Az év legdurvább horrorja? Így rémít meg a Directive 8020

Képkocka a játékból
Forrás: Supermassive Games

Promóció

A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!

Promóció

Aki igazán mer, most kezd bele – új vagy újra vállalkozóként erre a TOP 5 kérdésre legyen biztos válaszod

Szórakozás

„Visszakacsintunk 20 évvel ezelőtti önmagunkra” - interjú Barabás Lőrinccel

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az Alien és A Dolog üdvözöl: ez az új sci-fi horrorjáték megfagyasztja a vért az ereidben.

Üdvözöllek a horrorban

A Directive 8020 a The Dark Pictures Anthology széria új játéka, és már nem a Bandai Namco zászlaja alatt készül, a Supermassive Games csapata immár független. Ahogy ilyen bejelentéseknél mindig – ezt a szöveget a játék félórás bemutatóját követően írtam a Gamescom 2024-en –, minden nagyobb, jobb, szebb, mint azelőtt, legalábbis a készítők saját bevallása szerint. Minden tisztelettel a Dark Pictures korábbi részei iránt, de ez szükséges is, hiszen az idő- és néha költségnyomás is látszott a rövid ijesztő kalandokon minden sarkon.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Most, az első bemutató után, beleértve azt a bejelentést is, hogy a cím csak 2025-ben jelenik meg, már bízom benne, hogy ezek nem csak üres szavak: a Directive 8020 valóban egy érzékelhető lépés előre.

Felfelé tartunk!

A sorozat korábbi játékai, a Man of Medan, a Little Hope, a House of Ashes és a The Devil In Me nagyon egyszerűek voltak, és elsősorban a döntéseken és a sok-sok gyors eseményen alapultak.

De most minden új! A grafika az első anyagokban sokkal jobbnak tűnik, mint korábban. Rendben, a bemutatott játékmenetben nagyon sötét van, így sokat lehet elrejteni. A fények, a fény és sötétség játéka azonban hangulatosnak tűnik. Csak reméljük, hogy kevesebb bug lesz, ami kivonja az embert ebből hangulatból, mint korábban. Ez volt az egyik legnagyobb gyengeség az elődökben.

Szükséges finomítások

Még fontosabb azonban: a vezérlést átdolgozták, és mostantól sokkal közvetlenebbnek és jobban működőnek kell lennie. Bár ezt egy hands-off demo után természetesen nem tudom véglegesen megítélni, minden sokkal pontosabbnak tűnik, lehetőséget adva a kitérésre, a megfordulásra anélkül, hogy előtte egy hatalmas ívet kellene leírni, valamint a lopakodási lehetőségekre és egyéb finomságokra.

Igen, a lopakodás mostantól része a játéknak, és a visszatérő, de mostantól gyakrabban kontextusfüggő eseményeken kívül több igazi játékmenet-elem is megvalósul. Brianna Young főszereplőként (akit a hollywoodi sztár, Lashana Lynch alakít) és négy másik figuraként most már agresszíven és egy leselkedő szörnyre reagálva kell cselekedni, és különböző eszközök állnak rendelkezésre: például egy zseblámpa (amit nem szabad vadul forgatni, ha ellenségek vannak a közelben), egy távirányító ajtókhoz és elektromos eszközökhöz, egy szkenner a környezetről szóló információkhoz, egy üzenetküldő a többi legénységi taggal való kapcsolatfelvételhez, és egy elektromos bot az ellenségek megzsibbasztásához, valamint a berendezések aktiválásához. Úgy tűnik, hogy szabadon használható lőfegyver most sincs, de ez valószínűleg túlságosan ellentmondana a Dark Pictures szellemiségének.

Alien egy másik halálhajóról

Eddig minden rendben, de a lényeg nemcsak a továbbfejlesztett, ám még mindig elé egyszerű játékmenet. A történet és a hangulat még fontosabb, és mint a sci-fi horror rajongója, én nagyon elégedett vagyok. A fejlesztők nyíltan beszélnek az inspirációikról, a bemutató elején az Alien, a Halálhajó és a A Dolog filmposztereit mutatták be, és azt mondták: ide akarunk eljutni!

