55 méter és mozgóképes a világ leghosszabb bringája

A világ leghosszabb biciklije
Forrás: Guinness World Records

Tech

A vérnyomásmérők harca: Leteszteltük a Huawei Watch D2 okosórát

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Naná, hogy hollandok alkották meg a hatalmas kerékpárszörnyet, de azért nem próbálnánk meg bekanyarodni vele egy szűk utcába.

Nem állítom, hogy valaha is gondolkodtam volna azon, milyen hosszú egy átlagos kerékpár. Most viszont, hogy egy holland csapat megcsinálta a világ leghosszabb bringáját, rákerestem: egy felnőtt méretű bicikli nagyjából 180 centis hossz körül mozog. Na, a friss Guinness-rekorder pedig 55 méter!

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
A világ leghosszabb biciklije
forrás: Guinness World Records
Egészen félelmetesek a méretei

Egészen pontosan 55 méter és 16 centi, ezzel pedig jócskán felülmúlja a korábbi csúcstartót, az ausztrál Bernie Ryan 47,5 méteres gépét. Ha pedig hozzátesszük, hogy legelőször 1965-ben jegyeztek be ilyen rekordot, de akkor még csupán 8 méteres volt a legnagyobb bringa, akkor végképp lenyűgöző, hova jutottunk el napjainkra. Persze ehhez is kellett egy megszállott csapat, amelyet a 39 esztendős Ivan Schalk vezetett. Egészen gyerekkora óta arról álmodozott, hogy egyszer megcsinálja.

Végül 2018-ban fogott bele az építésbe, szülőfaluja, Prinsenbeek egyik karneválján toborzott társakat, amikor belátta, hogy egyedül nem fog menni. Azt mondja, a helyieket nem olyan fából faragták, hogy naphosszat a tévét bámulják. Viszont jó a műszaki érzékük, és szeretnek barkácsolni. A pandémia miatt ellenben így is nagyon elhúzódott a projekt, hosszú szünetet kellett tartani. A bicaj első és hátsó részét maguk készítették, a közepét viszont egy kimondottan ilyen hosszú acélszerkezetekre specializálódott cégtől vásárolták.

A szabályzat szerint egy rekordkísérletre készülő kerékpárnak pedállal hajtott járműnek kell lennie, amelynek két kereke egymás mögött helyezkedik el, elöl pedig kormányozni is lehet. Ezeknek a kitételeknek természetesen megfelel Schalk és csapatának munkája, amelyet két ember tud mozgatni. Az egyik az elején irányít, a másik hátul pedáloz. Persze a kerekek inkább úthengerszerűek, de aligha lehetne másképpen egyensúlyban tartani egy ekkora monstrumot. A biztonságot is szem előtt tartották, ugyanis a bringások a nagy fémszerkezeten belül foglalnak helyet, így ha mégis eldőlne, nem tud senkit agyonnyomni. Schalk mellett egyébként Joost Sweep, Jimmy Vermeeren, Sander Vissers, Bas Zuidema, Steffie van de Riet, Daan Husson, Toine Kleemans és Jasper Korving vett részt a kivitelezésben.

A hihetetlen bicikli most Prinsenbeek múzeumába kerül, bár jó kérdés, hogy vajon mekkora lehet az a múzeum – talán majd csak az intézmény előtt állítják ki.

Videók

Tech

A vérnyomásmérők harca: Leteszteltük a Huawei Watch D2 okosórát

Kép
Stílus

Marlon Brando esetében is működött! Jason Momoa farmerja megér egy próbát

Jason Momoa egy régi farmert kapott elő, ami egykoron a lázadó, laza stílust testesítette meg.

Kép
Életmód

Na, ki a legboldogabb a világon – már megint?

Talán nem túl meglepő, hogy az északi országok újra taroltak, hazánk eredménye nem jó, de nem is tragikus.

Kép
Jármű

Rég volt már Cybertruck-visszahívás? Hát itt van újra!

Ezúttal egy elszabaduló alkatrész okozhat gondokat – főleg más közlekedők számára.

Kép
Szórakozás

Ne feledd! Még mindig szavazhatsz az InStyle Men of the Year 2025 jelöltjeire!

Tíz izgalmas kategória, negyvenegy kiemelkedő, példaértékű jelölt: te döntesz, hogy kik kapják a díjakat!

Kép
Tech

Zseniális grafika: ez a 25 éves klasszikus most fenomenálisan néz ki

Az, hogy régi klasszikusokat újra kiadnak, nem egy eget rengető hír. Az Amerzone esetében viszont a grafika hatalmas fejlődésen ment keresztül.

Kép
Szórakozás

Gary Oldman 10 legemlékezetesebb alakítása

Ha az "ezerarcú színész" jelzőre gondolunk, azonnal Gary Oldman jut az eszünkbe.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!