Promóció
Nem hibrid, nem turbós: régi vágású sportkocsi az új Ferrari


A 12Cilindri neve nem hazudik: ez egy olyan tizenkét hengeres, szívómotoros sportautó, amiért igazán lehet imádni a márkát.
A világ egészen egyértelműen halad az elektromos átállás felé, ezt jól mutatja, hogy a tradicionális sportkocsigyártók is elkezdtek tisztán villanyos, vagy legalább hibrid modelleket készíteni. Ebben a közegben igazán üdvözlendő, amikor valaki mégis úgy dönt, magasról tesz a divatra, és előrukkol egy igazi, régi vágású sportautóval. Ezt tette most a Ferrari is a vadonatúj 12Cilindrivel.
Ami a külsőt illeti, egy rendes, klasszikus arányú sportkupéval van dolgunk, amely ráadásul bizonyos részletekben egy legendás őstől, a 365 GTB/4 Daytonától merített inspirációt: ezt a rokonságot leginkább a fényszóróknál és az azokat összekötő panelnél érhetjük tetten. Belül valamelyest engedtek a korszellemnek, így a sofőr előtt virtuális műszeregység kapott helyet, középre pedig került egy méretes infotainment-képernyő, bár a szokásoshoz képest mélyebbre rejtették.

Mivel azonban ez egy Ferrari, úgyis mindenkit az érdekel, milyen motor dolgozik benne. A név árulkodó, mivel szó szerint is azt jelenti, tizenkét henger, így hát nem nehéz megtippelni, hogy valóban egy szívó V12-est építettek be. Méghozzá annak az F140 kódúnak a legfrissebb változatát, amely már bő húsz éve is ott üvöltött az Enzóban, de evolúcióit találjuk a 812 Superfastban és a Purosanguéban is. A 6,5 literes, 65 fokos hengerszögű egység 9500-ig forog, és 830 lóerőt ad le, maximális nyomatéka 678 newtonméter. Nincs turbó, nincs elektromos rásegítés – ez egy sima, tisztességesen megcsinált szívómotor.
A V12-höz nyolcfokozatú, duplakuplungos automata váltót párosítottak, amely az ígéretek szerint harminc százalékkal gyorsabban kapcsolgat, mint a 812-ben. A nulla-százat a gyári adat szerint 2,9 másodperc alatt tudja, a kétszázat pedig 7,9 alatt éri el, de lesz ám nyitható tetejű Spider, az sem sokkal lassúbb. Megkapta az autó a keresztbe csúszást szabályozott keretek közé szorító Side Slip Control aktuális verzióját, a 8-ast, és összkerékkormányzással is felszerelték. A 21 colos felniken elöl 275/35-ös, hátul 315/35-ös gumik feszülnek, választani lehet a Michelin Pilot Sport S 5 és a Goodyear Eagle F1 közül.

Az árak nyilván Ferrarihoz méltóak, vagyis a kupé 154 millió forintnyi euróért, a Spider 170 millió forintnak megfelelő összegért vehető meg – már ha egyáltalán még nem kötötték le a gyártási kapacitást jó előre.
Nézd meg a galériában alaposabban is!

Promóció
A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!
A rajongók kiakadtak! Alexander Skarsgård nem akárhogy értelmezte újra a sportosan elegáns fogalmát
Alexander Skarsgård pont olyan, mint bárki más, szereti a kényelmes darabokat és alkalomtól függetlenül szereti bárhova felvenni őket.
A V8-as Suzuki, amit a Mazda MX–5 riválisának szántak
Nem a leggyorsabb, nem a legerősebb – mégis kultautó lett az MX–5. A Suzuki C2 viszont soha nem ment gyártásba.
Rövidesen visszatér Perzsia hercege
Remake készül a Prince of Persia: The Sands of Time videójátékból, nem is kell rá sokat várni.
Sean Penn megmondta, mit gondol a fiatal színészekről
Szerinte Jennifer Lawrence az utolsó mozisztár, de a többiekről is határozott véleménye van.
Ilyen típusú férfiakkal nem szívesen randiznak a nők
Ha nem veszed elég komolyan a mentális egészségedet, az bizony kizáró ok lehet egyeseknél.
Minden fiú álma: az űrhajózás
Kapu Tibor a második magyar űrhajósként készül a kilövésre, mi pedig a friss InStyle MEN-ben azt próbáltuk megfejteni, miért álmodoznak a világűrről fiúk milliói világszerte.