Váratlan elektromod: 1929-es Rolls-Royce villanyhajtással

Elektromossá épített Rolls-Royce
Forrás: Finn Beales / Electrogenic

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Rolls-Royce Phantom II a maga idejében elképesztő luxust képviselt, most az Electrogenicnél kapott modern technikát.

1929-ben kezdte gyártani a Rolls-Royce a Phantom II-t, tehát az itt látható példány pontosan a legelső évjáratból származik. Az akkoriban bevett szokás szerint amúgy maga a Rolls-Royce csak a gördíthető alvázat és a műszaki tartalmat készítette el, a karosszériát különböző coachbuilderek építették meg hozzá. Ez esetben például a Barker, a Cunard, a Park Ward, a Thrupp & Maberly és a Hooper közül is választhatott a vevő, ez a konkrét autó a HJ Mulliner &Co. műhelyében született.

A mai szemmel is hatalmas, mintegy 5,6 méter hosszú autóba ehhez a tekintélyhez és a márka által képviselt luxushoz illően nagy motor, egy 7,7 literes soros hathengeres került, de 50 lóerő körüli teljesítményét ma már megmosolyogják. Az elektromos átépítésekkel foglalkozó Electrogenic szakemberei azonban most kezelésbe vették, és természetesen egy tisztán villanyhajtású autót faragtak belőle.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Villanymotor a Rollsban
forrás: Finn Beales / Electrogenic
204 lóerőt tud a villanymotor, amelynek egyedi borítást készítettek

A komplett kocsit 3D-szkennerrel olvasták be, majd CAD-tervezőprogrammal is dolgoztak annak érdekében, hogy a lehető legjobb helyet találják meg az akkumulátorcsomagnak. Végül úgy döntöttek, hogy részben az utastérpadló alá, részben a Rolls orrába, az eredeti hathengeres helyére illesztik be a 93 kWh-s aksit, amihez kézzel formáztak és szegecseltek egyedi alumíniumborítást. Ez egy 150 kilowattos, azaz 204 lóerős villanymotort lát el energiával. A hatótáv 240 kilométer körül alakul.

Steve Drummond, az Electrogenic igazgatója azt mondja, sok kihívást tartogatott számukra a Rolls-Royce, és úgy véli, ez az eddigi legkomolyabb és legbonyolultabb átalakításuk. Az elektromos hajtáslánc beépítésén túl a bowdenes fékekkel is kezdeni kellett valamit. Egy modern pedál került be, amit hidraulikus rendszer köt össze a gyári működtetőkkel. Azt is elérték, hogy működjön a fékenergia-visszanyerés. Immár három menetprogram közül is lehet választani, a normál Drive mellett a takarékos Eco és a teljesítményorientált Sport áll rendelkezésre. Igyekeztek ellenben mindent úgy hangolni, hogy ne legyen túlságosan modern.

Mozgásban az elektromos Phantom II
forrás: Finn Beales / Electrogenic
Modernebb lett, de ez kívülről nem látszik

A belteret sem hagyták érintetlenül, a műszerezettséget át kellett dolgozni, hogy a sofőr követhesse az akku töltöttségi állapotát, a villanymotor hőmérsékletét, gyorsításkor az energiafelhasználást, fékezéskor a -visszanyerést. Komoly hangrendszert is beszereltek, a hátsó ülések alá rejtett mélynyomóval, Bluetooth-csatlakozási lehetőséggel.

A teljes átalakítás másfél évet vett igénybe, de állítólag arra is odafigyeltek, hogy minden tökéletesen visszaépíthető legyen az eredeti állapotba, vagyis nem vágtak szét vagy hegesztettek össze semmit, és a kiszerelt motort is megőrizték.

Videók

Kép
Szórakozás

Keanu Reeves 10 legjobb filmje - szerintünk

Hollywood egyetlen olyan szupersztárja, aki inkább választja a metrót, mint a luxusautókat, és mi pontosan ezért imádjuk!

Kép
Jármű

Hogyan lett 120 év alatt a 10 km/óra sebességhatárból 130? – avagy érdekességek a KRESZ történetéből

Tudtad, hogy egészen 1941-ig Magyarországon is bal oldali közlekedés volt? És azt, hogy a KRESZ megalkotásával egy évvel megelőztük a mobilizációban akkor élen járó Nagy-Britanniát?

Kép
Tech

Ha a sima okosgyűrű snassz, akkor itt a 18 karátos arany

Ma már több gyártó is kínál efféle hordható okoseszközöket, de az Ultrahuman elképzelése kicsit más.

Kép
Szórakozás

Százával küldik vissza érmeiket az olimpikonok

Pár hónappal a versenyek után máris borzasztóan néztek ki a medálok, de a NOB kicseréli annak, aki kéri.

Kép
Szórakozás

Így keményítene be a részeg utasokkal szemben a Ryanair

A legnagyobb európai légitársaságnál betelt a pohár az ittasan problémássá váló utasokkal szemben.

Kép
Szórakozás

Generációk kedvenc ezermestere volt: így néz ki ma MacGyver, azaz Richard Dean Anderson

Ki ne emlékezne a titkosügynökre, aki mindenféle szorult helyzetben feltalálta magát. Ennyit változott MacGyver megformálója.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!