Egészen különleges történetű Ferrari került elő Tasmaniában

Ferrari 400i prototípus
Forrás: Darren Capp / RM Sotheby's

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Egy eredeti gyári prototípusról van szó, amelyet a 400-as sorozat fejlesztése során használtak. Állítólag Niki Lauda is hajtotta.

A Ferrari 400 sorozat közel sem a legkedveltebb vagy legelismertebb az olasz márka történetében, de elvitathatatlanul fontos része annak. Egyfelől ez volt a leghosszabb ideig gyártott széria, másfelől pedig a 400 Automatic volt az első automata váltós Ferrari. Közvetlen elődje a 365 GT4 2+2 – ennek utódjaként mutatták be az 1976-os Párizsi Autószalonon.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Ferrari 400i prototípus hátulról
forrás: Darren Capp / RM Sotheby's
Ekkoriban váltott szögletesebb formákra a Ferrari

Most az Ausztráliához tartozó Tasmaniában került elő egy elképesztően különleges példány: Eredetileg 365 GT4 2+2-ként született ez a példány, azonban a sors úgy hozta, hogy nem egy kedves, márkahű vevő féltve őrzött gyűjteményének részeként végezte, hanem tesztelésre szolgáló prototípus lett belőle. Először is a saját 4,4 literes tizenkét hengerese helyett kapott egy 4,8-as Colombo V12-est, amit kezdetben hat darab Weber karburátor etetett. Később azonban Bosch K-Jetronic hengerenkénti befecskendezéssel látták el: ez aztán a 400i modellek sajátja lett, miután – egyebek mellett ebben a tesztautóban – elvégezték a szükséges finomításokat a rendszeren.

V12-es motor
forrás: Darren Capp / RM Sotheby's
A Webereket K-Jetronic váltotta

Állítólag a hetvenes-nyolcvanas évek Formula–1-es zsenije, a Ferrarival két világbajnoki címet nyerő (majd a harmadikat már a McLarennel bezsebelő) Niki Lauda is vezette. Ha ez valóban így történt, az nem is lenne túl meglepő, hiszen tapasztalataival, meglátásaival sokat segíthetett a fejlesztési folyamatban, a mérnökök építhettek a visszajelzéseire.

Ferrari beltér
forrás: Darren Capp / RM Sotheby's
Ezek a Ferrari-belsők csodásak

Egyébként az autót 1975-ben építették, de tesztjárműként sokáig nem helyezték forgalomba. Ez csak 1980-ban történt meg, abban az évben el is adták magánkézbe. Olaszországból 2002-ben került ki, de addigra már több kézen átment, úgy tizenöt éve pedig nemigen lehetett róla hallani. Mostani tulajdonosa 2020-ban jutott hozzá, és igyekezett akkori, fellelt állapotában megőrizni. Az RM Sotheby’s aukciósház a január végi Paris 2024 árverésen kínálja eladásra, akár 30 millió forintnyi eurót is hozhat a konyhára.

Nézd meg jobban a galériában!

Galéria / 11 kép

Ferrari 400i Prototipo

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Stílus

Extravagáns csoda a Richard Mille új Ferrari-órája

Az RM 43–01 Tourbillon Split-Seconds Chronograph Ferrari a két márka együttműködésének legújabb gyümölcse.

Kép
Jármű

Már most odaadhatjuk a McLarennek az F1-es világbajnoki címet?

George Russell szerint igen, de Andrea Stella szavai sem biztatóak a többi csapatra nézve.

Kép
Szórakozás

Ezekre a Marvel-filmekre számíthatunk a jövőben

A premierek halasztgatása sok kérdőjelet szült, de ezek a darabok előbb-utóbb biztosan csatlakoznak a kánonhoz.

Kép
Jármű

Hoppá: fiatalodik a Ferrari vásárlóközönsége

Szépen növekszik a negyven év alatti vásárlók aránya, aminek az olaszok nagyon örülnek. Persze azért még mindig nem könnyű Ferrarihoz jutni.

Kép
Otthon

Karcolások javítása a parketta felületén házilag

Még a jól lerakott, minőségi faparkettán is karcolások, rések vagy felpúposodott részek jelenhetnek meg idővel. Ezeknek a hibáknak a kijavítása nem csupán esztétikai szempontból fontos, hanem az ingatlanunk értékét is növelheti.

Kép
Szórakozás

Minden idők 10 legjobb akciófilmje a közönség szerint

Egészen hihetetlen, de Sylvester Stallone és Nicolas Cage egyetlen filmje sem fért fel a listára.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!