Jármű
A Ferrari Testarossa visszatért – de lehet neki örülni?


A nyolcvanas-kilencvenes évek ikonja igen komoly popkulturális jelentőséggel bír ma is, kézenfekvő volt, hogy újra előveszik a nevet.
Az 1984-es Párizsi Autószalonon mutatta be a Ferrari a Testarossát, amely a korra jellemző formavilágával, kezdetben 390 lóerős, 4,9 literes V12-esével gyorsan népszerűvé vált. Olyan hírességek is birtokoltak egyet-egyet, mint Jean Todt, Alain Delon vagy Elton John. Később némileg átdolgozva és persze izmosabb formában megjelent az 512 TR és az F512 M. A sportkocsi popkulturális jelentősége sem elhanyagolható, feltűnt például a Miami Vice tévésorozatban vagy a Sega-féle Out Run videójátékban.
Nemrég aztán arról szóltak a hírek, hogy most, bő negyven évvel később a Ferrari újra megszerezte a Testarossa név használati jogait – sokan már akkor sejtették, hogy nem véletlenül. Most végre be is mutatták az új 849 Testarossát, amely a maranellóiak palettáján az SF90-et váltja le.
Noha a forma tökéletesen illeszkedik az aktuális Ferrarik sorába, azért nem nehéz belelátni az eredeti Testarossa dizájnjának modern újraértelmezését. Nyilván a klasszikus „sajtreszelő” oldalsó kialakítást ne keressük, de összességében vagány a megjelenés. A régi vágású autóbolondoknak biztosan imponál a belső tér is, hiszen nyoma sincs a mostanság oly természetes óriási központi kijelzőnek – bár a kormány mögött a műszeregység azért digitális.
Persze műszakilag is vajmi kevés köze van az új Testarossának az ikonikus elődhöz. Hiába keresnénk szívó V12-est a lemezek mögött, ugyanis a 849 nagyon más iskolát képvisel: négyliteres, duplaturbós V8-asát három villanymotor egészíti ki, kettő elöl, egy pedig hátul. Ebből 1050 lóerős rendszerteljesítmény jön össze. Az autó 2,3 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, 6,35 alatt már a kétszázat is eléri, a végsebessége 330 km/h fölötti. Akinek pedig nemcsak az egyenes vonalú mozgás a lényeges, annak elmondjuk, hogy a fioranói tesztpályán 1:17.500-at mentek vele – amióta ezt az adatot rögzítik, ez a harmadik legjobb az utcai gépeket tekintve, csak a jelenlegi csúcs-Ferrari, az F80 és az SF90 XX előzi meg. A régi Testarossa 1:36.00-t tudott. Ja, amúgy plug-in hibridként akár tisztán elektromosan is elmegy 25 kilométert a 849-es, de ilyenkor, eDrive módban csupán 163 lóerő áll rendelkezésre.
Az árak egyelőre nem ismertek, bár előrendeléseket már felvesznek, és az első példányokat jövőre szállítják le a vevőknek. Kupé és nyitható tetős Spider változat egyaránt készül.
Nézd meg a Ferrari újjászületett legendáját a galériában!

Jármű
A nyers pickup vadiúj köntösben: Ford Ranger PHEV

Promóció
A Depeche Mode dobosa is színpadra lép a 101 Hang Special Tribute koncerten

Promóció
Edifier R1280DB: amikor a hang is stílust ölt
Ha Jacob Elordit kérdezed, idén ősszel a mokaszin a legmenőbb cipő
Jacob Elordi egyik kedvenc cipője ráadásul könnyen téliesíthető is.
Végre egy Ferrari-átépítés, amitől nem borzongunk
Az olasz sportkocsigyártó autóihoz nehéz úgy nyúlni, hogy ne legyen a vége szentségtörés, de ezt a GTC4 Lussót azért meghajtanánk.
Elkényezteti a gamereket jövőre a Valve
A 2022-ben piacra dobott Steam Deck után most három izgalmas, új eszközzel indítanak egész pályás letámadást.
Még idén összecsaphat Anthony Joshuával Jake Paul
Mike Tyson után egy újabb nagy skalpot gyűjtene be a youtuberből lett bunyós, de ez azért nehezebb meccsnek ígérkezik.
Resident Evil: új mobiljáték érkezik néhány napon belül
A Resident Evil: Survival Unit a legendás horror franchise legújabb mobiljátéka, és most hivatalosan is bejelentették a megjelenési dátumát.
Lottón lehet sírhelyet nyerni Jim Morrison és Oscar Wilde mellé
Párizsban morbid, de izgalmas nyereményjátékot hirdettek. Pénz helyett végső nyughelyet lehet nyerni.







