Kisöpör egy rakás villanyautót, visszavált benzinesre a Hertz

Hertz alkalmazott tankol egy autóba
Forrás: Andy Cross / The Denver Post / Getty Images

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A világ egyik legnagyobb autókölcsönzője elektromos flottája harmadát, mintegy húszezer autót készül eladni.

Az elmúlt években a világ számos országában jelenlévő Hertz autókölcsönző elég komolyan vette az elektromos átállást, nagyon sok villanyautót állítottak be a flottájukba, most viszont itt a nagy fordulat: egy csomót eladnak ezek közül, hogy benzineseket vegyenek helyettük. Úgy húszezer autóról, vagyis az elektromos kontingens durván harmadáról van szó.

A döntést nem megbízhatósági problémákkal indokolják, hanem azzal, hogy ezek az autók rontanak a cég pénzügyi helyzetén. Bár kevésbé karbantartásigényesek, mint a belső égésű motoros kocsik, a vállalat tapasztalatai szerint egy-egy káresemény után költségesebb a javításuk, és az amortizációjuk is jelentősebb. Stephen Scherr vezérigazgató úgy fogalmazott, a baleseti károk utáni helyreállítás akár duplája is lehet a hagyományos hajtású autókéhoz képest.

Emellett az elektromos modellek újkori árának csökkenése – mármint az Egyesült Államokban – lejjebb nyomta a használtpiaci árakat is, ezért többet buknak a flottájukból kikerülő autókon. Kérdés viszont, hogy ezek alapján mennyire jól időzítik az eladásokat. A becslések szerint autónként 12250 dollárt, azaz összességében 245 milliót veszítenek ezeken a járműveken. Noha konkrétan nem nevezték meg, de többnyire a Tesla okozhat nekik fejfájást, mert pont Elon Muskék voltak azok akik lejjebb nyomták az áraikat, ráadásul a Hertz-vezetők szerint a Tesla modelljeit időigényesebb és költségesebb is javíttatni, mivel kevésbé kiterjedt a szakemberhálózat mondjuk a General Motorshoz viszonyítva.

A tervek szerint tehát benzines autókat vesznek az eladásra kínált elektromosak helyett. Azt fontos megjegyezni, hogy jelenleg is a belső égésűek vannak túlsúlyban a Hertz flottájában, és mindössze 11 százalékot tesznek ki a villanyosak.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Kép
Jármű

Ezek most a legolcsóbb új autók – 15 tipp 6,5 millió alatt

Akár 5-6 millió forint között is lehet autót venni, de ennyiből jellemzően kiskocsikat kapunk, puritán felszereltséggel.

Kép
Szórakozás

Így tanítanak be egy Oscar-jelölt kutyát

Na jó, igazából nem a kutya, hanem a film kapta a jelölést, de elképesztően kemény munkát végzett Messi és kiképzője.

Kép
Tech

Újabb komoly fotómobillal erősít a Xiaomi

A Xiaomi 14 Ultra Kínában már kapható, egycolos érzékelővel és markolattal rúgja be az ajtót.

Kép
Életmód

Gondjaid vannak a vizeléssel? Lehet, hogy az étrended a hibás

Sokan kapásból a prosztatájukat kezdenék okolni, pedig lehet, hogy egy kis szemléletváltással is lehetne változtatni.

Kép
Stílus

Nagyon sárga, nagyon vagány – a Porsche kosarascipői

A Puma és a Porsche együttműködését a Charlotte Hornets irányítója, LaMelo Ball neve fémjelzi.

Kép
Szórakozás

Emberkísérlet: doppinggal tömi magát a korábbi világbajnok

Az Enhanced Games sportolói szabadon használhatnak bármilyen szert, James Magnussen így megy rá a gyorsúszás rekordjára.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!