A Ferrari már több hibridet adott el, mint sima benzinest

Ferrari 296 GTB
Forrás: Ferrari

Jármű

Bringával ingázni nemcsak gazdaságos, menő is

Stílus

Rég nem volt ilyen sima az arcom - Teszt: Braun Series 9 Pro+ 9565cc elektromos borotva

Promóció

Így lépi át az elektromos autózás korlátait a Porsche Taycan

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Tökéletes parfümöt keresel a forró nyári napokra? Nézd meg összeállításunkat, hogy megtaláld kedvenc nyári illatodat!

Promóció

Kívül-belül élénk

Facebook
Twitter
Pinterest

Ugyan még csak egy hajszállal, de átvették a vezetést az elektrifikált modellek a harmadik negyedévben.

Amikor az Európai Unióban megszavazták, hogy 2035 után nem lehet belső égésű motorral szerelt új autót forgalomba helyezni, noha a szintetikus üzemanyagok (e-fuel) még jelenthet kiskaput. Annyi biztos, hogy az évente kevesebb mint tízezer személyautót gyártó cégek a 2030-as köztes cél (a szén-dioxid-kibocsátás 55 százalékos csökkentése) alól felmentést, a 2036-os céldátum kapcsán pedig egyéves halasztást kaptak. Ezt az enyhítést Ferrari-kiegészítésként emlegetik.

Bár a tervek szerint 2025-re elkészül az első elektromos Ferrari, az olasz gyártónál úgy készülnek, hogy még a 2035-ös átállás után is kínálnak majd belső égésű motoros modelleket az e-fuel lehetőségeit kihasználva. Ez zene a hardcore autórajongók füleinek, hiszen egy rendes Ferrari azért mégiscsak 8-10-12 hengeres V-motorral üvölt, de a legfrissebb adatok azt mutatják, a vevők nem zárkóznak el az elektrifikációtól.

Az idei harmadik negyedév, azaz a július és szeptember közötti időszak számai szerint ugyanis először fordult elő, hogy hibridhajtású Ferrariból több fogyott, mint sima benzinesből. Jelenleg két ilyen típus szerepel a kínálatukban, a V6-os plug-in hibrid 296, illetve a V8-asra épülő SF90, mindkettőből elérhető kupé és nyitható tetős Spider. A mérleg nyelve egyelőre éppen csak átbillent, a hibridek részaránya az összes eladáson belül 51 százalék, de a növekedés egyértelmű: az előző negyedévben még csak 43 százalékát tették ki az összértékesítésnek, tavaly ilyenkor pedig 19 százaléknyit.

A márkánál egyébként nemcsak a már említett, 2025-re érkező tisztán villanyhajtású modell szerepel a tervek között. Az évtized végére teljes palettájuk mintegy negyven százaléka lehet elektromos. Úgy látják, e téren a vevőkörük igen megosztott. Van, aki szívesen venne villanyost, akad, akinek szinte mindegy a hajtásmód, míg mások kizárólag benzinmotorosokért lennének hajlandóak fizetni.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Jármű

Bringával ingázni nemcsak gazdaságos, menő is

Stílus

Rég nem volt ilyen sima az arcom - Teszt: Braun Series 9 Pro+ 9565cc elektromos borotva

Promóció

Így lépi át az elektromos autózás korlátait a Porsche Taycan

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Tökéletes parfümöt keresel a forró nyári napokra? Nézd meg összeállításunkat, hogy megtaláld kedvenc nyári illatodat!

Promóció

Kívül-belül élénk

Kép
Szórakozás

Varga Barnabást megműtik, szerdán hagyhatja el a kórházat

Friss hírek érkeztek a skótok ellen súlyosan megsérülő csatár állapotáról.

Kép
Stílus

Rég nem volt ilyen sima az arcom - Teszt: Braun Series 9 Pro+ 9565cc elektromos borotva

A borotválkozás nagyon kényes kérdés: a nem megfelelő eszközökkel könnyen megvághatjuk magunkat, de a bőrirritáció is csak egy hajszállal kevésbé kellemetlen.

Kép
Jármű

Bringával ingázni nemcsak gazdaságos, menő is

Egy jól kiválasztott elektromos kerékpár segít leküzdeni a nehezebb akadályokat is, miközben sokkal gazdaságosabb, mint az autó.

Kép
Jármű

Szívfacsaró: új gazdát keres Paul Walker projektautója

A tragikus balesetben elhunyt színész barátjával közösen vette a Camarót, de soha nem tudták befejezni.

Kép
Stílus

Menő Omega Seamastert kapott a rúdugrás királya

A svéd Armand Duplantis a szám legnagyobb esélyese a párizsi olimpián is, kijár neki egy svájci luxusóra.

Kép
Tech

Mesterséges intelligencia tanítja randizni a kínai fiatalokat

A szerelmi tanácsadóknak ráadásul fizetnek is. Így vajon felpörög a házasságkötések száma?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!