Jármű
Ennél közelebb nem leszel a Formula–1-hez


A Red Bull Racing az F1 promóterével közösen dobott piacra egy elég komoly szimulátor-pilótafülkét.
Magyarországnak 2004 óta nem volt Formula–1-es versenyzője, így nem nehéz megtippelni, hogy kemény munka ide, kitartás oda, mennyi esélye van az egyszerű halandónak eljutni a sorozatba. A legközelebb talán akkor kerülhetünk hozzá – már a lelátón kívül –, ha pályanapozunk a Hungaroringen, esetleg egy kisebb kategóriájú formulaautóval járunk time attack versenyekre (titkos tippem: a gokart). Vagy beérjük a szimulátorral. Na, az F1 promótere és a Red Bull Racing csapata pont ez utóbbi kört célozza meg egy klassz szimulátorcockpittel.
Nemrég a Studio Casti szimulátorállványát mutattuk be, megfogalmazva azt a dicséretet, miszerint ez végre nem egy ronda, egyszerűen csőből vagy zártszelvényből hegesztett keret. Még akár bútorként is szép darab. Na, de ez a Red Bull-os! Konkrétan Max Verstappen és Sergio Pérez tavalyi versenyautójáról mintázták, arról az RB18-ról, amely a 22-ből 17 futamot nyert meg, besöpörve az egyéni és konstruktőri vébécímet is.
A hasonlóság nem merül ki ennyiben, állítólag még a gyártási folyamat is olyan lesz, mint az éles F1-es kaszni esetében. Egyébként a mindenféle sportos ereklyékkel és ajándéktárgyakkal is foglalkozó Memento Exclusives angliai, northamptonshire-i központjában készül majd. Kétféle kivitel lesz: a fullosabb, a The Champions Edition orrkúppal együtt érkezik, míg az olcsóbb, a The Race Edition anélkül. Helytakarékosság szempontjából jó hír, hogy a farrészt mindkettőnél teljesen elhagyták. Rendelhető lesz verstappenes és pérezes matricázással is. Elég vagány a holmi, még a pilóták fejét védő glória (Halo) is felkerült rá.

Jár még a csomaghoz az Overclockers UK által összeállított gémerszámítógép, az AOC Agon ívelt monitor, Logitech Z623-as hangszórók. Elég fontos részlet maga a kormány, ez a Rexing Formula Wheel Mayaris, a pedálsor pedig a Heusinkveld Ultimate+ nevű terméke. Akár több ilyen szimulátort is össze lehet kapcsolni, hogy a tulajok egymással mérhessék össze tudásukat, arról viszont nem szólnak a hírek, hogy milyen szoftverrel érkezik a vagány cockpit, és azt is csak sejteni lehet, hogy úgyis mindenki a saját kedvencét fogja feltelepíteni.
Jó, mondjuk nem lesz olcsó mulatság. A rendelés már megnyílt, és az olcsóbb Race Editiont 75 ezer fontért (34 millió forintért), a drágább Champions Editiont 100 ezer fontért (45 millió forintért) kínálják. Erre még egy laza 3500 fontos (1,6 millió forintos) szállítási díj is rájön, ha Anglián kívülre, de Európán belülre kérjük. A végösszegből már egész komoly igazi autók is kijönnek, mondjuk egy M3-as BMW vagy Audi TT RS röhögve beleférne. Tény, hogy azokkal nem lehet szimulátorozni.
Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket Facebookon is!

Jármű
8+1 forradalmi Mercedes, ami megváltoztatta az autózásról alkotott képünket

Promóció
A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!
Ez az egyszerű diéta hatékonyabban fogyaszt, mint hinnéd
Ebben a diétában nem az a lényeg, hogy mit eszel, hanem hogy mikor eszed.
A Volvókba érkezik meg elsőként a Google-féle Gemini
Azt mondják, ez majd annyira enyhíti a kognitív terhelést, hogy a sofőrök sokkal jobban oda tudnak figyelni a vezetésre.
Retró klasszikusok érkeznek az Xbox Game Passra
Ötven régi nagy kedvencünk valamelyest felújítva válik felhőn keresztül is játszhatóvá.
Vagány Tag Heuerek ikonikus autóversenyekhez
Ezen a hétvégén rendezik a Formula–1-es Monacói Nagydíjat és az Indy 500-at is, a Tag Heuer három karórával készült az alkalomra.
Frank Sinatra ajándéka volt ez az elfeledett autóritkaság
A legendás színész-énekes akkori feleségét, Ava Gardnert lepte meg. De milyen autóval is?
Megkapta első személyre szabott cipőjét Vinícius Jr.
A Real Madrid brazil sztárja exkluzív Nike Mercurial Player Editiont kapott, amivel eddigi pályafutását ismerik el.