Nem hibrid, nem turbós: régi vágású sportkocsi az új Ferrari
A 12Cilindri neve nem hazudik: ez egy olyan tizenkét hengeres, szívómotoros sportautó, amiért igazán lehet imádni a márkát.
A világ egészen egyértelműen halad az elektromos átállás felé, ezt jól mutatja, hogy a tradicionális sportkocsigyártók is elkezdtek tisztán villanyos, vagy legalább hibrid modelleket készíteni. Ebben a közegben igazán üdvözlendő, amikor valaki mégis úgy dönt, magasról tesz a divatra, és előrukkol egy igazi, régi vágású sportautóval. Ezt tette most a Ferrari is a vadonatúj 12Cilindrivel.
Ami a külsőt illeti, egy rendes, klasszikus arányú sportkupéval van dolgunk, amely ráadásul bizonyos részletekben egy legendás őstől, a 365 GTB/4 Daytonától merített inspirációt: ezt a rokonságot leginkább a fényszóróknál és az azokat összekötő panelnél érhetjük tetten. Belül valamelyest engedtek a korszellemnek, így a sofőr előtt virtuális műszeregység kapott helyet, középre pedig került egy méretes infotainment-képernyő, bár a szokásoshoz képest mélyebbre rejtették.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Mivel azonban ez egy Ferrari, úgyis mindenkit az érdekel, milyen motor dolgozik benne. A név árulkodó, mivel szó szerint is azt jelenti, tizenkét henger, így hát nem nehéz megtippelni, hogy valóban egy szívó V12-est építettek be. Méghozzá annak az F140 kódúnak a legfrissebb változatát, amely már bő húsz éve is ott üvöltött az Enzóban, de evolúcióit találjuk a 812 Superfastban és a Purosanguéban is. A 6,5 literes, 65 fokos hengerszögű egység 9500-ig forog, és 830 lóerőt ad le, maximális nyomatéka 678 newtonméter. Nincs turbó, nincs elektromos rásegítés – ez egy sima, tisztességesen megcsinált szívómotor.
A V12-höz nyolcfokozatú, duplakuplungos automata váltót párosítottak, amely az ígéretek szerint harminc százalékkal gyorsabban kapcsolgat, mint a 812-ben. A nulla-százat a gyári adat szerint 2,9 másodperc alatt tudja, a kétszázat pedig 7,9 alatt éri el, de lesz ám nyitható tetejű Spider, az sem sokkal lassúbb. Megkapta az autó a keresztbe csúszást szabályozott keretek közé szorító Side Slip Control aktuális verzióját, a 8-ast, és összkerékkormányzással is felszerelték. A 21 colos felniken elöl 275/35-ös, hátul 315/35-ös gumik feszülnek, választani lehet a Michelin Pilot Sport S 5 és a Goodyear Eagle F1 közül.
Az árak nyilván Ferrarihoz méltóak, vagyis a kupé 154 millió forintnyi euróért, a Spider 170 millió forintnak megfelelő összegért vehető meg – már ha egyáltalán még nem kötötték le a gyártási kapacitást jó előre.
Nézd meg a galériában alaposabban is!
Bruce Willis diagnózisa óta először mutatkozott nyilvánosan
Egyenruhásoknak köszönte meg az erőfeszítéseket, amelyeket a Los Angeles-i tűzvész elleni védekezésben tesznek.
De Niróval néz szembe De Niro ebben az új gengszterfilmben
A The Alto Knightsban nagyon érdekes koncepció mellett tér vissza a műfajhoz a színészlegenda.
A Playstation már a következő lépésedet is tudja
A mesterséges intelligencia már azelőtt kitalálja, mit akarsz csinálni egy videójátékban, hogy a kontroller gombját érintenéd.
Plüss szívecskék Valentin-napra? Adj inkább élményt helyette
Közeleg a Valentin-nap, és újra itt van az ideje a szokásos kérdésnek: mit adj a kedvesednek? Egy újabb plüss szívecskét, esetleg csokoládét? Túl kiszámítható! Mi lenne, ha idén valami igazán különleges ajándékkal lepnéd meg a partneredet? A válasz: tantra masszázs! És hogy miért érdemes ezt választanod? Tarts velem, és fedezd fel, hogyan válhat egy ilyen masszázs a legemlékezetesebb Valentin-napi élménnyé!
Farmer helyett! Nicholas Hoult nadrágja 2025-ben erősen kihagyhatatlan lesz majd
Nicholas Hoult összeállítása annyira jól sikerült, hogy bebizonyította, messze nem kell annyira tartani ezektől a daraboktól.
10 remake, ami jobban sikerült, mint az eredeti film
Közkeletű vélekedés, miszerint egy remake film sosem érhet fel az alapjául szolgáló műhöz, és valljuk be, a legtöbb esetben ez az állítás megállja a helyét, de most elhoztuk az ellenpéldákat.