Váratlan elektromod: 1929-es Rolls-Royce villanyhajtással
A Rolls-Royce Phantom II a maga idejében elképesztő luxust képviselt, most az Electrogenicnél kapott modern technikát.
1929-ben kezdte gyártani a Rolls-Royce a Phantom II-t, tehát az itt látható példány pontosan a legelső évjáratból származik. Az akkoriban bevett szokás szerint amúgy maga a Rolls-Royce csak a gördíthető alvázat és a műszaki tartalmat készítette el, a karosszériát különböző coachbuilderek építették meg hozzá. Ez esetben például a Barker, a Cunard, a Park Ward, a Thrupp & Maberly és a Hooper közül is választhatott a vevő, ez a konkrét autó a HJ Mulliner &Co. műhelyében született.
A mai szemmel is hatalmas, mintegy 5,6 méter hosszú autóba ehhez a tekintélyhez és a márka által képviselt luxushoz illően nagy motor, egy 7,7 literes soros hathengeres került, de 50 lóerő körüli teljesítményét ma már megmosolyogják. Az elektromos átépítésekkel foglalkozó Electrogenic szakemberei azonban most kezelésbe vették, és természetesen egy tisztán villanyhajtású autót faragtak belőle.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A komplett kocsit 3D-szkennerrel olvasták be, majd CAD-tervezőprogrammal is dolgoztak annak érdekében, hogy a lehető legjobb helyet találják meg az akkumulátorcsomagnak. Végül úgy döntöttek, hogy részben az utastérpadló alá, részben a Rolls orrába, az eredeti hathengeres helyére illesztik be a 93 kWh-s aksit, amihez kézzel formáztak és szegecseltek egyedi alumíniumborítást. Ez egy 150 kilowattos, azaz 204 lóerős villanymotort lát el energiával. A hatótáv 240 kilométer körül alakul.
Steve Drummond, az Electrogenic igazgatója azt mondja, sok kihívást tartogatott számukra a Rolls-Royce, és úgy véli, ez az eddigi legkomolyabb és legbonyolultabb átalakításuk. Az elektromos hajtáslánc beépítésén túl a bowdenes fékekkel is kezdeni kellett valamit. Egy modern pedál került be, amit hidraulikus rendszer köt össze a gyári működtetőkkel. Azt is elérték, hogy működjön a fékenergia-visszanyerés. Immár három menetprogram közül is lehet választani, a normál Drive mellett a takarékos Eco és a teljesítményorientált Sport áll rendelkezésre. Igyekeztek ellenben mindent úgy hangolni, hogy ne legyen túlságosan modern.
A belteret sem hagyták érintetlenül, a műszerezettséget át kellett dolgozni, hogy a sofőr követhesse az akku töltöttségi állapotát, a villanymotor hőmérsékletét, gyorsításkor az energiafelhasználást, fékezéskor a -visszanyerést. Komoly hangrendszert is beszereltek, a hátsó ülések alá rejtett mélynyomóval, Bluetooth-csatlakozási lehetőséggel.
A teljes átalakítás másfél évet vett igénybe, de állítólag arra is odafigyeltek, hogy minden tökéletesen visszaépíthető legyen az eredeti állapotba, vagyis nem vágtak szét vagy hegesztettek össze semmit, és a kiszerelt motort is megőrizték.
Keanu Reeves 10 legjobb filmje - szerintünk
Hollywood egyetlen olyan szupersztárja, aki inkább választja a metrót, mint a luxusautókat, és mi pontosan ezért imádjuk!
Hogyan lett 120 év alatt a 10 km/óra sebességhatárból 130? – avagy érdekességek a KRESZ történetéből
Tudtad, hogy egészen 1941-ig Magyarországon is bal oldali közlekedés volt? És azt, hogy a KRESZ megalkotásával egy évvel megelőztük a mobilizációban akkor élen járó Nagy-Britanniát?
Ha a sima okosgyűrű snassz, akkor itt a 18 karátos arany
Ma már több gyártó is kínál efféle hordható okoseszközöket, de az Ultrahuman elképzelése kicsit más.
Százával küldik vissza érmeiket az olimpikonok
Pár hónappal a versenyek után máris borzasztóan néztek ki a medálok, de a NOB kicseréli annak, aki kéri.
Így keményítene be a részeg utasokkal szemben a Ryanair
A legnagyobb európai légitársaságnál betelt a pohár az ittasan problémássá váló utasokkal szemben.
Generációk kedvenc ezermestere volt: így néz ki ma MacGyver, azaz Richard Dean Anderson
Ki ne emlékezne a titkosügynökre, aki mindenféle szorult helyzetben feltalálta magát. Ennyit változott MacGyver megformálója.