Gyártásba megy a McMurtry szörnyen gyors pályaautója

Formula-1-es autókat és a hegyi felfutókra épített Volkswagen ID.R-t is elverte Goodwoodban a prototípus.
A McMurtry Automotive egyedi, együléses versenyautója kimondottan azért épült, hogy a goodwoodi 1,86 kilométeres aszfaltcsíkon a lehető legrövidebb idő alatt érjen végig. Az autó hajtása egyébként elektromos, és mindössze egy tonnát nyom - amit körülbelül 1000 lóerő mozgat. Nulláról százra nagyjából 1,5 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 241 km/h, de nem emiatt tudott minden korábbinál gyorsabban célba érni, hanem mert egy elég ritkán használt megoldáshoz nyúltak a tervezők: az autó alól két hatalmas ventilátor szívja ki a levegőt, amivel körülbelül két tonna leszorítóerőt nyerhetnek. Ugyanezt a megoldást alkalmazta Gordon Murray az 1978-as Brabham BT46-oson, amivel A Svéd Nagydíjat megnyerte Niki Lauda - hogy aztán a Formula-1-ben betiltsanak minden hasonló berendezést.

A McMurtry végül 39,081 másodperc alatt teljesítette a futamot, ezzel nyugdíjazva a Volkswagen ID.R 2018-as, 39,9 másodperces rekordját. Ne feledjük, az ID.R-t a Volkswagen, a világ egyik legnagyobb gyártója éppen azért építette, hogy az ilyen, felfutó jellegű versenyeken mindent oda-vissza rommá verjen. A McMurtry a rekord után bejelentette, hogy természetesen hajlandóak bárkinek legyártani egy ilyet, és mostantól hivatalos: potom egymillió dollárért, azaz nagyjából 340 millió forintért bárkinek lehet egy ilyen autója.
A bemutatott Spéirling Pure a rekordot futó versenyautótól sok ponton eltér, hiszen a Goodwoodban látott darabot egy gyors menetre tervezték, az ügyfeleknek szánt változatnak viszont hosszabb pályákon is több kört kell tudnia. Például 25 centivel hosszabb lett, mint a prototípus, de még így is ez lesz a nyílt napok legkisebb autója a gyors csoportban: három és fél méter hosszú, 160 centi széles és alig egy méter magas. A belteréről nem tettek közzé képet, szóval minden bizonnyal kimondottan puritán, viszont állítható a kormány és a pedálsor, így magasabb sofőrök is magukra tudják igazítani.

A típus bárkinek megtekinthető lesz július 13-16. között Goodwoodban, de már most elkezdték felvenni a rendeléseket, jövőre kezdődik a gyártás, és 2025-ben szállítják le a kész autókat.
Noha egyelőre még csak a kizárólag versenypályán használható modellről van szó, tavaly beszéltek arról a Spéirling építői, hogy akár közúti változat is tervben lehet, de ahhoz alapos változtatásokra lesz szükség az eredeti konstrukción, egyszerűen azért, mert a futóművet úgy tervezték, hogy az a teljes leszorítóerő terhelése alatt legyen jó, anélkül viszont élhetetlenül kemény az autó, utcai körülmények között tulajdonképpen használhatatlan lenne.
Semmi extra részlet, szimplán csak klasszikus! Daniel Craig egy szett erejéig visszatért James Bond stílusához
Daniel Craig annak ellenére, hogy egy ideje már maga mögött hagyta a 007-es karakterét, azért nem teljesen vetette el a klasszikus megjelenések lehetőségét.
Ha a pénz nem számít: ezek a legdrágább autók a magyar piacon
Ezeknek a különlegességeknek az árából akár egy egész flottányi hétköznapi autót is megvehetnél. De ezekre sokkal jobban lehet vágyni.
Az Oscar parádés mesterötöse: csak három filmnek sikerült
Az Oscar-díj történetében van pár emlékezetes tarolás, de az öt főkategóriát csak három produkciónak sikerült megnyernie.
Fókaként énekel Seal ebben a bizarr reklámban
Egyik legismertebb slágerét költötte át a Mountain Dew kedvéért az idei Super Bowlra.
Ezt nézi majd a fél világ: a legjobb Super Bowl-reklámok
A cégek vagyonokat fizetnek azért, hogy az év egyik legnagyobb sporteseményén reklámozzanak. Akkor már a szpot sem lehet akármilyen.
Életük baklövése? Színészek, akik visszautasítottak egy Oscar-díjas szerepet
Ezeknek az Oscar-díjas filmeknek a sorsa egészen másként is alakulhatott volna!