Féklámpa-felismerő rendszert fejleszt a Ford

Féklámpa az éjszakában
Forrás: Tolga Ahmetler / Unsplash

Tech

Huawei Watch GT 5 - Még a mosogatásba is “besegített”

Szórakozás

Megjelent az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szórakozás

Megjelent testvérmagazinunk, az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A vezetéssegédeket és az autonóm funkciókat is támogatná az új technológia, de vajon tud-e mit kezdeni a hülyeséggel?

A féklámpa alapból elég egyszerű dolog: a pedál érintésekor már hamarabb felvillan a fénye, mint ahogy a fékhatás kialakulna. Így jelzi a mögöttünk haladóknak, hogy készüljenek fel ők is a lassításra, esetleg megállásra. Fényereje a hátsó helyzetjelzőhöz képest nagyobb, így könnyebben észlelhető nappal is – persze mindig lesznek olyan búrák, amelyek ezt valamelyest gátolják.

A Ford most egy automatikus féklámpa-felismerő rendszer kifejlesztésén kezdett dolgozni, amely elsősorban a manapság egyre elterjedtebb vezetési asszisztenseket, illetve az önvezető funkciókat tudná támogatni, azok hatékonyságát növelné. Míg jelenleg ezek főként a többi közlekedő sebességének változását figyelik, ehhez igazítják egyebek mellett a távolságtartó tempomat vagy a vészféksegéd működését, a Ford újdonsága kimondottan a fényeket monitorozná kamerák és lidarok segítségével.

Külön nappali és éjszakai móddal szerelik fel a rendszert, hogy a szoftver minél pontosabban be tudja azonosítani, valóban világít-e az adott jármű féklámpája. Állításuk szerint mindez hasznos lehet, amikor például egy jelzőlámpánál benyomott fékpedállal várakoznak az autók a zöldre, vagy egyszerűen akkor is, amikor a sofőr figyelme lankad, esetleg valami elvonja azt.

Mivel egy pár napja már rendes, ködös őszi idő van idehaza, joggal merül fel a kérdés, hogy meg tudja-e majd különböztetni a Ford rendszere a féklámpát a ködzárófénytől, amit sokan akkor is előszeretettel használnak, ha a mögöttük jövőnek örökre kisütik vele a szemét. Mindenesetre egyelőre csak a szabadalmi dokumentumokat nyújtották be hozzá, és egyáltalán nem biztos, hogy valaha is találkozunk a megoldással a közutakon.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Tech

Huawei Watch GT 5 - Még a mosogatásba is “besegített”

Szórakozás

Megjelent az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szórakozás

Megjelent testvérmagazinunk, az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Kép
Szórakozás

A rejtélyes könyv, amit még senkinek sem sikerült megfejtenie

Pedig rengetegen próbáltak rájönni a Voynich-kézirat titkára.

Kép
Szórakozás

Bámulatosan konzerválódott gyapjas orrszarvút találtak Szibériában

A mára már rég kihalt faj képviselőjének bőre és bundája is lenyűgöző állapotban maradt fenn.

Kép
Tech

Így nézne ki a fotórealisztikus GTA 4: ez a remaster jövője?

A Redditre került fel egy videó, amelyen a 16 éves játék mesterséges intelligencia által felturbózott változata látható.

Kép
Jármű

Elektromos motorkerékpár döntött sebességrekordot Bonneville-ben

A Venturi RW-5 Voxan négy új csúcsot állított fel a bonneville-i sós síkságon.

Kép
Szórakozás

Megnyílt a világ első James Bond témájú bárja

A neve nem túl meglepő módon 007 lett, és természetesen nemcsak martinit szolgálnak fel.

Kép
Jármű

Íme, a Formula-1 pilótáinak kedvenc pályái

A vélemények megoszlanak, de három helyszín esetében nagy az egyetértés.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!