Ezeket ne fogyaszd lefekvés előtt, ha jót akarsz aludni

Ezeket ne fogyaszd lefekvés előtt, ha jót akarsz aludni
Forrás: Unsplash / Alexander Maasch

Jármű

Bringával ingázni nemcsak gazdaságos, menő is

Stílus

Rég nem volt ilyen sima az arcom - Teszt: Braun Series 9 Pro+ 9565cc elektromos borotva

Promóció

Így lépi át az elektromos autózás korlátait a Porsche Taycan

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Tökéletes parfümöt keresel a forró nyári napokra? Nézd meg összeállításunkat, hogy megtaláld kedvenc nyári illatodat!

Promóció

Kívül-belül élénk

Facebook
Twitter
Pinterest

Jobb betartani, mint rosszakat álmodni!

Megesik, hogy korgó gyomorral vagyunk kénytelenek lefeküdni különböző okok miatt. A napi rutin felborulása, az időhiány vagy éppenséggel a túlzott terhelés miatt szervezetünk fáradhatatlanul küldi a jeleket agyunk számára, hogy bizony valamit jó lenne behabzsolni alvás előtt.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Érdemes azonban odafigyelni, mert sokszor kifejezetten magunk ellen teszünk azzal, ha olyan ételeket fogyasztunk, amik negatívan befolyásolják alvási periódusunkat. A lassú felszívódású fehérjék lehetőséget biztosítanak a korgó gyomor megnyugtatására. Ilyen lehet például egy doboz joghurt, egy bögre meleg tej, de jó választás a zab, ami képes lerövidíteni az elalvási ciklust is. A stressz elleni legjobb orvosság a banán, ami gazdag kálium- és magnéziumforrás is egyben.

Lássuk, mik azok az ételek, amiket semmiképpen sem érdemes elfogyasztani, ha nyugodt álmokat szeretnénk, hosszan tartó, pihentető alvással:

Alkohol

Bár nem ételről beszélünk, mindenképp szót kell ejteni az alkoholról. Úgy tűnhet, jót alszunk egy átmulatott este után, pedig nem így van. Főleg, ha jön a másnaposság, amit a dehidratáció miatt persze erős fejfájás is kísérhet. Már két sör is képes olyan mértékben megemelni a pulzusszámot, ami alapvetően boríthatja fel a REM-fázisban töltött ciklust, ami a mélyalvás periódusa, egyben pedig a legfontosabb pontja az alvásnak. Az már kevésbé lehet meglepő, hogy vízhajtó hatása miatt a mosdóba is gyakrabban látogatunk ilyen esetben, ami egyértelműen a pihenés rovására megy.

Cukros ételek

Mikor napközben elfogyasztunk egy csokit, rövid ideig mindig felpörget minket, mivel cukortartalma mellett koffeint is tartalmaz. Mondani sem kell, hogy az agyunk felpörgetett neuronhálózata nehezen küzd meg ilyenkor az elalvással. Attól függetlenül, hogy nem úgy tűnik, valójában olyan mintha meginnánk egy csésze kávét. Ha nincs más választás, és mindenképp "bűnbe esünk", nem dől össze a világ, azonban az étcsokit kerüljük a legjobban, mert a kategóriában az egyik legnagyobb ellenségünk lehet, ami a pihentető alvást jelenti, idegrendszer-serkentő és pulzusszámemelő hatása miatt.

Sajtok

Legfőképp az érlelt sajtokat kell kerülni, mivel nagy mennyiségben tartalmaznak tiramint. Ez az aminosav impulzívan hat az éberségre, a mellékvesét pedig stresszhormonok termelésére készteti. A füstölt sajtok és a cheddar semmiképp sem jó választás, de ha nem bírjuk ki sajt nélkül, akkor a választás alacsony zsírtartalmúra essen, mint például a mozzarella.

Zsíros ételek

Szervezetünk rendkívül lassan dolgozza fel a túlzott zsírtartalmú ételeket, mivel nehezen emészthető tápláléknak számítanak gyomrunk számára. Nemcsak megterhel és lefáraszt az ilyen típusú késői vacsora, sajnos gyomorsavunk is túltermelődik. Persze nem ördögtől való egy kis hús elfogyasztása, de steaket semmiképp nem ajánlott falatozni, ugyanis a vörös húsoknak jóval magasabb a zsírtartalma, mint például a csirkének. Ha nagyon vágyunk húsra, érdemes halat, azon belül is lazacot fogyasztani.

Fűszeres ételek

Az egyik legrosszabb, amit tehetünk szervezetünkkel, ha elalvás előtt túl fűszeres ételeket fogyasztunk. Valószínűleg nem kell ecsetelni, milyen rossz hatással van ránk a csípős élelmiszerek elfogyasztása elalvás előtt, elvégre testünk is jelzi a kellemetlen helyzetet gyomorégés formájában. Jó ötletnek tűnhet nassolni pár szem chipset, de magas olaj-, valamint nátrium-glutamát-tartalma miatt tiltólistásnak minősül.

Különböző zöldségek/gyümölcsök

Említettük, hogy a banán kiváló éjszakai nassolni való lehet, de igaz ez az áfonyára és a cseresznyére is, amik segítik megemelni a szervezetünk melatoninszintjét, ami jelentős mértékben javítja az alvás minőségét. Bár egészségesebbnek tűnhetnek, mint a korábban felsoroltak, valójában az aszalt gyümölcsök sem tekinthetőek ideális választásnak magas cukortartalmuk miatt. Emellett kerülendőek az olyan zöldségek, mint a karfiol, a káposzta, paradicsom és a brokkoli, mivel ezeknek emésztése is jóval hosszabb ideig tart az átlagosnál, ráadásul még puffadást is okoznak.

Videók

Jármű

Bringával ingázni nemcsak gazdaságos, menő is

Stílus

Rég nem volt ilyen sima az arcom - Teszt: Braun Series 9 Pro+ 9565cc elektromos borotva

Promóció

Így lépi át az elektromos autózás korlátait a Porsche Taycan

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Tökéletes parfümöt keresel a forró nyári napokra? Nézd meg összeállításunkat, hogy megtaláld kedvenc nyári illatodat!

Promóció

Kívül-belül élénk

Kép
Szórakozás

Varga Barnabást megműtik, szerdán hagyhatja el a kórházat

Friss hírek érkeztek a skótok ellen súlyosan megsérülő csatár állapotáról.

Kép
Stílus

Rég nem volt ilyen sima az arcom - Teszt: Braun Series 9 Pro+ 9565cc elektromos borotva

A borotválkozás nagyon kényes kérdés: a nem megfelelő eszközökkel könnyen megvághatjuk magunkat, de a bőrirritáció is csak egy hajszállal kevésbé kellemetlen.

Kép
Jármű

Bringával ingázni nemcsak gazdaságos, menő is

Egy jól kiválasztott elektromos kerékpár segít leküzdeni a nehezebb akadályokat is, miközben sokkal gazdaságosabb, mint az autó.

Kép
Jármű

Szívfacsaró: új gazdát keres Paul Walker projektautója

A tragikus balesetben elhunyt színész barátjával közösen vette a Camarót, de soha nem tudták befejezni.

Kép
Stílus

Menő Omega Seamastert kapott a rúdugrás királya

A svéd Armand Duplantis a szám legnagyobb esélyese a párizsi olimpián is, kijár neki egy svájci luxusóra.

Kép
Tech

Mesterséges intelligencia tanítja randizni a kínai fiatalokat

A szerelmi tanácsadóknak ráadásul fizetnek is. Így vajon felpörög a házasságkötések száma?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!