Turbós DeLoreannel még az időutazás is jobban menne

DeLorean DMC-12 turbóval és nitróval
Forrás: Bring a Trailer

Jármű

A nyers pickup vadiúj köntösben: Ford Ranger PHEV

Promóció

Edifier W820NB Plus V25: Technológia, ami tartja a ritmust veled

Promóció

Edifier R1280DB: amikor a hang is stílust ölt

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!

Promóció

Az EVA Air bemutatja új Premium Economy osztályát a Bécsből Tajpejbe tartó közvetlen járatain

Facebook
Twitter
Pinterest

Az alapból nem túl combos DeLorean egészen más autó benyomását kelti, ha ráakasztunk egy feltöltőt, és némi nitróval is rásegítünk.

A DeLorean DMC–12 a maga korában nem számított különösebben jó autónak. Persze a Giorgietto Giugiaro-féle formaterv, a sirályszárnyas ajtók, valamint a rozsdamentes acél karosszéria miatt nyugodtan mondhatjuk izgalmasnak, de számos minőségi kritika érte már akkoriban is, főleg a korai példányok voltak problémásak, de később sem lett varázsütésre minden hibátlan. Ráadásul a 2,8 literes V6-os 132 lóereje már abban a korszakban sem volt igazán combos.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Mint tudjuk, a DeLoreanből mégiscsak legenda lett, de nem a jóságának, hanem a Vissza a jövőbe-trilógiának köszönhetően.

Na, de azért vannak az autóépítők, hogy utólag az efféle hiányosságokat is megoldják! A Bring a Trailer oldalán most feltűnt egy olyan DMC–12-es, amelynek teljesítményére aligha fog bárki panaszkodni. Az 1981-es példány V6-osát teljesen újraépítették, a dugattyúkat, gyűrűket, hajtórudakat és a hengerfejet is nagyobb igénybevételhez alakították át, felpakoltak egy Rajay turbót és új kipufogórendszert. Arról sajnos nem esik szó, hogy így mennyivel lett erősebb a kocsi, de a 11 másodperces gyári nulla-százat és a 198 km/h-s végsebességet egészen biztosan felülmúlja – a filmekben emlegetett 88 mérföld per órás tempó meg sem kottyan neki.

Ha viszont ez nem lenne elég, akkor dinitrogén-oxidos rendszerrel (azaz: nitróval) is megbolondították, ami rövid időre plusz 125 lóerőnyi teljesítményt ad hozzá a képlethez. A hajtás ötfokozatú kézi váltón keresztül jut a hátsó kerekekre, és persze a kuplungot is megerősítették. E sorok írásakor 58 ezer dolláron állt a licit, ami átszámolva szűk 20 millió forintot jelent.

Nézd meg jobban a turbós DeLoreant, klikk a galériára!

Galéria / 7 kép

DeLorean DMC-12 turbóval és nitróval

Megnézem a galériát

Videók

Jármű

A nyers pickup vadiúj köntösben: Ford Ranger PHEV

Promóció

Edifier W820NB Plus V25: Technológia, ami tartja a ritmust veled

Promóció

Edifier R1280DB: amikor a hang is stílust ölt

Promóció

Az EVA Air bemutatja új Premium Economy osztályát a Bécsből Tajpejbe tartó közvetlen járatain

Kép
Életmód

Ezt az 5 dolgot edd, hogy ne vallj kudarcot az ágyban

Bizonyos ételek növelik a merevedési zavar kockázatát, mi viszont most olyanokat mutatunk, amelyek segítenek a szervezetünknek.

Kép
Tech

GTA Amerikán kívül? Ezek lehetnek a jövőbeli helyszínek

Sok rajongó évek óta arról álmodik, hogy egyszer egy GTA-epizód egy másik kontinensen, az Egyesült Államokon kívül játszódjon. Most a Rockstar Games egyik alapítója elárulta, miért történt ez eddig csak egyszer.

Kép
Tech

Erőszakos videójátékok: bekeményít a YouTube

A YouTube bejelentette, hogy módosítja a fiatalkorúakat védő irányelveit. Bizonyos videójátékos tartalmakat a jövőben csak nagykorú, bejelentkezett felhasználók nézhetnek meg.

Kép
Szórakozás

Leonardo DiCaprio 10 legjobb filmje a közönség szerint

Egészen hihetetlen, milyen érzékkel választja meg a szerepeit.

Kép
Jármű

Eladó a McLaren, amivel Senna először nyert hazai pályán

A brazil versenyzőlegendának nagyon sokat jelentett szülőhazája, ezért is olyan fontos ez a versenyautó.

Kép
Tech

Ilyen lehet az első széthajtható iPhone – akár már jövőre jöhet

Az Apple egyelőre titkolózik, de az iparági pletykák már egyre többet sejtetnek a rejtélyes mobilról.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!