektromosan is megtehetünk.

Bugatti Tourbillon
forrás: Bugatti
Hibridhajtás, lenyűgöző teljesítmény

Bizony, a fentiekből már egyértelműen kiderül, hogy a Tourbillon hibrid. Gyorsulása egészen parádés, és itt most nem is a nulla-százra kell gondolni, hiszen a 200 km/h öt másodperc alatt, a 300 km/h tíz másodperc alatt van meg, de a 400 km/h-t is megfutja 25 alatt. Teljesen új a multilink futómű, ami 45 százalékkal könnyebb a Chironénál. Egyelőre prototípusok szelik az utakat, tehát javában zajlik a tesztelés, a szériagyártásra még várni kell. Rögtön tegyük is hozzá, igen kis szériára kell gondolni, 250 darabot gyártanak csupán a franciaországi Molsheimben. Ezekért 3,8 millió eurót, azaz másfél millió forintot kérnek majd.

Érdemes alaposan is megnézni a galériában!

Galéria / 44 kép

Bugatti Tourbillon

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

Őszi klasszikusok a legjobb kiadásban - A Gino Rossi és a Badura legújabb kollekciója már elérhető a CCC-ben

Kép
Szórakozás

Tom Hardy: a kemény fiú megszelídült

A férfiasság megtestesült szimbóluma, aki a húzós átalakulásoktól sem riad vissza.

Kép
Szórakozás

11 apró érdekesség a 30 éves Interjú a vámpírral kapcsán, amiről talán nem is hallottál

Brad Pitt és Tom Cruise például olyannyira nem jött ki egymással, hogy azóta sem dolgoztak együtt. De van itt még más is.

Kép
Stílus

A kerekasztal lovagjai mutatják az időt ezen az órán

Artúr király legendája elevenedik meg a Roger Dubuis újdonságán, ráadásul már nem is először.

Kép
Szórakozás

Tyson és Paul bunyózzon puszta kézzel – mondja a UFC-harcos

Az egykori MMA-versenyző ma már humoristaként is tevékenykedik, így nem világos, most melyik énje beszélt belőle.

Kép
Szórakozás

Nolan filmjében láthatjuk újra együtt Zendayát és Tom Hollandet

Egyre több infó lát napvilágot az Oppenheimer rendezőjének új alkotásáról, de nagyon sok még a kérdőjel.

Kép
Tech

Felejtsd el az új Call of Dutyt: ez a shooterek igazi királya

A Call of Duty: Black Ops 6 ugyan nagy sikereket arat, de a lövöldözős játékok királya jelenleg egy másik játék.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!