Promóció
Akkor most Ferrari vagy sem Keith Richards sportautója?

A rocklegenda egykor negyvenezer kilométert pakolt bele ebbe a Dino 246 GT-be, amely hivatalosan soha nem viselte az ágaskodó lovacskát.
A Dino érdekes helyet foglal el a Ferrari történelmében: miközben sokan az olasz sportkocsigyártó legjobb autói közt tartják számon, egyben első középmotoros utcai modelljeikről van szó, igazából hivatalosan soha nem viselte a Ferrari nevet, nem került fel rá az ágaskodó lovat ábrázoló címer, kivéve ha a későbbi tulajdonosok utólag felrakták. Helyette önálló márkának számított a Dino, amelyet Enzo Ferrari fiatalon elhunyt fiáról, Alfredóról nevezett el, a becenevét felhasználva. Így különböztették meg a középmotoros V6-osokat a tradicionális, V12-es Ferrariktól.

E kalandok ellenére, vagy talán éppen ezek miatt ma már azért igen értékesek a Dinók – legyen szó a 206 GT-ről, vagy a 246 GT-ről, GTS-ről (esetleg utódaikról). Ezekben az autókban 65 fokos hengerszögű V6-os dolgozott, kezdetben kétliteres, majd 2,4-es hengerűrtartalommal. A nagyobbak 195 lóerősek voltak. A GT a sportkupékat jelölte, abból a kaszniváltozatból 2295 darab készült, a levehető tetőpaneles spyderből, a GTS-ből még kevesebb, csupán 1274. A karosszériagyártást Aldo Brovarone és Leonardo Fioravanti tervei alapján a Scaglietti végezte.

Egy ilyen Dino 246 GT-t vásárolt magának 1972-ben a The Rolling Stones legendás gitárosa, Keith Richards. Kaliforniában vette az autót, aztán három évvel később hazaszállíttatta Angliába, de nem dísznek szánta: 25 ezer mérföldet, vagyis úgy 40 ezer kilométert csavart bele az évek során, vagyis használta tisztességgel. A nyolcvanas évek közepén vált meg tőle, azóta több gyűjtő kezén is átment, mások mellett a Prodigy társalapítója, Liam Howlett is birtokolta egy ideig.
Pár éve egy teljes restauráláson is átesett, vagyis most szinte ugyanolyan, mint amikor Keith Richards hazavihette a szalonból. A 03354-es alvázszámhoz Argento Metallizzato fantázianevű ezüstmetál fényezés, fekete Connolly-bőrbelső és Cromadora alufelnik tartoznak. Augusztus közepén, a Monterey Car Weeken árverezi el az RM Sotheby’s, az előzetes számítások szerint akár félmillió dollárt, azaz 176 millió forintot is megérhet.

A Mikulás meghozta az új Suzuki Swiftet!
A magyar piac egyik kedvenc kisautója immár a hetedik generációval folytatja.
A legmegbízhatatlanabb autók toplistája
Az autó az ingatlan után sokaknak a második legnagyobb értéke, ezért is nagyon bosszantó, ha mindig baj van vele.
Erre a ralis filmre vágytunk, csak nem tudtunk róla
A Race for Glory: Audi vs. Lancia zseniálisnak ígérkezik, a legendás B csoport dicsőségét és megpróbáltatásait idézi fel.
150 év után először kelt ki vadon élő kivi Új-Zéland fővárosában
A behurcolt ragadozók miatt a vadon élő kiviket a kihalás fenyegeti.
Miért vadult meg a világ másodjára is egy műanyag tokos órától?
A Moonswatch sikerét ugyan nem sikerült megismételni, de a Swatch második, Blancpainnal közös kollaborációja is nagyot szólt.
A sztárok egyik klasszikus kedvencét most szuperkedvezményesen vásárolhatod meg
A vörös szőnyeges események egyik főszereplőjéből a te gardróbodban sem árthat egy darab.