Egészen különleges történetű Ferrari került elő Tasmaniában

Egy eredeti gyári prototípusról van szó, amelyet a 400-as sorozat fejlesztése során használtak. Állítólag Niki Lauda is hajtotta.
A Ferrari 400 sorozat közel sem a legkedveltebb vagy legelismertebb az olasz márka történetében, de elvitathatatlanul fontos része annak. Egyfelől ez volt a leghosszabb ideig gyártott széria, másfelől pedig a 400 Automatic volt az első automata váltós Ferrari. Közvetlen elődje a 365 GT4 2+2 – ennek utódjaként mutatták be az 1976-os Párizsi Autószalonon.

Most az Ausztráliához tartozó Tasmaniában került elő egy elképesztően különleges példány: Eredetileg 365 GT4 2+2-ként született ez a példány, azonban a sors úgy hozta, hogy nem egy kedves, márkahű vevő féltve őrzött gyűjteményének részeként végezte, hanem tesztelésre szolgáló prototípus lett belőle. Először is a saját 4,4 literes tizenkét hengerese helyett kapott egy 4,8-as Colombo V12-est, amit kezdetben hat darab Weber karburátor etetett. Később azonban Bosch K-Jetronic hengerenkénti befecskendezéssel látták el: ez aztán a 400i modellek sajátja lett, miután – egyebek mellett ebben a tesztautóban – elvégezték a szükséges finomításokat a rendszeren.

Állítólag a hetvenes-nyolcvanas évek Formula–1-es zsenije, a Ferrarival két világbajnoki címet nyerő (majd a harmadikat már a McLarennel bezsebelő) Niki Lauda is vezette. Ha ez valóban így történt, az nem is lenne túl meglepő, hiszen tapasztalataival, meglátásaival sokat segíthetett a fejlesztési folyamatban, a mérnökök építhettek a visszajelzéseire.

Egyébként az autót 1975-ben építették, de tesztjárműként sokáig nem helyezték forgalomba. Ez csak 1980-ban történt meg, abban az évben el is adták magánkézbe. Olaszországból 2002-ben került ki, de addigra már több kézen átment, úgy tizenöt éve pedig nemigen lehetett róla hallani. Mostani tulajdonosa 2020-ban jutott hozzá, és igyekezett akkori, fellelt állapotában megőrizni. Az RM Sotheby’s aukciósház a január végi Paris 2024 árverésen kínálja eladásra, akár 30 millió forintnyi eurót is hozhat a konyhára.
Nézd meg jobban a galériában!
Extravagáns csoda a Richard Mille új Ferrari-órája
Az RM 43–01 Tourbillon Split-Seconds Chronograph Ferrari a két márka együttműködésének legújabb gyümölcse.
Már most odaadhatjuk a McLarennek az F1-es világbajnoki címet?
George Russell szerint igen, de Andrea Stella szavai sem biztatóak a többi csapatra nézve.
Ezekre a Marvel-filmekre számíthatunk a jövőben
A premierek halasztgatása sok kérdőjelet szült, de ezek a darabok előbb-utóbb biztosan csatlakoznak a kánonhoz.
Hoppá: fiatalodik a Ferrari vásárlóközönsége
Szépen növekszik a negyven év alatti vásárlók aránya, aminek az olaszok nagyon örülnek. Persze azért még mindig nem könnyű Ferrarihoz jutni.
Karcolások javítása a parketta felületén házilag
Még a jól lerakott, minőségi faparkettán is karcolások, rések vagy felpúposodott részek jelenhetnek meg idővel. Ezeknek a hibáknak a kijavítása nem csupán esztétikai szempontból fontos, hanem az ingatlanunk értékét is növelheti.
Minden idők 10 legjobb akciófilmje a közönség szerint
Egészen hihetetlen, de Sylvester Stallone és Nicolas Cage egyetlen filmje sem fért fel a listára.