Promóció
A Ferrari elhatárolódik az önvezetéstől

Ki fizetne azért, hogy egy számítógép vezesse a Ferrariját?
Sokan úgy tartják, hogy az autózás következő, teljesen új korszakot nyitó technológiai újítása az önvezetés lesz - magam is így tartom, de hogy ez mikor jön el, vagy hogy egyáltalán el fog-e jönni, az már bonyolultabb kérdés. Vagy akár az is, hogy itt van-e már - a híresztelésekkel szemben egyébként nincs még kész az teljes önvezetés, ígéretes részsikerek vannak, de sem technológiai, sem a jogi oldalról még nem tekinthető késznek. Attól még ez most a legforróbb téma, és nem véletlen, hogy a Tesla, ahol először értek el áttörést ezen a területen, milyen rövid idő alatt mekkora versenyelőnyre tett szert.
Mindeközben egy másik szegmensben egészen más a hozzáállás az önvezetéshez, ugyanis Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója a Financial Times autóipari konferenciáján azt mondta, hogy
a Ferrarit nem érdekli az önvezetés.
Éppen az autók fedélzeti szoftvereiről beszélt, amikor kifejtette, hogy vannak azok a programok, amik a teljesítményt szabályozzák, mások a kényelemmel kapcsolatos funkciókat, van az infotaintment rendszer és van az autonóm vezetés szoftvere, de ez utóbbi őket nem érdekli.
Vigna kijelentése egyébként nem meglepő, hiszen ezt már bő két éve mondja - azóta ül a Ferrari vezérigazgatói székében -, szerinte egyetlen ügyfél sem fog pénzt adni azért, hogy egy számítógép vezesse helyette a Ferrariját. Ugyanis szemben a Teslával vagy a Mercedesszel, a Ferrari fő üzenete a vezetés élménye.
Ez természetesen nem azt jelenti, hogy nem lesz soha önvezető funkció a Ferrarikban - elvégre azt is mondták, hogy a Ferrari soha nem fog SUV-t építeni...
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.