Ennek megfelelően a futurisztikus horror mellett a body horror is fontos szerepet játszik, és a Cassiopeia űrhajó legénysége, amely a közeljövőben egy tizenkét fényévnyire a Földtől lévő idegen bolygón rekedt, közvetlenül szembesül ezzel.

A bemutatott játékmenetben a szörnyek csodálatosan undorítóak, ahogy kell, húsos tömegek burjánzanak a falakon és a padlón, és a játékvilágot bűzös, gusztustalan biomasszává teszik. Így kell lennie!

Az is így kell legyen, hogy a karakterek a történet több pontján is meghalhatnak. A sztori vége tehát nem előre meghatározott. A bemutató végén a prezentáló fejlesztő megkérdezte tőlünk, hogy Briannát élve vagy halva szeretnénk-e látni. A többség úgy döntött, hogy a hősnő rossz véget érjen, és látnunk kellett, ahogy a szörnyek egyike lenyűgöző részletességgel agyonveri a fejét. Montázs, ismerős.

Együtt könnyebb meghalni

Ahogy szokás, a játékot kooperatív módban is lehet majd játszani. Felfigyeltünk arra a kijelentésre, hogy most már öten is játszhatunk egyszerre. A kérdésemre azonban kiderült, hogy ez a mód ismét a party-kooperáció egy változata lesz, ahol a kontrollert egymásnak adogathatjuk. Az igazi együtt játszás valószínűleg ismét két játékosra lesz korlátozva.

Szóval igen: ez mindenképpen tiszta Dark Pictures. Mint az összes előző rész ismerője, aki talán egy kissé elfogult is, örülök az újításoknak, amelyek valóban egy előre tett lépést jelenthetnek, de annak is, hogy a sajátos mag és a remek műfaji sablonok megmaradtak. Ezt ugyanis szeretem, és ha hozzáadjuk a fejlesztésre fordított több időt, kevesebb bugot és valamivel nagyobb igényességet – boldog vagyok!

Mikor jelenik meg a Directive 8020?

A The Dark Pictures Anthology: Directive 8020-nak még nincs pontos megjelenési dátuma, de 2025-ben valamikor számíthatunk rá. Platformként eddig a PC-t, a Playstation 5-öt és az Xbox Series X/S-t erősítették meg. A Nintendo Switch 2-re való átültetésről szóló kérdésre – nem meglepő módon – nem kaptunk választ.

(A cikk eredetileg a német pcgames.de oldalon jelent meg.)

Videók

Promóció

A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!

Promóció

Aki igazán mer, most kezd bele – új vagy újra vállalkozóként erre a TOP 5 kérdésre legyen biztos válaszod

Szórakozás

„Visszakacsintunk 20 évvel ezelőtti önmagunkra” - interjú Barabás Lőrinccel

Kép
Szórakozás

Szigorú szabályok a forgatáson – így dolgozik egy kaszkadőr

Miközben gyakran életét és testi épségét kockáztatja egy film sikeréért, fontos betartania néhány igen szigorú szabályt.

Kép
Szórakozás

Műalkotás készül Lionel Messi kedvenc góljából

Az argentin zseninek van miből válogatni, de nagyon kíváncsiak vagyunk, melyikre esett a választása.

Kép
Jármű

Giorgio Armani tervezte ezt a fenséges luxusjachtot

Az olasz divattervező-ikon két szuperjachtot álmodott meg az Italian Sea Group számára, az egyiket most bocsátották vízre.

Kép
Szórakozás

Nemet mondani a pénzre? Ez Schwarzenegger tanácsa

Karrierje korai szakaszában egy elég komoly ajánlatot utasított vissza, mert más volt az elképzelése a jövőjéről.

Kép
Szórakozás

Nem csak stílusos - interjú Németh Bálinttal, az InStyle Men első nagykövetével

Az InStyle Men of the Year 2025 gálán mutatkozott be a közönségnek Németh Bálint, a magazin első nagykövete. A friss magazinban vele is olvashattok egy interjút.

Kép
Stílus

A rajongók kiakadtak! Alexander Skarsgård nem akárhogy értelmezte újra a sportosan elegáns fogalmát

Alexander Skarsgård pont olyan, mint bárki más, szereti a kényelmes darabokat és alkalomtól függetlenül szereti bárhova felvenni őket.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!