Jármű
A piskóta-Escort visszatért, erősebb, mint valaha


Természetesen az ikonikus RS-t támasztották fel, de persze nem a Ford döntött így.
Az első generációs Ford Escort a hatvanas évek végének, hetvenes évek elejének népszerű típusa volt, jellegzetes hűtőmaszkja miatt sokan csak piskóta-Escortként emlegetik mindmáig. Ebből készült az első RS-modell is, az RS 1600, később pedig az RS 2000 – ezek jelentették a paletta csúcsát. Az Escort az ezredfordulón kopott ki a kínálatból, bár Kínában később még feltámasztották, egy helyben, a helyi piacra gyártott kompakt lett belőle.
Most viszont egy sokkal érdekesebb újjászületésnek lehetünk tanúi: a Boreham Motorworks a Ford áldásával egy úgynevezett continumodot készített az Escort RS-ből. Ez a restomodhoz hasonló kifejezés itt leginkább marketing, de nagyjából azt takarja, hogy többnyire tervrajzpontos, de modern technikával szerelt, teljesen új autókat építenek. Láthatjuk is a klasszikus formát, széles kerékívekkel, az összkép tényleg olyan, mintha egy 1974-es katalógusból szalajtották volna.
Ám míg az RS 2000 a maga idejében kereken száz lóerős kétliteres motorral készült, addig ez ma egy sportosnak szánt modellnél kissé megmosolyogtatóan hangzana. Érezték ezt a Borehamnél is, ezért egy 2,1 literes négyhengeres mellett döntöttek, amit 300 lóig húztak. Üvöltve elforog akár tízezerig, ereje pedig ötgangos dogleg kézi váltón keresztül jut a kerekekre, szóval elég menőnek hangzik minden porcikája. Lesz még egy szerényebb alapmodell is 1,8-as motorral, 185 lóval és négyes váltóval. Nem kevésbé izgalmas, hogy a tervek szerint 800 kilós menetkész tömegben gondolkodnak. Az elég könnyű autót jelent.
Hogy még korhűbb legyen a dolog, az olyan úri huncutságokat is kihagyják, mint mondjuk a blokkolás- és kipörgésgátló, a szervókormány, viszont mind a négy kereket tárcsafék lassítja. Belül teljes bukócső, versenyülések és opcionálisan négypontos övek fogadnak. Klíma azért van, és egy kisebb infotainment rendszer is belefért.
A fentiek alapján nehéz elképzelni, hogy sok országban utcán használható legyen, de ez a probléma nem is sokakat érint majd. 150 példányt gyártanak 2025 harmadik negyedévétől kezdve, amelyeket 295 ezer fontos, azaz közel 150 millió forintos alapáron kínálnak. Magyarul a szupersportkocsi kategóriát karcolgatja.
Nézd meg a galériában!

Jármű
8+1 forradalmi Mercedes, ami megváltoztatta az autózásról alkotott képünket

Promóció
A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!
A Volvókba érkezik meg elsőként a Google-féle Gemini
Azt mondják, ez majd annyira enyhíti a kognitív terhelést, hogy a sofőrök sokkal jobban oda tudnak figyelni a vezetésre.
Retró klasszikusok érkeznek az Xbox Game Passra
Ötven régi nagy kedvencünk valamelyest felújítva válik felhőn keresztül is játszhatóvá.
Vagány Tag Heuerek ikonikus autóversenyekhez
Ezen a hétvégén rendezik a Formula–1-es Monacói Nagydíjat és az Indy 500-at is, a Tag Heuer három karórával készült az alkalomra.
Frank Sinatra ajándéka volt ez az elfeledett autóritkaság
A legendás színész-énekes akkori feleségét, Ava Gardnert lepte meg. De milyen autóval is?
Megkapta első személyre szabott cipőjét Vinícius Jr.
A Real Madrid brazil sztárja exkluzív Nike Mercurial Player Editiont kapott, amivel eddigi pályafutását ismerik el.
Szinte biztos, hogy érkezik az Xbox kézi konzol
Már csak az a kérdés, sikeres lehet-e egy ennyire telített piacon a Microsoft handheldje?