Ennél többet még nem fizettek Ferrariért árverésen

Az 1962-es Ferrari 250 GTO ára végül ugyan elmaradt a becslésektől, de panaszra azért így sem lehet ok.
A Ferrari nagyon rövid ideig gyártotta a 250 GTO-t, igen kevés, csupán harminchat készült belőle, így nem meglepő, ha az árveréseken rendre hatalmas összegekért cserél gazdát. Most egy különleges példány még ezen a szinten is megdöbbentően sok pénzért, 51,7 millió dollárért, átszámítva durván 18 milliárd forintért kelt el. Ezzel minden idők legdrágább Ferrarija lett az aukciós értékesítéseket tekintve, egy a második legdrágább autó egy Mercedes-Benz 300 SLR Coupé mögött. Igaz, a szakadék jelentős, a fenséges Mercedesért 52 milliárd forintnyi vagyont szurkoltak le.
De vissza a cikk főszereplőjéhez, a 250 GTO-hoz. Az 1962-es gyártású sportautó a 3765-ös alvázszámot viseli, és ez az egyetlen példánya a típusnak, amelyet közvetlenül a Scuderia Ferrari indított versenyeken. Kategóriagyőztes és abszolút második volt a nürburgringi ezer kilométeresen 1962 májusában, majd Lorenzo Bandinivel és Mike Parkesszal a Le Mans-i huszonnégy óráson indult, de nem ért célba. Az 1965-ös szicíliai hegyifelfutó-bajnokságon másodikként zárt.

Egyedüli gyári 250 GTO-ként eredetileg négyliteres V12-est kapott, majd azt egy négy Weber 42 DCN-nel etetett háromliteresre cserélték, harmadszorra a 250 P prototípus 670/62E kódú háromliteres tizenkét hengeresét építették be. Amikor a Ferrari úgy döntött, eladja a kocsit, a 250 GTO-k szériaállapotának megfelelő V12-est lógattak bele. Amúgy először egy szicíliai sebész, Ferdinando Latteri vásárolta meg, de tőle még visszakerült a gyáriakhoz. Aztán a kaliforniai Mario Tosi csapott le rá, de ő már sárgára fényezve kérte és kapta meg.

Tosi hamarosan továbbadta a St. Louis-i Jack Reuternek, aki márkatalálkozókon büszkélkedett szerzeményével, kiállításokra vitte és díjakat is bezsebelt vele. Tőle Fred Leydorf, a Ferrari Club of America elnöke könyörögte ki a GTO-t, aki szintén nagy örömmel mutogatta mindenféle rendezvényen, majd 1985-ben egy újabb megszállott gyűjtőnek adta tovább. A következő 38 évet immár nála töltötte az olasz sportautó, a Fort Lauderdale-i specialistánál, a Shelton Ferrarinál teljes felújításon esett át, hogy aztán a Concours d’Elegance-nak és a Vintage Grand Prix-nek is igazi központi ékessége legyen.

Közel négy évtized után most először adódott lehetőség, hogy egy új tulajdonos megkaparinthassa, az autó ritkaságát és izgalmas történetét figyelembe véve az RM Sotheby’s szakemberei eredetileg 60 millió dolláros bevételt reméltek érte. Végül ettől ugyan elmaradt, de a bevezetőben említett 51,7 milliós vételár miatt sem kell szégyenkezniük.
Több képet is találsz az RM Sotheby's oldalán, érdemes végiglapozni.
Az osztatlan siker elmaradt! Timothée Chalamet cipőválasztásán kiakadtak a rajongók
Szerinted is túltolta kicsit a divatozást?
Autógyűjtők Szent Grálja ez a gyönyörű sárga Ruf CTR
Már maga a Ruf CTR is egészen ritka és különleges sportautó, ebben a színben viszont még kevesebb készült.
Belekortyolhat a sörbe a gyerek, vagy ettől lesz alkoholista?
Egy kicsi kortyocska teljesen ártatlannak tűnhet, mégis úgy fest, ez nyitja meg a kaput az alkoholproblémák előtt.
Ellopott Buddha-szobor kerülhet végre vissza Nepálba
A 12. századi alkotást 1997 óta láthatta a közönség egy chicagói múzeumban, de alapos kutatómunka bizonyította be, hogy valaha ellopták.
Folytatást kap Tim Burton Batman-története – egy csavarral
A zseniális rendező 1989-es produkciójával megreformálta a szuperhősfilmek műfaját, ez a stílus most nem a vásznon élhetne tovább.
Hangulatos és stílusos: 3 pulóver, ami 2025 tavaszán biztosan ott lesz a felkapott darabok között
Tavasszal még jól jön azért egy pulóver, ötleteink között pedig lehet, hogy te is találsz neked tetsző darabot.