Promóció
Lehullt a lepel: ismerd meg az F80-at, az új csúcs-Ferrarit!


Mindig nagy érdeklődés övezi a Ferrari friss szupersportautóinak bemutatását, erre most tizenegy évet vártunk.
Talán nincs másik olyan autó a világon, aminek premierjét annyian várnák, annyian figyelnék, mint az éppen aktuális csúcs-Ferrariét. Nem is csoda, hiszen nagyjából csak évtizedenként egyszer történik ilyesmi, bár jó kérdés, melyik modellt tekintjük az olasz márka első szupersportautójának. Egyesek a 288 GTO-t emlegetik így, amely 1984-ben született, de annak utódjára, az F40-re még nem kellett annyit várni: azt 1987-ben leplezték le. 1995-ben követte az F50, 2002-ben az Enzo, 2013-ban pedig a LaFerrari. Ha nem is olyan ritkán jönnek, mint a Halley-üstökös, azért van köztük kihagyás bőven.
Márpedig a LaFerrari bemutatója óta eltelt tizenegy év, de hat esztendő már azóta is lepergett, hogy befejezték a gyártását. Így persze a rajongók tűkön ültek, és mindenki tudta, valamikor érkeznie kell a következőnek. Most végre itt is van, és úgy hívják, hogy F80!

A LaFerrarihoz hasonlóan hibridről van szó, ám az ott használt 6,3-as V12-estől könnyes búcsút kell vennünk, az F80 szíve egy háromliteres, 120 fokos hengerszögű biturbó V6-os, de mielőtt elhúznánk a szánkat, tegyük hozzá, a 499P Le Mans-i versenygép motorjának a közeli rokona önmagában 900 lóval. Ehhez három villanymotor csatlakozik: kettőt az első tengelyre helyeztek el, amelyek egyenként 143 lóerőt tesznek hozzá, míg a hátsó tengelyre szerelt egység további 82-vel száll be a buliba. A rendszerteljesítmény 1200 lóerő körül alakul, a váltó nyolcfokozatú duplakuplungos.
Mindehhez 1525 kilogrammos száraz tömeg társul, azaz egy lóerőre mindössze 1,27 kiló jut. Nulláról százra fergeteges 2,15 másodperc alatt gyorsul, 5,75 alatt pedig a kétszázat is eléri. A gyáriak szerint egyébként a motor karaktere, teljesítményleadása egy nagy szívómotoréhoz hasonló, mellesleg tisztán elektromos üzemben nem tudunk furikázni az F80-nal, itt a villanymotorok nem erre valók. A futómű a Purosangue SUV-ban látotthoz hasonló, 48 voltos aktuátorok segítségével szabályozza a lengéscsillapítást, és tempós kanyargásnál is minimalizálja a súlypontáthelyezés negatív hatásait. Megállni 100 km/h-ról 28 méteren, 200 km/h-ról 98 méteren képes, ehhez előre 408 milliméteres tárcsákat pakoltak hatdugattyús nyergekkel, hátul négydugattyús nyergek préselik 390-es tárcsákhoz a betéteket. Egyébként a legmodernebb Brembo CCM-R Plus karbonfékeket használja az autó.

A kasznielemek alatt szénszálas vázat találunk – a Ferrarinál ez a csúcsmodell kiváltsága, szemben például a McLarennel, ahol minden sportkocsi arra épül. Az F80 esetében a karbonvázhoz alumínium első és hátsó segédváz csatlakozik. Az első sárvédők a klasszikus F40-et idézik. Az aerodinamikára is nagy hangsúlyt fektettek: 250 km/h-nál egytonnányi leszorítóerő termelődik. Hogy ezt kontextusba helyezzük, meg kell említeni, hogy a műfaj egyik nagymenője, a Porsche 911 GT3 esetében 285 km/h-nál van meg a 860 kilogramm. Őrült számok!
Ami a belteret illeti, a Ferrari nem kétszemélyesnek, hanem 1+-osnak nevezi az F80-at. Ha bekukkantunk, meg is értjük miért: nemcsak úgy ímmel-ámmal, hanem egészen radikálisan fordítottak mindent a vezető felé, mintha egy külön kis világot, de legalábbis bunkert teremtettek volna a sofőrnek, az utas abszolút mellékszereplő. A kormány – manapság talán kissé szokatlan módon – fizikai gombokat kapott.

Ahhoz képest, hogy az F80 most a Ferrari palettájának csúcsa, nem is olyan hallatlanul kevés készül belőle: 799 darab. A LaFerrariból annak idején mindössze 499 példányt készítettek. Az újdonságért 3,6 millió eurót, átszámolva bő 1,4 milliárd forintot kérnek. Az első példányokat 2025 vége felé vehetik át a büszke tulajdonosok. 2027-ben búcsúztathatják a típust, összekötve az olasz sportkocsigyár fennállásának nyolcvanadik évfordulójával.
Most pedig kattintsd végig a galériát, és gyönyörködj a Ferrari F80-ban:

Promóció
A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!
Szigorú szabályok a forgatáson – így dolgozik egy kaszkadőr
Miközben gyakran életét és testi épségét kockáztatja egy film sikeréért, fontos betartania néhány igen szigorú szabályt.
Műalkotás készül Lionel Messi kedvenc góljából
Az argentin zseninek van miből válogatni, de nagyon kíváncsiak vagyunk, melyikre esett a választása.
Giorgio Armani tervezte ezt a fenséges luxusjachtot
Az olasz divattervező-ikon két szuperjachtot álmodott meg az Italian Sea Group számára, az egyiket most bocsátották vízre.
Nemet mondani a pénzre? Ez Schwarzenegger tanácsa
Karrierje korai szakaszában egy elég komoly ajánlatot utasított vissza, mert más volt az elképzelése a jövőjéről.
Nem csak stílusos - interjú Németh Bálinttal, az InStyle Men első nagykövetével
Az InStyle Men of the Year 2025 gálán mutatkozott be a közönségnek Németh Bálint, a magazin első nagykövete. A friss magazinban vele is olvashattok egy interjút.
A rajongók kiakadtak! Alexander Skarsgård nem akárhogy értelmezte újra a sportosan elegáns fogalmát
Alexander Skarsgård pont olyan, mint bárki más, szereti a kényelmes darabokat és alkalomtól függetlenül szereti bárhova felvenni őket.