Promóció
Ha már SUV, akkor legyen izom-SUV!

A GMC Typhoon a maga korában sem volt gyakori autó, de teljesítményét Ferrarihoz és Corvette-hez hasonlítgatták.
Európában a nagy SUV-őrület valamikor a kétezres évek közepén kezdődött, az egyik első úttörő a Nissan Qashqai volt. Azonban az Egyesült Államokban jóval régebb óta kedvelt műfaj a hobbiterepjáró, csak éppen jellemzően sokkal nagyobb méretben. Azonban ott sem számít túl gyakorinak a GMC Typhoon, amelyet a GMC Jimmy/Chevrolet Blazer páros izmos tesójaként mindössze 1992-1993-ban gyártottak. Pedig ha már mindenképpen SUV-t választanánk, akkor az legyen ilyen tisztességes izom-SUV.
A Typhoonnak volt már előzménye kicsivel korábban, a GMC Syclone nevű pickup, így bizonyos technikai megoldásokon is azzal osztozik. Mindkét különleges modell a 4,3 literes Vortec V6-os némiképp átdolgozott változatát kapta egyedi dugattyúkkal, szívó- és kipufogóoldali módosításokkal, új üzemanyagrendszerrel, na meg egy Mitsubishi-féle turbóval és Garrett intercoolerrel. 284 lóerő és 475 newtonméter a végeredmény. A négygangos automata váltón keresztül jut az erő a kerekekre, az összkerékhajtás hátulhangsúlyos, oda ugyanis 65 százalékot hajt, előre 35-öt. A kényelmet önszintezős, légrugós futómű is szolgálja.
A Typhoon 5,3 másodperc alatt gyorsul százra, a negyed mérföldet pedig 14,1 másodperc alatt futja meg, a Car and Driver konkrétan a Ferrari 348 TS-sel, valamint a Chevrolet Corvette-tel hasonlítgatta anno. Viszont soha nem lett tömegtermék, csupán 4697 darab készült belőle. Ezek közül tűnt most fel egy piros példány a Bring a Trailer oldalán, csupán 688 mérfölddel, azaz úgy 1100 kilométerrel az órájában, felszerelve légkondival, villanyablakokkal, tempomattal.
Gyorsan le is csaptak rá: 226 ezer dollárt, átszámolva közel 85 millió forintot csengettek ki érte, ami a típus vonatkozásában rekordot jelent. Ráadásul bő háromszorosa az újkori árnak, ha korrigáljuk az inflációval az akkori mintegy 30 ezer dolláros árcédulát.
Nézd meg a galériában!
Vagány strapaórát mutatott a svájcibicskás Victorinox
A Victorinox nevét leginkább a svájcibicskák miatt ismerjük, de annál jóval szélesebb a palettájuk.
A sarkkörön hegyezik a legújabb csúcs-McLarent
Noha a McLaren W1 hivatalos bemutatóját már korábban megtartották, azért a tökéletesítés még mindig tart.
Mit köszönhetünk a tanároknak? – TRÚMEN S02E06
A TRÚMEN legfrissebb adásában egy nagyon fontos téma kerül elő: az oktatás.
Az ország, ahol az AI írja a törvényeket
Az Egyesült Arab Emírségekben húztak egy merészet, és azt mondták: rábízzák a törvények megírását a mesterséges intelligenciára.
Miért jó hőszigetelő anyag a kalcium-szilikát?
A kalcium-szilikátot gyakran használják szigetelésre kiváló hőállósága és nagy hőtűrése miatt, de penészgátló hatásáról is ismert. Ezeknek a tulajdonságainak köszönhetően nem csupán lakóépületek szigetelésére alkalmas, hanem akár erőműveknél, olajfinomítóknál, vegyi üzemekben vagy más olyan környezetben is használják, ahol szélsőségesen magas hőmérséklettel kell számolni.
Ennyit kellene hetente szexelned, hogy ne legyél depressziós
Bizony, van összefüggés az együttlétek és a lelki egészség között, a tudomány pedig pontos számot is tud mondani.