SP–8: egy Ferrari, ami nemcsak az ára miatt elérhetetlen

Ferrari SP-8 elölről
Forrás: Ferrari

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az F8 Spider alapjaira épült az olaszok újdonsága, amelyből mindössze egyetlen készül, egy dúsgazdag tajvani ügyfél megrendelésére.

A Ferrari 2008-ban alapította meg a Special Projects részleget, amely kimondottan egyedi megrendelések teljesítésével foglalkozik. Mások mellett olyan hírességeknek is készítettek autót, mint Eric Clapton – az övét Ferrari SP12 EC-nek hívták, nem nehéz kitalálni, hogy a monogramját viseli. Persze nem kell ahhoz feltétlenül ennyire ismertnek lenni, hogy valaki megrendelhessen egy ilyen különlegességet, de egy dolog elengedhetetlen: a jelentős vagyon. Most például egy tehetős tajvani ügyfél vehette át az SP–8-at, amely az F8 Spider közeli rokona, mégis nagyon sok részletében különbözik attól.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Ferrari SP-8 oldalról
forrás: Ferrari
A felnik az F40-est idézik

Az elektromosan nyitható tetőtől megszabadultak, és helyette nem is kapott semmit az SP–8, vagyis tényleg kizárólag szép időben érdemes elővenni a garázsból. Az első fényszórók újak, az alumínium maszkot 3D-nyomtatással készítették, a hátsó lámpák a Ferrari Romáét idézik, de valójában egyediek. A szélvédőt és a kipufogóvégeket a 296 GTB-től kölcsönözték. A retró ihletésű felnik igen izgalmasak, nyomokban a legendás F40 kerekeire emlékeztetnek. Mindehhez kéttónusú, kék-ezüst fényezést párosítottak. A beltérben igazi csemege a márkánál szokatlan szövetkárpit, de ha a megrendelő ezt akarja, megkapja: az irizáló twillt tengerészkék alcantarával kombinálták.

Ferrari SP-8 hátulról
forrás: Ferrari
A Ferrari Roma lámpái, de új lencsékkel

Műszaki téren megmaradtak az F8 Spidernél bevált megoldásoknál. Ez azt jelenti, hogy a motor változatlanul egy 90 fokos hengerszögű V8-as, amelynek 720 lóereje és 770 Nm nyomatéka hétgangos, duplakuplungos váltón keresztül jut a hátsó kerekekhez. Tető nélkül nyilván elég jól hallhatjuk a varázslatos hangját, de arra azért figyeltek, hogy ebben a formában is komfortos és élhető legyen a kocsi, rengeteg szimulációt végeztek ennek érdekében.

Ferrari SP-8 beltér
forrás: Ferrari
A beltérben az alcantara uralkodik, de felhasználtak twill szövetet is

Az SP–8-at már ki is állították a mugellói versenypályánál, és a Finali Mondiali Ferrari 2023 végéig ott is marad, majd a márka maranellói múzeumában lehet megnézni egy ideig, vagyis igazi gazdájának még várni kell rá egy keveset.

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Kép
Életmód

Hónapról hónapra élnek az Y- és Z-generáció tagjai

Örülnek, ha a számlákat ki tudják fizetni, leghamarabb a felsőoktatáson spórolnak.

Kép
Otthon

Közös fal hangszigetelése

A közös fal hangszigetelése azért jelenthet kihívást, mert általában nem a zajforrás keltőjét zavarja a zaj – pedig nyilván ott lenne a legpraktikusabb a szigetelés –, ráadásul a tökéletes kivitelezés sem könnyű.

Kép
Otthon

Ezzel a dohányzóasztallal Schumi talán még futamot is nyert

Egy Formula–1-es Ferrari V10-es motorjából készült a különleges asztal, állítólag Schumacher és Barrichello is használta.

Kép
Szórakozás

Ronaldo újra az élen, Messi csak harmadik – ők a legjobban kereső sportolók

A szaúdi szerződés és a személyes szponzorációk nagyon jól hoznak Cristiano Ronaldónak, de a második helyen már nem focista áll.

Kép
Szórakozás

Opera-énekesnő és kém egy személyben: Margery Booth története

A bátor nő többször az életét kockáztatta, hogy információkkal szolgáljon Angliának.

Kép
Szórakozás

A Szabadítsátok ki Willyt! bálnájának igaz története

Keiko élete kevésbé alakult boldogan, mint ahogy azt a film után elképzeltük.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!