Jármű
Century: így képzeli el a Toyota a japán luxust


A Toyota márkává emeli a Centuryt, és végre Japánon kívül is terveznek vele.
A Century a Toyota luxuskategóriás modellje, amelynek első generációját 1967-ben, Tojoda Szakicsi születésének századik évfordulóján kezdték gyártani. Japánban roppant népszerűnek számít a megfelelően tehetős körökben, még a császári család is előszeretettel használja, viszont országon kívül eddig nem terveztek vele komolyabban. Az 1997-től 2017-ig gyártott G50-es generációt kisebb példányszámban exportálták Európába, Észak-Amerikába és más ázsiai országokba is, az aktuális Century SUV-ból pedig egy keveset kap Kína, de mindez idáig tényleg nem lehetett nagy volumenről beszélni.
Most viszont nagy változás jön a Century életében. A Toyota ugyanis külön márkává emeli ezt a nevet, méghozzá igen magasra, hiszen terveik szerint a Lexus fölé pozicionálják majd globális brandként! Komplett modellpaletta épül majd a Century márka égisze alatt, így az eddigi szériáknál látott szedánok, limuzinok, pompakocsik, valamint újabban hobbiterepjárók mellett más karosszériaváltozatok is jöhetnek. Egy friss tanulmányt már meg is mutattak a Japan Mobility Show 2025-ön.
A Century Coupe koncepció meglehetősen látványos formával vonja magára a tekinteteket. Műfajilag kissé nehezen meghatározható, hiszen alapvetően egy kupés tetővonalú túrakocsi, de szabadidő-autósan magas építéssel. Utasoldalon középről két irányba nyíló tolóajtókon lehet bejutni a beltérbe, ahol pedig tágas négyszemélyes tér, minőségi anyaghasználat és kidolgozás várja az utasokat. Van itt aztán szarvkormány, hangulatvilágítás, az anyósülés pedig teljesen hátradönthető és lábtartóval is ellátták.
A műszaki tartalomról még nem árultak el semmit, a korszellem elektromos vagy hibridhajtást feltételezne, de a hosszú, légbeömlőkkel is ellátott géptető már inkább belső égésű motorért kiált. Mindenesetre a mostani Centuryban van villanymotorral kombinált ötliteres V8-as 431 lovas rendszerteljesítménnyel, míg az SUV 3,5-ös V6-os plug-in hibriddel készül, így a lehetőségek tárháza igen széles.
Hogy ez a tanulmány gyártásba mehet-e, és ha igen, mikor, nagy kérdés. Az viszont biztos, hogy a Toyota komolyan gondolja a terjeszkedést a Centuryvel, és immár Japánon kívül is azt szeretnék elérni, hogy komolyan számoljanak velük a Bentley és a Rolls-Royce vetélytársaként.
Nézd meg alaposabban a Century Coupét a galériában:

Jármű
A nyers pickup vadiúj köntösben: Ford Ranger PHEV

Promóció
A Depeche Mode dobosa is színpadra lép a 101 Hang Special Tribute koncerten

Promóció
Edifier R1280DB: amikor a hang is stílust ölt
Ha Jacob Elordit kérdezed, idén ősszel a mokaszin a legmenőbb cipő
Jacob Elordi egyik kedvenc cipője ráadásul könnyen téliesíthető is.
Végre egy Ferrari-átépítés, amitől nem borzongunk
Az olasz sportkocsigyártó autóihoz nehéz úgy nyúlni, hogy ne legyen a vége szentségtörés, de ezt a GTC4 Lussót azért meghajtanánk.
Elkényezteti a gamereket jövőre a Valve
A 2022-ben piacra dobott Steam Deck után most három izgalmas, új eszközzel indítanak egész pályás letámadást.
Még idén összecsaphat Anthony Joshuával Jake Paul
Mike Tyson után egy újabb nagy skalpot gyűjtene be a youtuberből lett bunyós, de ez azért nehezebb meccsnek ígérkezik.
Resident Evil: új mobiljáték érkezik néhány napon belül
A Resident Evil: Survival Unit a legendás horror franchise legújabb mobiljátéka, és most hivatalosan is bejelentették a megjelenési dátumát.
Lottón lehet sírhelyet nyerni Jim Morrison és Oscar Wilde mellé
Párizsban morbid, de izgalmas nyereményjátékot hirdettek. Pénz helyett végső nyughelyet lehet nyerni.







