Promóció
Gyártásba megy a McMurtry szörnyen gyors pályaautója

Formula-1-es autókat és a hegyi felfutókra épített Volkswagen ID.R-t is elverte Goodwoodban a prototípus.
A McMurtry Automotive egyedi, együléses versenyautója kimondottan azért épült, hogy a goodwoodi 1,86 kilométeres aszfaltcsíkon a lehető legrövidebb idő alatt érjen végig. Az autó hajtása egyébként elektromos, és mindössze egy tonnát nyom - amit körülbelül 1000 lóerő mozgat. Nulláról százra nagyjából 1,5 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 241 km/h, de nem emiatt tudott minden korábbinál gyorsabban célba érni, hanem mert egy elég ritkán használt megoldáshoz nyúltak a tervezők: az autó alól két hatalmas ventilátor szívja ki a levegőt, amivel körülbelül két tonna leszorítóerőt nyerhetnek. Ugyanezt a megoldást alkalmazta Gordon Murray az 1978-as Brabham BT46-oson, amivel A Svéd Nagydíjat megnyerte Niki Lauda - hogy aztán a Formula-1-ben betiltsanak minden hasonló berendezést.

A McMurtry végül 39,081 másodperc alatt teljesítette a futamot, ezzel nyugdíjazva a Volkswagen ID.R 2018-as, 39,9 másodperces rekordját. Ne feledjük, az ID.R-t a Volkswagen, a világ egyik legnagyobb gyártója éppen azért építette, hogy az ilyen, felfutó jellegű versenyeken mindent oda-vissza rommá verjen. A McMurtry a rekord után bejelentette, hogy természetesen hajlandóak bárkinek legyártani egy ilyet, és mostantól hivatalos: potom egymillió dollárért, azaz nagyjából 340 millió forintért bárkinek lehet egy ilyen autója.
A bemutatott Spéirling Pure a rekordot futó versenyautótól sok ponton eltér, hiszen a Goodwoodban látott darabot egy gyors menetre tervezték, az ügyfeleknek szánt változatnak viszont hosszabb pályákon is több kört kell tudnia. Például 25 centivel hosszabb lett, mint a prototípus, de még így is ez lesz a nyílt napok legkisebb autója a gyors csoportban: három és fél méter hosszú, 160 centi széles és alig egy méter magas. A belteréről nem tettek közzé képet, szóval minden bizonnyal kimondottan puritán, viszont állítható a kormány és a pedálsor, így magasabb sofőrök is magukra tudják igazítani.

A típus bárkinek megtekinthető lesz július 13-16. között Goodwoodban, de már most elkezdték felvenni a rendeléseket, jövőre kezdődik a gyártás, és 2025-ben szállítják le a kész autókat.
Noha egyelőre még csak a kizárólag versenypályán használható modellről van szó, tavaly beszéltek arról a Spéirling építői, hogy akár közúti változat is tervben lehet, de ahhoz alapos változtatásokra lesz szükség az eredeti konstrukción, egyszerűen azért, mert a futóművet úgy tervezték, hogy az a teljes leszorítóerő terhelése alatt legyen jó, anélkül viszont élhetetlenül kemény az autó, utcai körülmények között tulajdonképpen használhatatlan lenne.
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.