Tech
Eladó egy Rambo-Lambo

Eladó egy keveset futott, az elmúlt évtizedeket garázsban átvészelő Lamborghini LM002.
A Bring A Trailer árverési oldalon bukkant fel egy 1991-es Lamborghini LM002. A Lamborghini első terepjárója ikon lett, egyfelől semmivel sem összetéveszthető, a katonai járművek hangulatát idéző formaterve miat (nem véletlen, de erre kitérünk), másrészt megmutatta az utat, hogyan kell brutálisan erős, luxusterepjárót gyártani, amiből azóta a luxusmárkák élnek.

Pedig a Lamborghini az LM002-vel nem a gazdag klienseket célozta, hanem egy sokkal nagyobb bizniszt próbált összehozni: az Egyesült Államok hadseregének akarták eladni a típust, ami évtizedekre megoldotta volna az anyagi gondjaikat.
A projekt nem lett sikeres, a fejlesztésre fordított pénzt bukták, az amerikai hadsereg pedig 1979-ben az AM General HMMWV jelű tervét fogadta el, amely 1984-ben rendszerbe állt, és később Hummer néven vált ismertté.

A Lamborghininél viszont nem engedték el az ötletet, és kétszer is átdolgozták az eredeti katonai járművet, amiből megszületett az LM002, amelynek az orrába a Countach LP500 ötliteres, 48 szelepes V12-esét építették, amely 426 lóerőt adott le. Az 1986-os Brüsszeli Autószalonon mutatták be, és ugyan állítólag az olasz hadsereg is érdeklődött iránta, végül csak polgári változatok készültek.

Az üresen 2,7 tonnás 4,8 méter hosszú, két méter széles, 185 centi magas autó 8,1 másodperc alatt gyorsult százra, a végsebessége 201 km/h volt, vagyis a maga idejében igen gyorsnak számított, és idővel egy továbbfejlesztett, 5,2 literes motorral tovább javultak a specifikációi. A vásárlóközönségét is hamar megtalálta: az első példány a marokkói királyhoz került, de vásárolt magának Keke Rosberg F1 világbajnok, Sylvester Stallone, Tina Turner, Mike Tyson, MOammer Kadhafi, Pablo Escobar és Udaj Husszein, Szaddám Husszein pszichopata, de amúgy az autókért rajongó fia is.
Bár a rajongótábora széles volt a típusnak, csak kevesen engedhették meg maguknak, így 1993-ig végül mindössze 328 darab LM002 készült, amelyből jó pár elpusztult azóta. Csak hogy a számokat kontextusba helyezzük: a Lamborghini jelenlegi luxusterepjárójából, az Urusból évente több mint 3000 darabot gyártanak.

A Bring A Traileren felbukkant darab 1991-es gyártású, már az 5,2 literes motorral szerelt példány, ötgangos manuális váltóval, az órájában mindössze 15 ezer mérfölddel. 2001-ben került a jelenlegi tulajdonoshoz, aki feltehetően eleve befektetésnek vette, és gyűjteményi darabként kezelte. Az autó 2022-ben kapott új fényezést. A beltér vörös bőrkárpitokat kapott, amit famintájú betétek dobnak fel.
A licit a cikk írásakor 238 888 dollárnál tart
Bruce Willis 10 legjobb filmje, amit bármennyiszer újra tudunk nézni
Összeszedtük kedvenc alkotásainkat a hetvenedik születésnapját ünneplő színésztől.
Ezerből tizenhárom: a magyar válogatott emlékezetes meccsei
A törökökkel vívja története ezredik mérkőzését a magyar férfi labdarúgó-válogatott, szemezgettünk az eddigiekből.
Eladó a cipő, amiben Kobe Bryant történelmet írt
Egy nagyon szűk elitklubhoz csatlakozott, amikor átlépte a harmincezer pontos álomhatárt. Ez a cipő volt a lábán.
Ezért nem kéne elmentened a bankkártyád adatait
Legalábbis nem a böngészőben. Kényelmes megoldás, csak éppen nem a legbiztonságosabb.
Ősztől Puma labdákkal játsszák a bajnokikat Szoboszlaiék
A német sportszergyártó lett a Premier League új hivatalos partnere, a Nike-t váltják.
Pallós Endre: magyar szakember a hollywoodi produkciók mögött
Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Alien: Romulus – csak három produkció azok közül, amelyeken a Prop Factory Studio csapata is dolgozott.