Hoppá: fiatalodik a Ferrari vásárlóközönsége

Ferrari embléma egy autón
Forrás: Pascal Frei / Unsplash

Promóció

Prága – légi utazás Csehország szívébe

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Szépen növekszik a negyven év alatti vásárlók aránya, aminek az olaszok nagyon örülnek. Persze azért még mindig nem könnyű Ferrarihoz jutni.

A Ferrari ügyfélkörének hagyományosan nem a fiatalabb generációk adják a gerincét. Ez nem véletlen, hiszen egyfelől kell hozzá egy decens anyagi háttér, ami azért a legtöbbeknél nem huszonéves korban alakul ki, másfelől pedig nem lehet bármelyik modelljüket csak úgy, az utcáról beesve megvásárolni még akkor sem, ha valaki gazdag. Kell az elköteleződés, kell, hogy jó kapcsolat épüljön ki a márka és a vevő között – márpedig ez szintén évekbe telhet.

Most azonban Benedetto Vigna vezérigazgató arról beszélt, nagy örömükre egy új vásárlói profil alakul és erősödik a Ferrarinál, nevezetesen egyre magasabb a negyven év alatti ügyfelek aránya. Ma már az újdonsült Ferrari-tulajok negyven százaléka kerül ki ebből a korcsoportból, míg másfél éve még mindössze harminc százalék volt ez az arány.

A márkánál természetesen várólisták vannak, a választott típustól, a gyártási kapacitások elosztásától és az adott vásárló személyétől függően hónapokig, akár évekig is eltarthat, míg valaki végre átveheti a vágyott autóját. A Ferrari nem is akar ezen változtatni, hiszen ez is csak hozzájárul az exkluzivitáshoz – de a vevők sem bánják, hogy így van. Igaz, Vigna szerint volt már olyan 78 éves ügyfelük, aki korával érvelt, miszerint nem biztos, hogy ki tud várni még két évet. Neki azt felelte: „Legyen ez a motivációja.” Egy 37 éves pedig arra utalgatott, hogy a negyedik iksz előtt meg akarja szerezni a sportkocsit. „Ne aggódj, ha 39 leszel, megkapod” – hangzott a felelet.

A korfát felboríthatja kissé az olasz gyártó első tisztán elektromos modellje, amit idén őszre vár a szaksajtó, és amelyről úgy hírlik, akár a Purosangue SUV villanyos változata is lehet. A várakozások szerint erre is inkább a fiatalabbak haraphatnak rá, akik nyitottabbak az elektromobilitás felé, miközben a leghűségesebb vásárlók inkább a belső égésű motorok mellett kötelezik el magukat. Enzo Ferrari régi mottója viszont nem merül feledésbe: „A Ferrari mindig eggyel kevesebb autót szállít, mint amennyit a piac igényel.”

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Promóció

Prága – légi utazás Csehország szívébe

Kép
Stílus

Vagány strapaórát mutatott a svájcibicskás Victorinox

A Victorinox nevét leginkább a svájcibicskák miatt ismerjük, de annál jóval szélesebb a palettájuk.

Kép
Jármű

A sarkkörön hegyezik a legújabb csúcs-McLarent

Noha a McLaren W1 hivatalos bemutatóját már korábban megtartották, azért a tökéletesítés még mindig tart.

Kép
Szórakozás

Mit köszönhetünk a tanároknak? – TRÚMEN S02E06

A TRÚMEN legfrissebb adásában egy nagyon fontos téma kerül elő: az oktatás.

Kép
Tech

Az ország, ahol az AI írja a törvényeket

Az Egyesült Arab Emírségekben húztak egy merészet, és azt mondták: rábízzák a törvények megírását a mesterséges intelligenciára.

Kép
Otthon

Miért jó hőszigetelő anyag a kalcium-szilikát?

A kalcium-szilikátot gyakran használják szigetelésre kiváló hőállósága és nagy hőtűrése miatt, de penészgátló hatásáról is ismert. Ezeknek a tulajdonságainak köszönhetően nem csupán lakóépületek szigetelésére alkalmas, hanem akár erőműveknél, olajfinomítóknál, vegyi üzemekben vagy más olyan környezetben is használják, ahol szélsőségesen magas hőmérséklettel kell számolni.

Kép
Életmód

Ennyit kellene hetente szexelned, hogy ne legyél depressziós

Bizony, van összefüggés az együttlétek és a lelki egészség között, a tudomány pedig pontos számot is tud mondani.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!